اخبار روزاخبار مهم و فوری

شاخص آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه 18 دی 1401 هم اکنون

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره شاخص آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه 18 دی 1401 هم اکنون مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

شاخص آلودگی هوا در تهران امروز یکشنبه 18 دی چگونه است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه 18 دی 1401 روی عدد 97 یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.

به گزارش باغستان نیوز بنابر گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد ۹۷ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۱۵۹ یعنی بازه ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار داشته است.

بر اساس این گزارش پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، ۲ روز هوای خطرناک و تنها ۲ روز هوای پاک را تجربه کردند.

دوای دردآلودگی هوای تهران چیست؟

در دو ماه اخیر ۲۶ روز شرایط وارونگی دما را تجربه‌ کرده‌ایم که باعث آلودگی هوای تهران با شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون شده است این در حالیست که روزهای برفی و بارانی طی این مدت نیز نتوانستند هوای مطلوبی را برای تهرانی‌ها به ارمغان بیاورند. به عبارتی با وجود اینکه شاهد آسمانی صاف پس از بارندگی هستیم اما شاخص کیفیت هوای برای گروه‌های حساس یا همه گروه‌ها آلوده است.

شاید این تصور در بین غالب مردم وجود داشته باشد که با بارش باران یا برف باید کیفیت هوا مناسب شود اما اینگونه نیست.

حسین شهیدزاده- مشاور معاون حمل و نقل ترافیک و مدیرعامل سابق شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- در گفت و گو با ایسنا درباره همزمانی این بارش‌ها و آلودگی هوا اظهار می‌کند: بسیاری از انواع آلودگی قابل حل در باران و برف نیستند و در هوا باقی می‌مانند. برخی دیگر از آلاینده‌ها نیز تنها با باد از هوا خارج می‌شوند. به عبارتی بارندگی به‌تنهایی باعث کاهش آلودگی نمی‌شود و وزش باد بیش از بارندگی تاثیرگذار است.

وی می‌افزاید: تنها برخی از آلاینده‌ها قابل حل در آب هستند. مقداری از آن‌ها با بارش برف و باران حل می‌شوند و با نشستن بر زمین از بین می‌رود.

شهیدزاده تاکید و خاطرنشان می‌کند: آلاینده شاخص این روزهای هوای تهران ذرات معلق است که در آب حل نمی‌شود و تنها وزش باد آن را از بین می‌برد.

به گفته دیگر کارشناسان نیز حتی بارش باران در شرایط آلودگی هوا به دلیل ترکیب باران با عناصر شیمیایی موجود در هوا بر کاهش آلودگی هوا موثر نخواهد بود چراکه باران تبدیل به باران اسیدی می‌شود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=14282

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا