اخبار مهم و فوریاقتصادی

زمان عرضه اولیه فغدیر چه روزی است ؟ + مقدار نقدینگی لازم برای خرید سهم فغدیر

نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در بازار اول فرابورس ایران درج شد. بر اساس این گزارش، نماد معاملاتی “فغدیر” در گروه فلزات اساسی و زیرگروه تولید آهن و فولاد پایه قرار می‌گیرد.

به گزارش باغستان نیوز، با شروع سال جدید بورس هم رنگ سبز به خود گرفت و پس از سبزپوشی شرکت‌های مختلف به تصمیم به عرضه اولیه سهام گرفتند.

زمان و روز عرضه اولیه فغدیر

۲.۵ درصد از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه به روش حراج، عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری ۳۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با نماد معاملاتی «فغدیر۱» به روش حراج در روز چهارشنبه، ۴ خورداد ماه خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ۲.۵ درصد از سهام «فغدیر۱» با قیمت مبنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ ریالی هر سهم، و حداکثر سهمیه ۳۰ هزار سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.

مشاور عرضه، شرکت کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه امید معرفی شده است.

همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان به عنوان بازارگردانان معرفی شده اند.

یادآور می‌شود، به استناد تبصره ۴ ماده ۳۴ دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکانپذیر خواهد بود. همچنین بر اساس ماده ۶ مکرر ۳ دستورالعمل مورد اشاره «پنجاه درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه» امکان عرضه نخواهد داشت.

شایان ذکر است، به گفته احمدرضا معروفی، مدیر مشاور سرمایه‌گذاری نوآوران امین و ارزش‌گذاری شرکت آهن و فولاد غدیر در نشست خبری یک دیدار یک عرضه که برای معرفی سهم «فغدیر» برگزار شد، سرمایه‌گذاران برای خرید سهام «فغدیر» باید چند ویژگی مهم این مجموعه را مدنظر قرار دهند: موضوع اول اینکه «فغدیر» را در قالب هلدینگ ببینید نه یک شرکت تولیدی، دوم اینکه رشد غیرعادی در داخل شرکت «فغدیر» و شرکت‌های زیرمجموعه به دلیل طرح‌های توسعه‌ای، در آینده نزدیک ارزش زیادی در قیمت سهم خواهد گذاشت.

او سومین نکته مهم در این مجموعه را تکمیل زنجیره فولاد از معدن تا بخش انتهایی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای دانست و ختطرنشان کرد: ثبات مدیریتی که در کیفیت این مجموعه اثرگذار است و انضباط مالی و اطلاع‌رسانی به‌روز و لحظه‌ای نیز دیگر مواردی است که در ارزش‌گذاری «فغدیر» مورد توجه قرار گرفت.

زمان معارفه فغدیر شرکت آماده عرضه اولیه

زمان معارفه آنلاین شرکت 1.2 هزار میلیارد تومانی آهن و فولاد غدیر ایرانیان مشخص شد تا عرضه اولیه 10 درصد از سهام آن در آینده نزدیک انجام شود.

پیرو اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال به زودی شاهد حضور یک عرضه اولیه فولادی در بازار سرمایه خواهیم بود. هلدینگ معدنی غدیر دست به کار شده تا عرضه اولیه شرکت زیرمجموعه خود شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با نماد فغدیر به جمع فرابورسی‌ها بپیوندند.

زمان معارفه آنلاین شرکت 1.2 هزار میلیارد تومانی آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سامانه کدال منتشر گردید تا عرضه اولیه 10 درصد از سهام آن در آینده نزدیک انجام شود.

جلسه معارفه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با نماد “فغدیر” ساعت 13:30 و 10 روز‌های یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 اردیبهشت از طریق www.wachartv.com بصورت زنده پخش  شد.

براساس این گزارش، سرمایه گذاران و اشخاص دارای مجوز مشاور سرمایه گذاری می‌توانند سوالات را تا ساعت 13 شنبه 10 اردیبهشت از طریق سامانه مختص عرضه‌های اولیه در تارنمای رسمی شرکت فرابورس به نشانی www.ifb.ir ارسال کنند.

درج نماد فغدیر

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان (سهامی عام) با نماد فغدیر در تاریخ 1400/05/17 به عنوان دویست و پنجاه و چهارمین نماد معاملاتی در بازار اول فرابورس درج شد. شرکت مذکور با کد 2710 و با شماره 11871 در تاریخ 16 مرداد 1400 نزد سازمان بورس ثبت شد. شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در گروه فلزات اساسی، زیرگروه تولید آهن و فولاد پایه در بازار دوم فرابورس به درج رسید.

مشخصات شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با همکاری ایمیدرو و با مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، چادرملو و فولاد آلیاژی ایران در سال 85 تاسیس شد. کارخانه احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید سالانه بالغ بر 800 هزار تن که برای افزایش ظرفیت تا 1.2 میلیون تن در سال نیز اقدام شده با هدف تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های فولادسازی استان یزد و سایر فولادسازی‌ها در 25 کیلومتری اردکان در استان یزد و همجوار گندله سازی چادرملو احداث شد.

سرمایه شرکت با 281 نیروی انسانی در بدو تاسیس 100 میلیون تومان بوده طی 15 مرحله افزایش سرمایه به 1.2 هزار میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری شرکت چادرملو با 29.8 درصد، فولاد آلیاژی ایران با 25 درصد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با 44.8 درصد حضور دارند. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

شفاف سازی «فغدیر»در خصوص وضع عوارض بر صادرات محصولات زنجیره ارزش فولاد

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض بر صادرات محصولات زنجیره ارزش فولاد و مح شفاف سازی کرد. شرکت اعلام نمود درصد عوارض صادراتی محصول این شرکت (آهن اسفنجی) به میزان 11% تعیین گردیده که بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی‌های شرکت در خصوص فروش‌های صادراتی این محصول در سال 1401، آثار مالی آن به کاهش سود و زیان پیش بینی شده طبق مفروضات و محاسبات مبلغ 784080 میلیون ریال و به ازاء هر سهم طبق آخرین سرمایه ثبتی شرکت، حدود 65 ریال خواهد بود.

تغییرات در صورت‌های مالی فغدیر

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در دوره یک ماهه منتهی به پایان فروردین امسال، مبلغ ۵۰۷٫۹ میلیارد تومان از فروش داخلی داشته است.

درآمد شرکت نسبت به دوره مشابه سال اخیر کاهش ۵٫۴۷ درصدی داشته است.

جمع درآمدها شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان فروردین  ۵۰۷٫۹ میلیارد تومان بود که نسبت به دوره مشابه قبل کاهش ۵٫۴۷ درصدی را ثبت کرد.

شرکت در این دوره ۵۰۷٫۹ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است و این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل این مقدار برابر با ۵۳۷٫۳ میلیارد تومان بوده که ۵٫۴۷ درصد کاهش را ثبت کرده است.

درباره شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با همکاری ایمیدرو و با مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، چادرملو و فولاد آلیاژی ایران در سال ۸۵ تاسیس شد. کارخانه احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید سالانه بالغ بر ۸۰۰ هزار تن که برای افزایش ظرفیت تا ۱.۲ میلیون تن در سال نیز اقدام شد. هدف آن تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های فولادسازی استان یزد و سایر فولادسازی‌ها در ۲۵ کیلومتری اردکان در استان یزد و همجوار گندله سازی چادرملو احداث شد.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)
آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)

سرمایه شرکت با ۲۸۱ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰۰ میلیون تومان بوده طی ۱۵ مرحله افزایش سرمایه به ۱.۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری شرکت چادرملو با ۲۹.۸ درصد، فولاد آلیاژی ایران با ۲۵ درصد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با ۴۴.۸ درصد حضور دارند. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

اعضای هیات مدیره شرکت فغدیر

سال ۱۴۰۰
تاریخ
۱۴۰۰/۰۳/۱۸
مدیرعامل
نام:
اسداله فرشاد
مدرک تحصیلی:
کد ملی:
رییس هیات مدیره
عضو:
سرمایه گذاری غدیر
نام:
سید مرتضی مرتضائی
مدرک تحصیلی:
دکتری
کد ملی:
۵۲۷۹۴۳۱۱۶۸
نایب رییس هیات مدیره
عضو:
فولاد شاهرود
نام:
ناصر تقی زاده
مدرک تحصیلی:
کد ملی:
عضو هیات مدیره
عضو:
بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر
نام:
علی قیامتیون
مدرک تحصیلی:
فوق لیسانس
کد ملی:
۲۷۲۱۳۸۵۱۷۸
عضو هیات مدیره
عضو:
معدنی وصنعتی چادرملو
نام:
اسداله فرشاد
مدرک تحصیلی:
کد ملی:
عضو هیات مدیره
عضو:
فولادآلیاژی ایران (سهامی عام)
نام:
محمدتقی ابوالحسنی
مدرک تحصیلی:
کد ملی:

مشخصات شرکت

شرکت

نام شرکت:آهن و فولاد غدیر ایرانیان‌سال مالی:توضیحات:

‌اطلاعات تماس

نوع:دفتر مرکزیتلفن:دورنگار:آدرس:تهران گاندی خیابان خالد اسلامبولی خیابان سی و چهارم پلاک یک طبقه پنجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا