اخبار روز

شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه 20 دی 1401 هم اکنون

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه 20 دی 1401 هم اکنون و میزان آن به همراه آب و هوا آلوده سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

شاخص آلودگی هوا در تهران امروز سه شنبه 20 دی چگونه است؟

هم اکنون ( تا ساعت 9 صبح امروز سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ )  شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۷۴ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۷۴ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۸۰ یعنی بازه قابل قبول قرار داشته است.

بر اساس این گزارش پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ روز هوای قابل قبول، ۱۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها دو روز هوای پاک را تجربه کردند.

در مقایسه با سال قبل پایتخت‌نشینان ۲۰۳ روز هوای قابل قبول، ۸۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، دو روز هوای پاک و شش روز هوای ناسالم را تجربه کرده بودند.

نباید درباره آلودگی هوا به مردم آدرس غلط داد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر این‌که وظایف دستگاه‌های مختلف در خصوص آلایندگی هوا در قانون هوای پاک مشخص شده است، گفت: در خصوص آلایندگی هوا نباید به مردم آدرس غلط داد.

به گزارش ایسنا، محمد میرزایی قمی در نشست خبری امروز پس از بازدید خبرنگاران از ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دانشگاه شریف و آزمایشگاه مرجع ویژه سنجش گازها در همین دانشگاه‌ گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران است که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده و وظیفه اصلی آن سنجش آلودگی هوا و صوت است و براساس اساسنامه آن به‌طور دقیق در این دو حوزه وظیفه پایش، سنجش و تحلیل داده‌ها را برعهده دارد لذا ما مدیریت آلودگی هوا را انجام نمی‌دهیم بلکه سنجش، پایش و تحلیل برعهده ماست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مناطق شهرداری تهران متعلق به مجموعه شهرداری است، اضافه کرد: غیر از ایستگاه‌های ما ۱۴ ایستگاه سنجش متعلق به اداره کل محیط زیست است که در مجموع ۳۶ ایستگاه سنجش را تشکیل می‌دهند و شاخص کیفیت هوا براساس اطلاعات همه این ۳۶ ایستگاه مورد پایش قرار می‌گیرد و پس از تایید سازمان محیط زیست اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: در حقیقت سه حلقه زمان، منابع و اراده سیاسی شکل گرفت که آن‌ها توانستند موضوع آلودگی هوا را حل کنند. به‌طور قطع نباید آلودگی هوا را موضوعی سیاسی کنیم. قانون بالادستی هوای پاک را داریم که دستگاه‌ها و مسئولیت و وظایف آن‌ها را مشخص کرده و شهرداری نهادی عمومی غیردولتی است و عمده مسئولیت‌ها در این حوزه برعهده دستگاه‌های دولتی است. نباید آدرس غلط به مردم و تصمیم‌گیرندگان بدهیم. معرفی شهرداری به عنوان مقصر آدرس غلط دادن است که بعضا توسط برخی رسانه‌ها انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا