ورزشی

علت فوت میروسلاو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت میروسلاو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت میروسلاو بلاژویچ مربی اسبق تیم ملی ایران چه بود؟

میروسلاو چیرو بلاژویچ مربی افسانه ای و سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درگذشت. چیرو مدت زیادی است که با سرطان پروستات مبارزه می کند و اکنون متأسفانه در این نبرد شکست خورده است. چیرو قرار بود فردا تولد 88 سالگی اش را جشن بگیرد.

بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ در 9 فوریه 1935 در دولاک نا لاشوی به دنیا آمد.

در اولین فصل لیگ یوگسلاوی، دینامو با کیرو به مقام پنجم دست یافت که در آن زمان نتایج خوبی نمی‌گرفت، اما نوید بخش اوج ورزشی آینده ا‌ش بود که در سال 1982، زمانی که دینامو، پس از بیش از بیست سال انتظار رخ داد. ، عنوان قهرمانی یوگسلاوی را به دست آورد.

در سال 1983 دینامو با چیرو قهرمان جام مارشال تیتو شد و سال بعد با رفتن به سوئیس با باشگاه فوتبال گراسهاپر قهرمان سوئیس شد.

بلاژویچ که روز جمعه 88 ساله می شد، سابقه مدیریتی طولانی در سراسر اروپا داشت که از سال 1968 تا سال 2015 ادامه داشت.

سابقه مربی گری در ایران

تیم ملی فوتبال ایران با «بلاژویچ» نتوانست به جام جهانی ۲۰۰۲ راه یابد و در مرحله پلی‌آف در مقابل تیم ملی فوتبال ایرلند، متوقف شد.

اما باوجوداین ناکامی فدراسیون فوتبال وقت ایران همچنان خواستار ادامه همکاری با «بلاژویچ» بود، اما «بلاژویچ» نپذیرفت و از هدایت تیم ملی ایران کنار کشید

 میروسلاو بلاژویچ بعد از ده سال به ایران بازگشت و سرمربی مس کرمان شد. چیرو همچنین از ایران به عنوان وطن دوم خود یاد می‌کرد. او گفته بود مایل بود مربیگری خود را در ایران به پایان برساند.

روحش شاد و یادش گرامی باد و راهش پررهرو باد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا