اخبار روز

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز سه شنبه 4 بهمن 1401

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره شاخص آلودگی هوا مشهد امروز سه شنبه 4 بهمن 1401 به همراه میزان کیفیت آب و هوای خراسان رضوی سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید

وضعیت آلودگی هوا در مشهد امروز سه شنبه 4 بهمن 1401

در حال حاضر کیفیت هوای مشهد با شاخص ۷۰ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایسنا؛ بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، میانگین شاخص کیفیت هوا از کل ایستگاه‌های مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۸۷ و در وضعیت قابل قبول قرار داشته است.

در حال حاضر از ۱۸ ایستگاه سطح شهر مشهد ۵ ایستگاه وضعیت هوا را ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش کرده‌اند و مابقی در وضعیت قابل قبول قرار دارند.

در شرایط فعلی کیفیت هوای مناطق ایستگاه‌های نخریسی، رسالت، سجاد، چمن و الهیه در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. در حال حاضر بیشترین غلظت آلودگی هوا با شاخص ۱۰۷ از ایستگاه‌ سجاد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

در شرایطی که کیفیت هوا قابل قبول گزارش می‌شود، احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد و بهتر است افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

میزان شاخص کیفی هوا برحسب اعداد

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز) ۵۱ تا ۱۰۰ هوای ناسالم (زرد) ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونو کسیدکربن، دی‌ اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا