اخبار آلودگی هوا

شاخص آلودگی هوای سمنان امروز یکشنبه 12 آذر 1402

هوای سمنان برای گروهای حساس ناسالم شد. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای سمنان امروز یکشنبه 12 آذر 1402 می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای سمنان امروز یکشنبه 12 آذر 1402

اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از قرارگرفتن هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد و بر پرهیز از فعالیت افراد در هوای آزاد به دلیل آلودگی‌ها تاکید کرد. بنا به اعلام هواشناسی استان نیز غلظت غبار و آلایندگی تا چهارشنبه ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص آلایندگی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس به شمار می‌رود و اکنون این شاخص درباره هوای شهر سمنان عدد ۱۳۰ است.

بهرامعلی ظاهری ادامه داد: بر اساس تصمیم‌گیری‌ها مقرر شد در زمان‌هایی که هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، هشدارهای لازم به دستگاه‌هایی مانند ادارات کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و صنعت، و معدن و تجارت استان سمنان برای اطلاع‌رسانی به زیرمجموعه‌هایشان صادر شود.

نظرات دبیرستانی ها درباره تعطیل نشدن مدارس متوسطه دوم – جهت مطالعه کلیک کنید

وی تصریح کرد: امروز اعلام هشدار برای دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ارسال شد و این هشدار برای ۴۸ ساعت(امروز دوازدهم آذر و فردا ) اعتبار دارد و با توجه به پایش‌ داده‌های مربوط به شاخص آلایندگی تا این لحظه تصمیمی برای تعطیلی مدرسه‌ها و آموزش غیرحضوری در سمنان مطرح نیست.

وی اظهار کرد: پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز از جمله توصیه‌ها در شرایط آلودگی هوا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده، از مهمترین موارد مورد توجه و تاکید محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا است.

غلظت غبار و آلایندگی هوای سمنان تا چهارشنبه ادامه دارد

اداره کل هواشناسی استان سمنان به خاطر غلظت غبار و آلایندگی جوی پنجمین هشدار زرد آلایندگی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان به رسانه ها ابراز کرد: هشدار آلودگی سطح زرد به دلیل پایداری جو و افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا زمان اعلام شد.

ایرج مصطفوی بازه زمانی هشدار زرد آلایندگی هوای استان سمنان را از امروز یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه عنوان و اضافه کرد: مهمترین مخاطره طی این مدت، پایداری و سکون جو، انباشت و افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق صنعتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: افزایش نسبی و تدریجی غلظت غبار و آلاینده‌ها، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال ایجاد مخاطره به ویژه برای گروه‌های حساس، مهمترین مخاطره های این پدیده است.

پرهیز از ترددهای غیرضروری به‌ویژه برای گروه‌های حساس و افراد آسیب‌پذیر مانند سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی و کودکان، خودداری از فعالیت‌های ورزشی در بوستان ها و مدارس، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، مدیریت و کنترل فعالیت صنایع آلاینده و سوخت‌های فسیلی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان تا اواخر روز سه‌شنبه است.

شاخص‌های آلودگی هوا

به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایرنا، شاخص آلودگی هوا بیش از ۱۰۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۰۰ تا ۳۰۰ ناسالم و ۳۰۰ به بالا محدوده خطرناک است.

بر اساس تعریف سازمان جهانی مدت زمان عامل تعیین کننده در سلامت انسان در شاخص آلودگی هوا و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و بر این اساس تداوم آلودگی یکی از شاخص های مخاطره‌آمیز سلامت مردم محسوب می‌شود.

طبق متون حقوقی و بر اساس قوانین بین المللی و داخلی، حق سلامت و محیط زیست از حقوق عامه به شمار می‌آید و در این میان، «حق داشتن هوای پاک» به عنوان یک جزء از «حق بر محیط زیست» مورد توجه است و سابقه قانون گذاری در زمینه آلودگی هوا در ایران به سال ۱۳۵۴ برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ قانون و آیین نامه در مورد آلودگی هوا توسط مراجع مختلف به تصویب رسیده است.

طبق قانون هوای پاک،۲۳ دستگاه در اجرای این قانون دارای تکالیف اجرایی و نظارتی هستند و سازمان بازرسی کل کشور نیز بر اساس تکلیف قانونی خود وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد.

——————————

منبع مطلب شاخص آلودگی هوای سمنان امروز یکشنبه 12 آذر 1402: ایرنا

لینک کانال های باغستان نیوز (اخبار فوری و داغ ) را در شبکه های اجتماعی داخلی دنبال نمایید و به دیگران نیز معرفی کنید:

باغستان نیوز در ایتاکانال باغستان در سروش | کانال روبیکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا