گوناگون

یکتا جمالی دختر «نقره‌ای» وزنه‌برداری کشورمان کیست؟ + علت برنگشتن به ایران

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، بیوگرافی و شرح زندگی یکتا جمالی دختر «نقره‌ای» وزنه‌برداری کشورمان و علت اینکه یکتاجمالی به ایران برنگشت، مطلبی را برای شما آماده کرده‌ایم . با ما همراه باشید.

بیوگرافی یکتا جمالی گله بختیاری

یکتا جمالی گله بختیاری (زادهٔ ۲۶ آذر ۱۳۸۳ در اصفهان) وزنه‌بردار ایرانی است. او نخستین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش ایران در وزنه‌برداری زنان است.

اینستاگرام یکتا جمالی گله بختیاری

پیج و صفحه اینستاگرام یکتا جمالی گله بختیاری https://www.instagram.com/yektajamalii/ می باشد

افتخارات ورزشی یکتا جمالی گله بختیاری

جمالی ۳۰ مه ۲۰۲۱ در رقابت دستهٔ ۸۷ کیلوگرم زنان در قهرمانی‌های جوانان جهان ۲۰۲۱ در تاشکند، ازبکستان شرکت کرد و در حرکت یک ضرب وزنهٔ ۹۲ کیلوگرم (جایگاه سوم)، حرکت دو ضرب وزنهٔ ۱۱۶ کیلوگرم (جایگاه سوم) و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم (جایگاه سوم) را ثبت کرد و ۳ مدال برنز کسب کرد. این سه نشان برنز، نخستین مدال‌های زنان وزنه‌بردار ایران در رقابت‌های بین‌المللی بزرگ (المپیک، قهرمانی‌های جهان، قهرمانی‌های آسیا) رده‌های سنی مختلف بودند.[کسب این موفقیت توسط جمالی بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های فارسی داشت و رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی با عناوینی مانند «تاریخ‌سازی دختر ایرانی» و «مدال تاریخی یکتاجمالی» از آن استقبال کردند.

خبر مربوط به مدال آوری یکتاجمالی گله بختیاری

مسابقات وزنه برداری جوانان جهان در شرایطی به میزبانی یونا برگزار شد که تیم ایران نیز در این مسابقات حضور داشت و توسط یکتاجمالی و علیرضا یوسفی به مدال رسید.

یکتاجمالی که در دوره قبلی این مسابقات موفق به کسب مدال برنز شده بود و عنوان اولین مدال آور تاریخ وزنه برداری بانوان ایران را به خود اختصاص داد، این بار به مدال نقره رسید.

با پایان کار تیم جوانان ایران در این دوره از مسابقات، کاروان اعزامی ظهر امروز به وقت یونان این کشور را به مقصد تهران ترک کردند. این در حالی است که یکتا جمالی بدون اطلاع اردوی تیم را ترک کرد و در بازگشت به ایران سایر نفرات اعزامی را همراهی نکرد.

پیگیری خبرنگار مهر نشان داد این عضو تیم وزنه برداری جوانان ایران محل اقامت تیم را ترک کرده و مسئولان فدراسیون و تیم ملی هم از او بی خبر هستند.

جمالی بعد از این اقدام گوش موبایل خود را هم خاموش کرده است تا به این ترتیب راه ارتباطی با او برای مسئولان وزنه برداری و ورزش ایران قطع شود. گفته می شود برخلاف آنچه که پیش از این عرف بود پاسپورت این ورزشکار جوان هم در اختیار خودش است. او در فضای مجازی هم البته چندان فعال نبوده و بعد از این اتفاق هم هنوز خبری از خودش منتشر نکرده است. آخرین پستی که او گذاشته مربوط به ۲ روز پیش است. او نوشته: «سلام خدمت تمام عزیزان،ممنون از مردم عزیز کشورم و تمام کسانی که تا به اینجای کار حمایتم کردند و …»

پست ناتمامی که خبر از تصمیم احتمالی او برای آینده اش می دهد.

احتمالا طی روزهای آینده دلیل این تصمیم یکتا جمالی مشخص خواهد شد و شاید او اولین وزنه بردار زن تاریخ ایران لقب بگیرد که تصمیم به پناهندگی گرفته است.

علت شکایت پدر یکتا جمالی گله از فدراسیون وزنه‌برداری

خانواده یکتا جمالی خصوصاً پدر و خواهر او، با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون از رئیس گرفته تا دبیر و نایب رئیس و…، حاضر به پاسخگویی درست و حسابی و شفاف‌سازی ماجرا نیستند تا نگرانی این خانواده را کم کنند، قصد شکایت دارند.
علت شکایت پدر یکتا جمالی
علت شکایت پدر یکتا جمالی

به گزارش جام جم آنلاین ، پدر یکتا می‌گوید: «من هرچه با آقای مرادی و بیرانوند تماس گرفتم در این چند روز یک جواب درست و حسابی که ما را قانع کند از وضعیت دخترم ندادند. اصلاً ما نمی‌دانیم چه بلایی سر یکتا آمده و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم؟»
او این را گفت و ادامه داد:« قسم خورده بودم که دیگر اجازه نمی‌دهم یکتا با این وضعیت اسف‌بار در مسابقه‌ای وزنه بزند اما وقتی اصرار علی مرادی، خود یکتا و کادرفنی تیم را برای اعزام دخترم به مسابقات جهانی دیدم، راضی شدم اما نمی‌دانستم این‌طور از امانتی که به آنها سپردم مراقبت می‌کنند. من و طایفه ما که طایفه بزرگی در ایل بختیاری است، شنبه به تهران می‌آییم تا ببینیم چه بلایی سر دخترم آمده است. در این ماجرا همه آنهایی که بابت مراقبت از فرزندم در مسابقات جهانی یونان کم‌کاری و سهل‌انگاری کردند، مقصر هستند.»
خواهر یکتا جمالی هم در این خصوص صحبت‌های جالبی دارد: «یکتا برای عروسی من که قرار بود بعد از بازگشت او از مسابقات جهانی یونان باشد، قول داده بود دست پر برگردد. اصلاً کلی با هم برای مراسم عروسی تدارک دیده بودیم. البته او بعد مسابقه خیلی از کم‌توجهی مربیان در پشت صحنه مسابقه و بی‌تجربگی آنها در جدول‌خوانی مسابقه ناراحت و گله‌مند بود.او به من گفت، هرچه به مربیانم می‌گفتم زمان رفتنم روی صحنه برای حرکت دوم دوضربم را بگویید به من می‌گفتند نگران نباش زود است، بعد 15 ثانیه مانده به مسابقه گفتند و من با بدن سرد رفتم روی تخته و نتوانستم وزنه را مهار کنم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا