بیوگرافیورزشی

بیوگرافی کودی گاکپو مهاجم هلندی جدید تیم لیورپول کیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره بیوگرافی کودی گاکپو مهاجم هلندی جدید تیم لیورپول کیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

بیوگرافی کودی گاکپو

کودی متس خاکپو (تلفظ هلندی: [ˈɣɑkpoː]؛ زادهٔ ۷ مه ۱۹۹۹) یک فوتبالیست حرفه‌ای هلندی است که به عنوان وینگر برای باشگاه لیورپول و تیم ملی هلند بازی می‌کند.

گاکپو که محصول آکادمی باشگاه آیندهوون است، اولین بازی خود را برای این باشگاه در فوریه 2018 انجام داد.

در فصل 2021–22، او پس از به ثمر رساندن 21 گل در 47 بازی در همه رقابت‌ها، جایزه بهترین بازیکن سال هلند را به دست آورد.

خاکپو فوتبال بین المللی جوانان هلند را از سطح زیر 18 تا زیر 21 سال بازی کرد. او اولین بازی ملی خود را در ژوئن 2021 در یورو 2020 انجام داد.

زندگینامه کودی متس گاکپو

گاکپو در آیندهوون به دنیا آمد و در ناحیه استراتوم بزرگ شد. پدرش در توگو به دنیا آمد و دارای اصل و نسب غنائی است، در حالی که مادرش هلندی است.

در سال 2007، او به آکادمی جوانان آیندهون نقل مکان کرد، جایی که او در تمام تیم‌های جوانان پیشرفت کرد.

سبک بازی

کودی گاکپو که معمولاً در جناح چپ بازی می کند، اغلب پای راست خود را برش می‌دهد تا به موقعیت حمله مرکزی‌تر حرکت کند، و از سرعت و مهارت‌های دریبل خود برای مقابله با مدافعان استفاده می‌کند تا زمانی که فضایی برای تلاش برای دروازه پیدا کند.

انتقال به لیورپول

لیورپول و بازهم یک خرید ناگهانی؛ در حالی که خیلی‌ها منتظر بودند کودی خاکپو به منچستریونایتد برود، این مهاجم هلندی سر از آنفیلد در می‌آورد.

 فرایند انتقال کودی خاکپو، مهاجم 23 ساله آیندهوون به لیورپول خیلی سریع طی شد.

با تایید وب‌سایت آیندهوون، لیورپول برای خرید خاکپو با این باشگاه به توافق کامل دست یافته و این مهاجم تیم ملی هلند به زودی راهی بریتانیا می‌شود تا ضمن شرکت در تست‌های پزشکی، قراردادش را با لیورپول امضا کند.

هنوز رقم دقیق این انتقال از سوی دو باشگاه اعلام نشده اما به گفته مارسل برندز، مدیر ورزشی آیندهوون، فروش خاکپو به لیورپول گران‌ترین فروش تاریخ پی‌اس‌فی آیندهوون است.

به گفته فابریتزیو رومانو، لیورپول برای این انتقال مبلغ 37 میلیون پوند به علاوه 13 میلیون یورو پاداش به آیندهوون پرداخت می‌کند. قرارداد طولانی‌مدت خاکپو با لیورپول طی روزهای آتی امضا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا