اخبار روزاخبار مهم و فوری

نتیجه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 3 بهمن 1401

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره نتیجه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 3 بهمن 1401 مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

نتیجه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 3 بهمن

براساس مصوبات کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، همه مدارس استان تهران روز سه شنبه و چهارشنبه فعال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، عصر امروز به ریاست عابد ملکی معاون امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران دستگاههای ذیربط در محل فرمانداری شهرستان اسلامشهر تشکیل شد.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این جلسه گفت: همه مدارس استان تهران در همه مقاطع تحصیلی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دایر و فعال است.

وی با بیان اینکه انباشت آلاینده ها در حدی نبود که مدارس تعطیل شود، افزود: تصمیم گیری برای تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در روزهای آینده، در جلسات بعدی کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام می شود.

منبع: http://fna.ir/1u3s0z

——————————————-

وزیر کشور: احتمال تغییر در استانداردهای شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه‌های اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند.

در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استانداردها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس‌مان را تعطیل کنیم.

صحبت های  وزیر آموزش و پرورش نسبت به باز بودن مدارس از فردا

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی‌ مدارس به دانش‌آموزان لطمه می‌زند، گفت: همه مدارس کشور از روز دوشنبه باز است.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در گفت وگویی تلویزیونی اظهار داشت: این تصمیم برای همه استان‌های مختلف گرفته شده و به همین منظور با وزیر کشور و مدیران کل ادارات آموزش و پرورش استان‌ها در این زمینه صحبت‌هایی شده است.

وی تصریح کرد: فردا همه مهدهای کودک، دبستان‌ها و همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور برای حضور دانش‌آموزان باز است.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران چگونه تشکیل می شود؟

نمایندگان 8 دستگاه در استان تهران اعضای اصلی کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوا هستند که در این میان وزارت بهداشت، شهرداری تهران، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پلیس راهور، اورژانس، وزارت آموزش و پرورش و استانداری تهران نقش اصلی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با آلودگی هوا را ایفا می‌کنند.

همین کارگروه است که براساس یک پیشنهاد و رای‌گیری جمعی اعلام می‌کند که کدام روزهای تهران به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل باشد.

نحوه تصمیم گیری در جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

 یکی از اعضای کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوا شهرداری تهران است که شرکت کنترل کیفیت هوا به‌عنوان نماینده شهرداری در جلسات حضور دارد.

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوا استاندار تهران و دبیر کارگروه هم مدیرکل محیط‌زیست استان است.

اگر هوا وارد شرایط بحرانی شود، براساس پیش‌بینی وزارت بهداشت موارد اعلام می‌شود و دبیر کارگروه نسبت به برگزاری جلسه اقدام می‌کند و نخستین جایی که از او درخواست نظر می‌شود،

مدیرکل هواشناسی استان است که باید بیاید و پیش‌بینی وضعیت هوا را مطرح کند، ولی متأسفانه این سازمان مدل پیش‌بینی آلودگی هوا ندارد و تنها جایی که این امکان را دارد، شرکت کنترل کیفیت هواست.

پیش‌بینی جوی و پیش‌بینی آلودگی هوا 2مقوله کاملا متفاوت هستند. سازمان هواشناسی پیش‌بینی جوی را انجام می‌دهد، ولی این اقدام به‌معنای پیش‌بینی آلودگی هوا نیست که بتوان برای روزهای عادی شاخص کیفی هوا را پیش‌بینی کرد.

قانونگذار تأکید کرده است که سازمان هواشناسی موظف است مدل پیش‌بینی آلودگی هوا داشته باشد و زمان آن‌را هم 96ساعت آینده مشخص کرده است، ولی در کشور تنها جایی که این مدل پیش‌بینی را دارد، شرکت کنترل کیفیت هواست؛ لذا در جلسات کمیته اضطرار وضعیت لحظه‌ای و 24ساعته را اعلام می‌کنیم.

البته ابتدای جلسات کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوا، سازمان هواشناسی پیش‌بینی پایداری جوی را اعلام می‌کند. یکی از دلایل کاهش آلودگی هوا البته ناپایداری جوی و وزش باد است.

شرکت کنترل کیفیت هوا نیز تحلیل و پیش‌بینی وضعیت آلودگی هوا را انجام می‌دهد و بعد از آن تصمیم‌گیری می‌شود. در نهایت جمع‌بندی با استاندار به‌عنوان رئیس جلسه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫13 دیدگاه ها

  1. جون بچه ها و سلامتیشون مثل مسایل دیگه شوخی بردار و بازیچه نیست،حواستون باشه در مورد چه موضوعی دارین تصمیم می گیرین،شاید کمی وجدانتون اذیتتون کنه و بچه های مردم و مثل بچه خودتون بدونین…

  2. بچه های ابتدایی رو تعطیل کنند فقط بخاطر اینکه شکننده تر هستند / اسیب پذیر تر هستند / تمرکزی روی ماسک و اینکه هوای الوده را نفس نکشند ندارند / چی فکر کردند اخه / بچه مجازی هم باشه میتونه یاد بگیره ۲۰بعلاوه ۲۰ میشه ۴۰ /
    چرا با جون بچه های ما بازی میکنید
    هوای تهران الودا نیست سمی هست
    چرا به جای ما تصمیم مبگیرید برای بچه های ما
    وقتی هوا دز شرایط قرمز هست مشخصه باید تعطیل بشه

    5
    1
  3. مشخص نشد که شاخص آلودگی هوا ۳بهمن روی چند میاد ولی هرچه هست بخاطر حرف مردم هم که شده مجبوریم بچه هامون رو بفرستیم مدرسه تا بعدظهر با سر درد و سرگیجه بیان خونه که در عوًض دچار افت تحصیلی نشن بلکه دچار افت سلامتی اگر بشن خوب آموزش پرورش ضرر نمیکنه چون والدین دانش آموز مشکل خودشونه باید بچه شون رو دارو و درمان کنن بقول مسولین مدرسه پردیس مشکل خودتونه !!!!!!

    11
  4. *♦️آغاز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا /احتمال تعطیلی مجدد مدارس در روز دوشنبه*

    🔹جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دقایقی پیش با حضور عابد ملکی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در استانداری تشکیل شده است…

  5. *♦️آغاز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا /احتمال تعطیلی مجدد مدارس در روز دوشنبه*

    🔹جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دقایقی پیش با حضور عابد ملکی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در استانداری تشکیل شده است.

دکمه بازگشت به بالا