اقتصادی

دلیل اصلی منفی بازار بورس سرمایه سهام امروز چهارشنبه 10 اسفند

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره دلیل اصلی منفی بازار بورس سرمایه سهام امروز چهارشنبه 10 اسفند مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

علت ریزش سهم ها و منفی بازار امروز چهارشنبه 10 اسفند چیست؟

دلیل اصلی منفی بازار ریزش نرخ ارز در بازار آزاد هست و انتظار اینکه توی آخر هفته با پمپاژ دلار نرخ رو پایین بیارن.
شخصا از منفی ها برای بهبود سبد و خرید سهامی که پر پتانسیل‌تر هستند استفاده میکنم.

امروز منطقا قیمت پایانی خیلی از سهم ها باید منفی باشد، مهم اینجاست که آخرین معامله سهم ها کجا باشد.
در صورتی که صف کچاد عرضه شود احتمالا بازار چند روزی را درجا بزند.

لیدر های بازار را واچ داشته باشید که علامت های خوبی از روند به شما میدهند: شستا تاپیکو خزامیا خگستر انتخاب فولاد اهرم

شاخص کل بورس ۷۸۰۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش باغستان نیوز به نقل از  اقتصاد آنلاین، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات با کاهش ۰.۴۴ درصدی روبرو شده و به سطح ۱ میلیون و ۸۳۰ هرار واحدی بارگشته است‌. فشار عرضه در نماد‌های بزرگ بازار موسوم به نهنگ‌ها کمی بیشتر از روز‌های گذشته است که البته باید اشاره کرد بعضا این سهم‌ها سقف سال ۹۹ را شکسته اند.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را نماد فولاد و شبندر و بیشترین تاثیر مثبت را نماد‌های کچاد و رمپنا گذاشته‌اند. شاخص کل هم وزن نیز در این مدت با کاهش ۰.۰۱ درصدی روبرو شده است و تقریبا تعادل بیشتری در نماد‌های کوچک‌تر بازار حس می‌شود. البته بعضا نماد‌های کوچک بازار تا سقف تاریخی خود در سال ۹۹ فاصله معناداری دارند.

ارزش معاملات خرد تا اینجای بازار ۱۴۰۰ میلیاردتومان ثبت شده که روند کاهشی آن طی روز‌های گذشته در صورت ادامه دار بودن دوباره می‌تواند موجب کمبود تقاضا در کلیت بازار شود.همچنین گروه فلزات اساسی و خودرویی در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

خالص خرید حقیقی‌ها تا اینجای بازار منفی ۸۰ میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده ادامه دار بودن خروج عده‌ای از بازار بعد از رسیدن شاخص به سقف‌های جدید در سال ۱۴۰۱ می‌باشد.سرانه خرید و فروش حقیقی‌ها بسیار نزدیک به هم حرکت می‌کنند و تا به اینجای بازار سرانه خرید ۱۹.۲ میلیون تومانی و سرانه فروش ۱۸.۶ میلیون تومانی در کلیت بازار از حقیقی‌ها به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا