اقتصادی

صفر تا صد آشنایی با ارز دیجیتال توکن رپد Wrapped Token

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اغلب از این واقعیت نگران بودند که سکه‌ها یا توکن‌های آنها از یک بلاک چین نمی‌تواند به سادگی به بلاک چین دیگری منتقل شود یا از آن استفاده شود. بنابراین، بیت کوین یا اتر را نمی توان به راحتی در خارج از بلاک چین مورد استفاده قرار داد.

این بدان معناست که کاربران نمی‌توانند از قابلیت‌های اضافه‌شده‌ای که بلاک چین دیگری ممکن است ارائه دهد، بهره‌مند شوند. توکن های رپد Wrapped Token برای غلبه بر این محدودیت معرفی شدند.
توکن های رپد Wrapped Token امکان همکاری را فراهم می کنند. این بدان معناست که آنها به عنوان پلی بین بلاک چین ها عمل می کنند و به کاربران یک شبکه اجازه می دهند از سکه های رمزنگاری خود در شبکه دیگر استفاده کنند.
بیایید کمی عمیق‌تر به نحوه عملکرد توکن‌های رپد و مشکلات اساسی آن‌ها بپردازیم. با باغستان نیوز همراه باشید.

توکن های رپد Wrapped Token چیست؟

WhatsApp Image 2022 04 13 at 12.57.29 PM

آنها توکن هایی هستند که به یک ارز دیجیتال خاص متصل هستند اما می توانند روی شبکه بلاک چین دیگری کار کنند. به عنوان مثال، بیت کوین رپد یا به اختصار WBTC، ارزش خود را از قیمت بیت کوین به دست می آورد اما می تواند در شبکه اتریوم کار کند.
توکن های رپد Wrapped Token را می توان خواهر و برادر استیبل کوین در نظر گرفت. تنها تفاوت این است که یک استیبل کوین به ارز سنتی متصل می شود، در حالی که یک توکن رپد Wrapped Token به ارز دیجیتال متصل می شود. این توکن ها نیز می توانند در صرافی ها مانند هر ارز دیجیتال دیگری معامله شوند.

توکن های رپد Wrapped Token چگونه کار می کنند؟

اجازه دهید با یک مثال این را بفهمیم:
بیت کوین رپد (WBTC):
همانطور که در بالا ذکر شد، این یک نسخه توکن شده بیت کوین است اما در بلاک چین اتریوم. این یک توکن ERC-20 است که 1:1 با ارزش بیت کوین مرتبط است. این به کاربران اجازه می دهد تا از بلاک چین نسل دوم اتریوم استفاده کنند در حالی که به حرکت قیمت بیت کوین وابسته هستند.
ERC-20 یک استاندارد رمزنگاری است که به یک توکن غیر بومی اجازه می دهد تا از بلاک چین اتریوم استفاده کند.

مزایای توکن های رپد Wrapped Token چیست؟

مقدار قابل توجهی از اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFI) بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. بنابراین، می تواند برای کاربران بیت کوین ناامید کننده باشد، زیرا آنها به این برنامه های DeFi دسترسی ندارند. با قرار دادن بیت کوین های خود در WBTC، کاربران به راحتی می توانند از این اکوسیستم و برنامه های کاربردی آن استفاده کنند. همچنین، از آنجایی که نقدینگی بیت کوین به مراتب بیشتر از سایر بلاک چین ها است، بسته بندی بیت کوین این نقدینگی را به اتریوم تبدیل می کند.
و در نهایت، با استفاده از بلاک چین اتریوم برای تراکنش در بیت کوین، کاربران همچنین هزینه گاز کمتری را متحمل می شوند و در عین حال زمان تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. این به این دلیل است که بلاک چین نسل دوم بیش از دو برابر سریعتر از بلاک چین نسل اول بیت کوین است.
با این حال، در حالی که بسته بندی بیت کوین برای دسترسی به سایر بلاک چین ها انجام شد، اتر رپد (WETH) برای تجارت روی خود بلاک چین اتریوم ایجاد شد. این به این دلیل است که WETH یک رمز ارز سازگار با ERC-20 ارائه می دهد. در حالی که WETH مجاز به دسترسی به پروتکل های DeFi است، ETH بومی این امکان را ندارد. بنابراین، این تبدیل به خودی خود چندین امکان را برای تراکنش باز می کند.
با WETH، سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند توکن‌های خود را به پروتکل‌های DeFi (فرآیندی به نام «staking») تعهد کنند و توکن‌های پیچیده‌شده خود را با سایر آلت‌کوین‌های مبتنی بر اتریوم معامله کنند.
همچنین، در مورد WETH، در واقع مجبور نیستید WETH جدید را ضرب کنید. شما به سادگی ETH را با WETH در یک معامله مبادله می کنید، یا با استفاده از یک قرارداد هوشمند یا یک کیف پول دیجیتالی مانند متاماسک.
کاردانو ، پولکادات و سولانا از جمله بلاک چین‌هایی هستند که برای سهولت دسترسی به برنامه‌های دفی کار بر روی توکن‌های پیچیده شده را آغاز کرده‌اند.

کاربران چگونه می توانند توکن های رپد Wrapped Token را خریداری کنند؟

دو راه برای این کار وجود دارد:
کاربران می توانند کریپتو بخرند و آن را از طریق صرافی هایی مانند DeversiFi، Kyber یا Ren معامله کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید بیت‌کوین را بپیچید، تاجر بیت‌کوین شما را به نگهدارنده کیف پول ارسال می‌کند که WBTC جدید را در ازای بیت‌کوین شما که با خیال راحت در انتهای تاجر ذخیره می‌شود، ضرب می‌کند. هنگامی که می‌خواهید معامله را معکوس کنید و به مالکیت BTC بازگردید، تاجر درخواست شما را می‌پذیرد و به متولی می‌گوید که WBTC شما را در ازای نگهداری بیت‌کوین بسوزاند. این روش عملیات ضرب کردن و سوزاندن تضمین می کند که برای هر WBTC یک BTC وجود دارد، بنابراین میخ 1:1 حفظ می شود.
شما همچنین می توانید به سادگی توکن های رپد Wrapped Token را از صرافی های دیگر خریداری کنید. هم صرافی های متمرکز و هم غیرمتمرکز اجازه چنین تراکنش هایی را می دهند.
در حالی که مزایای با توجه به نقدینگی و انعطاف‌پذیری تراکنش سودآور است، سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که بسته‌بندی ارزهای رمزپایه اجازه می‌دهد تا مقداری تمرکز در اکوسیستم کریپتو، که قرار است غیرمتمرکز باشد، نفوذ کند. این به این دلیل است که شما به شخص ثالث اعتماد دارید تا دارایی‌های رمزنگاری اصلی شما را در حین انجام معاملات با استفاده از توکن‌های پیچیده نگه دارد. با این وجود، بسته بندی یک راه عالی برای پر کردن شکاف بین بلاک چین های مختلف است که در غیر این صورت خود اکوسیستم های مستقلی هستند.

 

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=1862

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا