ورزشی

علت فوت رونی رادفورد زننده یکی از ماندگارترین گل‌های فوتبال انگلیس چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت رونی رادفورد زننده یکی از ماندگارترین گل‌های فوتبال انگلیس   مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

علت فوت رونی رادفورد

رونی رادفورد، زننده یکی از ماندگارترین گل‌های فوتبال جزیره دیروز درگذشت.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از “ورزش سه” در روز پنجم فوریه 1972، بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ جام حذفی انگلستان موسوم به اف‌ای‌کاپ رقم خورد. جایی که هرفورد یونایتد، تیم فوتبالی در انگلستان که در هیچ سطحی از رقابت‌های اصلی انگلستان حضور نداشت، با خلق شگفتی‌ای باورنکردنی، نیوکسل را از جام حذفی این کشور در یک بازی تکراری حذف کرد.

نکته ویژه آن مسابقه، سوپرگل رونی رادفورد، بازیکن تیم هرفورد یونایتد بود که با یک شوت سهمگین در دقایق پایانی، تماشاگران پشت دروازه نیوکسل را وادار به ورود به زمین برای شرکت در جشن گلش کرد.

گلی تاریخی که موجب رقم‌خوردن بزرگ‌ترین شگفتی فوتبال انگلیس بعد از سال 1949 شد.

عصر دیروز اما، رونی رادفورد، زننده این گل تاریخی در 79 سالگی درگذشت. اتفاقی که پیام تسلیت باشگاه نیوکسل را هم در پی داشت و آنها با انتشار یک توییت به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند:”با وجود اینکه او آن گل را به ما زد، گل او برای همیشه در خاطرات جام حذفی خواهد ماند. در آرامش باش، رونی.”

حرفه

رادفورد که در ساوت المسال، وست رایدینگ یورکشایر متولد شد، فوتبال خود را در شفیلد ونزدی و بعداً لیدز یونایتد آغاز کرد، اما در هیچ یک از تیم‌های اصلی حضور نداشت. او به چلتنهام تاون پیوست، جایی که در فصل 1963–1964 همیشه در آن حضور داشت، حتی اگر فقط یک فوتبالیست پاره وقت بود. در طول هفته به عنوان نجاری کار می کند. او یک فصل را در راگبی تاون گذراند و سپس در سال 1966 به جاده وادون بازگشت. سپس کانتی نیوپورت در سال 1969 مبلغ 1500 پوند برای او پرداخت،  و در اولین فصل او توسط هواداران به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. زمانی که در نیوپورت بود، رادفورد از لبه محوطه جریمه در مقابل خیابان برادفورد پارک گلزنی کرد که به گوشه بالا پرواز کرد. سال‌ها بعد رادفورد در مصاحبه‌ای گفت که معتقد است گل به همان اندازه معروف‌ترین گل او خوب است.

در نهایت فشار مالی و فیزیکی ناشی از سفر به نیوپورت و بازگشت به نیوپورت باعث شد رادفورد به باشگاهی نزدیک‌تر به خانه نقل مکان کند. آن باشگاه هرفورد یونایتد بود. رادفورد یک بازیکن ثابت در خط میانی هرفورد بود و بخشی از تیمی بود که در جام حذفی باورنکردنی از دور چهارم مقدماتی تا دور چهارم کامل پیش رفت. در دور سوم، هرفورد در سنت جیمز پارک با نیوکاسل یونایتد دیدار کرد و تیم نیمه‌تایمر پس از برتری 1-0 در دقیقه اول، با تساوی 2-2 به پایان رسید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=4274

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا