تقویم

روز جهانی اهدای کتاب در تقویم سال 1401 چه روزی است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره روز جهانی اهدای کتاب در تقویم سال 1401 چه روزی است؟  مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

 روز جهانی اهدای کتاب در تقویم سال 1401 چه روزی است؟

در تقویم سال 1401 روز جهانی اهدای کتاب برابر است با سه شنبه 25 بهمن 1401 

روزجهانی اهدای‌کتاب، که هر سال در 14 فوریه جشن گرفته می‌شود، روزی است که دقیقاً همان چیزی را که روز می‌گوید انجام می‌شود – کتاب هدیه دادن.

این عید ویژه توسط دوستداران کتاب در سراسر جهان جشن گرفته می شود. این روزی است که عشق خود را به کتاب با کسی در میان بگذارید – به ویژه کودکان – که ممکن است به اندازه شما به کتاب دسترسی نداشته باشند.

تصادفی نیست که روز جهانی اهدای کتاب همزمان با روز ولنتاین است – بالاخره روز عشق است. روز جهانی اهدای کتاب درباره دو چیز است: عشق به کتاب و عشق به همنوعان.

تاریخچه روزجهانی اهدای کتاب

ایده روز جهانی اهدای کتاب توسط امی برادمور، بنیانگذار کتاب‌های کودکان دلپذیر و کتابدار بچه کنجکاو در سال 2012 مطرح شد. او با وبلاگ نویس همکار، زوئی تافت برای شروع این روز همکاری کرد.

در سال 2013، برادمور سازماندهی رویدادهای روز را به اما پری، مغز پشت سایت بررسی کودکان، گوشه کتاب من، و نویسنده کتاب‌های کودکان «من کتاب‌ها را دوست ندارم» و «این کتاب آلپاکا دارد» سپرد. پری در اجرای رویدادها توسط کاترین فریس از کتاب های کودکان Story Snug و فعالیت های یادگیری پشتیبانی می شود.

روز جهانی اهدای کتاب تاریخچه‌ای سرشار از رهبری نویسنده خلاق دارد. صفحه کتاب افتتاحیه روز جهانی اهدای کتاب توسط کلارا وولیامی، تصویرگر محبوب کتاب‌های کودکان و نویسنده 9 کتاب از جمله «کارآگاه نقطه‌ای» و «خرس با پنجه‌های چسبنده» طراحی شده است. اولین سربرگ و لوگوی روز جهانی اهدای کتاب توسط نویسنده و تصویرگر، ویویان شوارتز طراحی شد.

روز جهانی اهدای کتاب همه چیز در مورد این است که کتاب های جدید، مستعمل و امانت گرفته شده را در دستان هرچه بیشتر کودکان قرار دهیم. مردم تشویق می شوند تا هر طور که می توانند کمک کنند، چه از طریق اهدا به خیریه هایی که به کودکان کتاب می دهند یا صرفاً با خرید کتاب های جدید برای کودکان زندگی شما.

این روز یک ابتکار داوطلبانه با هدف افزایش دسترسی کودکان به کتاب و القای عشق به مطالعه در آنها است. داوطلبان تشویق می شوند تا رویدادهای خود را سازماندهی کنند یا به سادگی با دادن حداقل یک کتاب به یک کودک نیازمند کمک کنند.

امروز، روز جهانی اهدای کتاب در بیش از 44 کشور از جمله فرانسه، اوکراین، آفریقای جنوبی، ژاپن، نیجریه، ایالات متحده، بریتانیا و مالزی و سایر کشورها جشن گرفته می شود.

فعالیت های روز بین المللی اهدای‌تاب

کتابی را جایی بگذار
دفعه بعد که در دکتر هستید، می توانید «به طور تصادفی» کتاب مورد علاقه خود را بگذارید تا شخص دیگری پیدا کند و بگیرد. می‌توانید در صفحه اول یک یادداشت خوب بگذارید و بگویید هرکس کتاب را برمی‌دارد آزاد است آن را بخواند و به نفر بعدی ارسال کند. به این ترتیب، فرهنگ هدیه دادن کتاب را شروع می کنید و در زندگی بسیاری از مردم تغییر ایجاد می کنید.

برنامه تبادل کتاب ترتیب دهید
این فقط ارائه کتاب نیست – شما همچنین می توانید آنها را مبادله کنید. می توانید یک برنامه تبادل کتاب در جامعه محلی خود راه اندازی کنید تا همه از کتابخانه یکدیگر بهره ببرند. شما می توانید یک برنامه برای کودکان و دیگری برای بزرگسالان داشته باشید. این یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن عشق در جامعه و تقویت عشق همه به مطالعه است.

به یک کتابخانه محلی کمک مالی کنید
بیایید صادق باشیم – کتابخانه‌های ما کمبود بودجه دارند. می‌توانید با اهدای کتاب‌هایی که به آرامی استفاده می‌شوند به کتابخانه محلی خود یا هر سازمان غیرانتفاعی که بر اشتراک‌گذاری کتاب‌ها با کسانی که نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند، کمک کنید.

چرا ما روز بین المللی اهدای کتاب را دوست داریم

ما عاشق کتاب هستیم
ما را نادان خطاب کنید، اما کتاب ها عالی هستند. تنها در چند جمله می توانید در دنیایی کاملاً جدید غوطه ور شوید. کتاب ها همچنین راه بسیار خوبی برای یادگیری و توسعه خود و دایره لغاتتان هستند. چه چیزی را نباید دوست داشت؟

اشتراک گذاری مراقبت است
روز جهانی اهدای کتاب همه چیز در مورد به اشتراک گذاشتن عشق و مراقبت از افراد نیازمند است. وقتی کتاب اهدا می‌کنید، می‌توانید یک یادداشت متفکرانه خوب برای نشاندن لبخند بر لبان کسی بگذارید و دنیا را کمی بهتر کنید. به اشتراک گذاری یک راه قدرتمند برای نشان دادن عشق و تقویت جوامع است.

این در مورد رشد با هم است
وقتی کتابی را در روز جهانی اهدای کتاب به اشتراک می گذارید، به شخصی اجازه می دهید رشدی را که از خواندن کتاب به دست آورده اید، تجربه کند. جامعه‌ای از خوانندگان مشتاق را تصور کنید که کتاب‌ها را در میان خود پخش می‌کنند. همه می توانند پیشرفت شخصی را تجربه کنند و هیچ کس عقب نمی ماند.

منبع: https://nationaltoday.com/international-book-giving-day/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا