اخبار روز

چه زمانی پرند به عنوان شهرستان استان تهران معرفی می شود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره چه زمانی پرند به عنوان شهرستان استان تهران معرفی می شود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

زمان دقیق شهرستان شدن پرند در استان تهران

فرماندار شهرستان رباط‌کریم گفت: پیشنهاد شهرستان شدن پرند در وزارت کشور در حال بررسی است و پس از تایید، در هیأت دولت بررسی خواهد شد که در صورت تایید، اعلام استقلال سیاسی پرند در روز نیمه شعبان، دور از ذهن نخواهد بود.

امید احمدی فرماندار شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم در خصوص احتمال شهرستان شدن شهر پرند اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به شهرستان رباط‌کریم، بحث استقلال سیاسی شهرپرند مطرح شد و آیت الله رئیسی دستوری مبنی بر بررسی شهرستان‌شدن پرند را صادر کرد.

وی گفت: پیشنهاد شهرستان‌شدن پرند ابتدا در استانداری تایید شده و اکنون در وزارت کشور در حال بررسی است و در صورت تایید در وزارت کشور، موضوع در هیأت دولت مطرح خواهد شد.

فرماندار شهرستان‌رباط‌کریم با بیان اینکه هنوز پیشنهاد به هیأت دولت نرفته است، تصریح کرد: درصورتی که پیشنهاد، به هیأت دولت برود و تایید شود، احتمال آن که در نیمه شعبان این شهر به شهرستان تبدیل شود دور از ذهن نخواهد بود.

به گزارش فارس؛ استقلال سیاسی و تأسیس فرمانداری در پرند، از خواسته‌ها و مطالبات مردمی بوده و در سامانه  «فارس من» سوژه ای تحت عنوان «ضرورت شهرستان شدن شهر پرند در تقسیمات کشوری» هم ثبت شده است.

این مطالبه در سفر رئیس جمهور به شهرستان‌رباط‌کریم در ۱۷ آذرماه سال جاری، از سوی مردم و مسؤولان در شورای اداری شهرستان مطرح شد و آیت الله رئیسی، به‌جا بودن مطالبه را مطرح و موافقت ضمنی خود را اعلام کرد و دستور بررسی موضوع در استانداری، وزارت کشور و هیأت دولت را داد.

امام‌ جمعه پرند نیز چندی پیش در خطبه‌های نمازجمعه پرند اعلام کرده بود؛ معاون اجرایی ریاست جمهوری نامه دستور رئیس جمهور در خصوص استقلال سیاسی پرند را به وزارت کشور داده‌ است که امیدواریم به زودی در مناسبت ولادت امام عصر(عج)، استقلال سیاسی پرند را  با شور و شعف بیشتری جشن بگیریم.

منبع: خبرگزاری فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا