اجتماعی و فرهنگی

چرا شنبه 29 بهمن 1401 تعطیل است؟ علت تعطیلی ۲۹ بهمن

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره چرا شنبه 29 بهمن 1401 تعطیل رسمی است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

چرا روز شنبه 29 بهمن 1401 تعطیل است؟

روز شنبه 29 بهمن 1401 به علت مبعث پیامبر اکرم(ص) در ایران تعطیل رسمی می باشد.

مبعث پیامبر اکرم (ص) در چه تاریخی است؟

  • تاریخ دقیق مبعث پیامبر اکرم (ص) در تقویم شمسی ۱۴۰۱ برابر با روز شنبه ۲۹ بهمن ماه است.
  • تاریخ دقیق بعثت پیامبر اکرم (ص) در تقویم قمری هم زمان با روز شنبه ۲۷ رجب سال ۱۴۴۴ است.
  • تاریخ دقیق مبعث پیامبر اکرم (ص) در تقویم میلادی مصادف با روز شنبه ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۳ است.

بعثت حضرت محمد(ص) چیست؟

یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید مبعث است، روزی که برای اولین بار نخستین آیات الهی بر رسول مهربانی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در غار حرا نازل شد: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ».

روز ۲۷ رجب سال ۱۳ پیش از هجرت، هنوز زمانی که حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله در شهر مکه سکونت داشتند، ایشان از جانب پروردگار الهی به رسالت پیامبری  مبعوث شدند. در این زمان پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله چهل سال سن داشتند و در راه رسیدن به سعادت، آگاهی و هدایت مردم رنج و تلاش های بسیاری را پشت سر گذاشته بودند.

بعثت در اصطلاح به معنای برانگیختن و برگزیدن پیامبران از سوی خدا برای هدایت مردم است. بعثت در فرهنگ قرآنی به معنای عامل برانگیختن و رسانیدن به مرحله‌ای خاص از تکامل است که در آن نوعی تحول وجود دارد.

کلمه بعثت هر چند برای همه پیامبران به کار می‌رود، اما برای پیامبر اسلام جایگاه خاص‌تری دارد به‌ طوری که اکثریت از این کلمه به برانگیخته شدن ایشان به پیامبری متبادر می‌شوند.

روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی و به استناد تاریخ دین اسلام، روزی است که در سال ۶۰۹ (میلادی) حضرت محمد، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. مسلمانان معتقدند او در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی الله به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و یکتاپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. محمد در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

  1. به نظر هیچ وقت خداوند انسانها را بی رسول و پیغامبر رها نمیکند در واقع آزمایش تا قیامت دائم است همین الان هم فردی را فرستاده تا ما را راهنمایی کند و بگویید که خداوند هیچ گاه بندگانش را تنها نمیگذارد فقط باید چشم بینا داشته باشیم چطور زمانی اتفاق افتاده و دیگر بعد از آن ملتها کشورها بدون ظلم و ظالم نمانده اند آیا همین الان انسانها مورد ظلم بیکران ظالمین نیستند با این اوصاف آیا خداوند انسانها را به حال خود رها کرده مثلا افغانستان سوریه کشورهای آفریقایی تا آنجا که من تحقیق کردم اکثر پیامبران ایرانی بودند یعنی ایران مهد پیامبران است ابراهیم موسی عیسی

    1. سلام من موندم این همه امام معصوم آمدن اصلاح نشدن جهان را میخوان بااینگونه به خدا نزدیک کنند خیلی از رفتارها و کللن کارهای زندگی غیر مسلمان به خدا نزدیک ترین ولی ما که ادعای ولایت مداری میکنیم هر روز قتل دزدی فحشا ببینی ایران پراز زندان شده به کجا به این شتابان خدا می فرماید بدون دستور من هیچ کاری انجام نمی‌شود این که این همه وسواس نداره

دکمه بازگشت به بالا