اخبار روز

شاخص آلودگی هوا اصفهان امروز 23 دی 1401 جمعه هم اکنون

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره شاخص آلودگی هوا اصفهان امروز جمعه 23 دی 1401 مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید

وضعیت آلودگی هوا در استان اصفهان امروز جمعه 23 دی

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز بیست و سوم دی ماه با میانگین ۷۴ در وضعیت زرد و قابل قبول ثبت شد.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از خبرنگار مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه بیست و سوم دی‌ماه وضعیت عادی و قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان‌های احمدآباد با ۶۲ و خیابان استانداری با ۸۵ AQI در وضعیت زرد و سالم است.

امروز شاخص هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان مبارکه با شاخص ۴۷ در وضعیت پاک و شاهین شهر با شاخص ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد. کماکان ایستگاه سنجش آلودگی رودکی، بزرگراه خرازی، پروین و شهرهای خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد و همچنین منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

هواشناسی اصفهان نیز از ورود سامانه بارشی جدید از اواسط روز شنبه ۲۴ دی به استان خبر داد و گفته که فعالیت این سامانه که تا روز یکشنبه در مناطق غرب و جنوب و شمال استان ادامه دارد بصورت برف و باران است.

نصب نرم افزار سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور

 میزان شاخص کیفی هوا برحسب اعداد

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز) ۵۱ تا ۱۰۰ هوای ناسالم (زرد) ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسیدکربن، دی‌اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا