گوناگون

لوگوی گوگل امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ به چه مناسبتی طراح شده است؟

هر روز سایت گوگل به مناسبت های همان روز، لوگوی خود را تغییر می دهد. با پایگاه خبری باغستان نیوز همراه باشید تا به شما بگوییم لوگوی گوگل امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ به چه مناسبتی طراحی شده است؟

لوگوی گوگل امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

لوگوی گوگل امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ یا ۱۳ می سال ۲۰۲۲ به مناسبت هشتاد و ششمین زادروز مانفردو فست Manfredo Fest’s 86th Birthday طراحی شده است.

مانفردو فست کیست؟

مانفردو فست
مانفردو فست

مانفردو فست (13 مه 1936 – 8 اکتبر 1999) یک نوازنده پیانو جاز و نوازنده نابینا از برزیل بود.  او همچنین یک رهبر گروه بود. او در پورتو آلگره، ریو گرانده دو سول، برزیل به دنیا آمد و در ۶۳ سالگی در خلیج تامپا، فلوریدا درگذشت. او همسر آهنگساز لیلی فست و پدر گیتاریست فیل فست بود.

بیوگرافی مانفردو فست

مانفردو فست
مانفردو فست

مانفردو فست آلمانی الاصل بود: پدرش پیانیست کنسرت آلمانی بود که در دانشگاه پورتو آلگره تدریس می کرد. فست اگرچه نابینا بود، خواندن موسیقی را به خط بریل آموخت. آموزش اولیه موسیقی او کلاسیک بود، اما در 17 سالگی به آثار جاز جورج شیرینگ و بیل ایوانز علاقه مند شد. در کالج او با نواختن بوسا نوا در سائوپائولو به کار ثابتی دست یافت.

در سال 1961 میلادی، مانفردوفست در رشته پیانو از دانشگاه ریو گراند دو سول فارغ التحصیل شد. او همچنین نواختن کیبورد و ساکسیفون را آموخت. یک سال بعد، او فعالیت موسیقی خود را با نواختن در کافه ها، کلوپ ها و میخانه ها آغاز کرد. در سال 1963، او اولین آلبوم خود را به نام Bossa nova، nova bossa ضبط کرد. او در این آلبوم با هامبرتو کلایبر (باس)، آنتونیو پینیرو (درامز) و هکتور کوستیتا (ساکسیفون و فلوت) هم خوانی کرد.

در دهه 1970 او به ایالات متحده آمریکا سفر کرد و در آنجا با سرجیو مندز کار کرد. اولین آلبوم آمریکایی او Manifestations در سال 1978 میلادی منتشر شد.  با گروه های قابل توجهی از جمله Béla Fleck و Flecktones کار کرد.

مانفردوفست بر اثر نارسایی کبد در سن 63 سالگی در تامپا، فلوریدا، نه چندان دور از خانه خود در پالم هاربر، جایی که 12 سال در آنجا زندگی کرده بود، درگذشت. روحش شاد و یادش گرامی باد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا