تقویم

روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم سال 1401 چه روزی است؟ + متن پیام تبریک

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است و همچنین متن پیام تبریک پست و استوری اینستاگرام و وضعیت استاتوس واتساپ برای شما مطالبی را آماده کرده‌ایم . با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم

تاریخ روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم شمسی برابر است با : روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

تاریخ روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم قمری برابر است با : روز ۱۵ شوال ۱۴۴۳

تاریخ روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم میلادی برابر است با : روز ۱۷ می ۲۰۲۲

روز جهانی ارتباطات، تحول مداوم یکی از مهمترین عوامل زندگی ما را جشن می گیرد: ارتباطات. هدف اصلی روز جهانی ارتباطات (WTD) برجسته کردن اهمیت ارتباطات و نحوه حرکت اطلاعات در سراسر جهان است. همچنین هدف آن افزایش آگاهی از اهمیت ارتباط در زندگی ما و تحریک توسعه فناوری ها در این زمینه است.

روز ارتباطات و روابط عمومی
روز ارتباطات و روابط عمومی

روز ارتباطات و روابط عمومی در ایران

27 اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی درایران گرامی باد.

سالها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه ، روابط عمومی ایران به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب روز ملی کرد. 27 اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردید.این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم مرور کنیم.

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

پیام تبریک روز اطلاعات و روابط عمومی

روز ارتباطات و روابط عمومیروز ارتباطات و روابط عمومی
روز ارتباطات و روابط عمومی

اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.

روز روابط عمومی گرامی باد


به مناسبت فرارسیدن روز روابط عمومی فرصت را مغتنم شمرده، این روز را گرامی داشته و به تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می‌نمائیم.

بی شک این روز تداعی‌گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است.


روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد


روابط عمومی‌ها نباید توجیه گر سیاست غلط باشند بلکه باید در پاسخگویی به مردم و در برقراری ارتباط با آنها صداقت را اصل قرار دهند.

۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

روز ارتباطات و روابط عمومی
روز ارتباطات و روابط عمومی استوری

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد


بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی “روابط عمومی و ارتباطات” صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

نوع کار روابط‌عمومی و مسئولیت‌هایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته شود. زیرا مدیران روابط عمومی‌ها افراد متخصص در زمینه کنترل آسیب‌ها هستند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا هستند.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

روز ارتباطات و روابط عمومی
روز ارتباطات و روابط عمومی

با روز ارتباطات و روابط عمومی آشنا شوید

روز جهانی ارتباطات در ارتباط تنگاتنگی با اتحادیه بین المللی تلگراف (ITU) است، کمیته ای که در سال 1865 برای حمایت از روش های ارتباطی نوظهور آن زمان تشکیل شد. ITU در تمام پیشرفت های بزرگ در ارتباطات حضور داشت – اختراع تلفن در سال 1876، پرتاب اولین ماهواره در سال 1957، و در نهایت، تولد اینترنت در دهه 60.

اگرچه اتحادیه بین‌المللی تلگراف از آن زمان به اتحادیه بین‌المللی مخابرات تغییر نام داده است، اما همچنان مهم‌ترین نهاد در زمینه ارتباطات است، بنابراین در روز جهانی ارتباطات در کانون توجه قرار دارد.

هدف از روز جهانی ارتباطات کمک به افزایش آگاهی از امکاناتی است که فناوری به ارمغان می آورد. تمرکز بر اینترنت و سایر فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) است. ما از این روز استفاده می کنیم تا به مزایای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصادها و جوامع نگاه کنیم، و همچنین به دنبال راه هایی برای پر کردن شکاف دیجیتالی هستیم.

چند واقعیت جالب در مورد مخابرات

قبل از اینکه عمیق‌تر به تاریخچه این تاریخ و روش‌های مختلف جشن گرفتن روز جهانی ارتباطات بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به حقایق جالب مخابراتی بیندازیم که مطمئناً شما را شگفت‌زده می‌کنند…

اولین پیامک ارسال شده توسط نیل پاپورث بود. جشنی هم بود و می گفت «کریسمس مبارک»
اولین VoIP به نام Voice over Internet Protocol در دسامبر 1974 ساخته شد
رایج ترین استفاده از تلفن های همراه، بررسی زمان است
سیم‌های تلفن بر اساس خوش طعم بودن آن‌ها توسط موش‌ها رتبه‌بندی شده‌اند. هر چه سیم تلفن خوشمزه تر باشد، احتمال استفاده از آن کمتر است
صدای نوکیا برای دریافت پیامک در واقع کد مورس برای پیامک است
حدود یک سال طول کشید تا اولین خط تلفن بین سانفرانسیسکو و نیویورک وصل شود
تلفن سودآورترین اختراع در تاریخ ایالات متحده است

تاریخچه روز جهانی مخابرات

روز جهانی ارتباطات از هفدهم ماه مه سال 1969 هر سال جشن گرفته می شود. این تاریخ به این دلیل انتخاب شده است که با تاریخ تاسیس اتحادیه بین المللی تلگراف برابری می کند. این اتفاق زمانی رخ داد که اولین کنوانسیون بین المللی تلگراف در 17 می 1865 در پاریس امضا شد. این رویداد به طور رسمی در سال 1973 در مالاگا-تورمولینوس، اسپانیا، در کنفرانس تام الاختیار ITU تأسیس شد. حتی در سال، یک موضوع موضوعی انتخاب می شود و رویدادهایی در سراسر جهان به منظور جشن گرفتن روز جهانی ارتباطات رخ می دهد.

با توجه به اهمیت روزافزون مخابرات و فناوری اطلاعات، به ویژه اینترنت، این موضوع به رسمیت شناخته شد که باید مورد توجه عموم قرار گیرد. به همین دلیل، اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) در سال 2005 از مجمع عمومی سازمان ملل درخواست کرد تا تاریخ 17 می را به عنوان روز جهانی جامعه اطلاعاتی اعلام کند. هدف از این امر این بود که بر اهمیت این فناوری ها و همچنین تعدادی از موضوعات مختلف اقتصادی و اجتماعی مرتبط که در اجلاس مطرح شده بود، توجه شود. در مارس 2006، مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم گرفت که روز جهانی جامعه اطلاعاتی واقعاً هر ساله در هفدهم ماه مه برگزار شود. با این وجود، در اواخر همان سال، در آنتالیا، ترکیه، در کنفرانس تام الاختیار ITU مشخص شد که هر دو جشن به عنوان روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی ترکیب می شوند، که بسیاری از مردم آن را به WTISD کوتاه می کنند.

همانطور که اشاره شد، موضوع متفاوتی وجود دارد که هر سال به منظور جشن گرفتن روز جهانی ارتباطات انتخاب می شود. اولین موضوعی که در سال 1969 انتخاب شد ITU بود: ITU را بشناسید. از آن زمان، ما تعدادی تم مختلف هیجان انگیز داریم، به عنوان مثال، ارتباطات و سلامت موضوع انتخابی برای سال 1981 بود. در سال 2018، موضوع فعال کردن استفاده مثبت از هوش مصنوعی برای AII بود. در سال 2017، موضوع Big Data for Big Impact بود. زنان و دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 2012 موضوع مهمی بود، و ما همچنین حمایت از کودکان در فضای مجازی را به عنوان موضوع سال 2009 داشتیم. همانطور که می بینید، موضوعات بسیار متنوع و در عین حال به همان اندازه مهم در مرکز این روز مهم قرار دارند. مطمئناً ارزش کمی تحقیق را دارد تا بتوانید در مورد موضوعات مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه روز جهانی ارتباطات را جشن بگیریم

برای جشن گرفتن روز جهانی ارتباطات می توانید کارهای مختلفی انجام دهید. ما مطمئناً توصیه می کنیم به موضوع سال نگاه کنید، و سپس می توانید کارهای بیشتری انجام دهید

در این مورد تحقیق کنید موضوعات هر سال مهم هستند، با این حال بسیار گسترده هستند، به این معنی که چیزهای مختلفی که می توانید در مورد آنها بیاموزید کم نیست. این فرصت عالی برای شما است تا دانش خود را در مورد همه چیزهای مرتبط با ارتباطات گسترش دهید.

شما همچنین می توانید از این روز برای ادای احترام به افرادی که تأثیر زیادی بر صنعت مخابرات و فناوری داشته اند استفاده کنید. مردان و زنان باورنکردنی بسیاری وجود دارند که تفاوت ایجاد کرده اند. چرا زمانی را صرف یادگیری برخی از این افراد نمی کنید؟ شما می توانید اطلاعات مربوط به آنها را در وبلاگ یا صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا از کاری که انجام داده اند قدردانی کنید. به عنوان مثال، یکی از زنی که نامی شناخته شده در ارتباطات از راه دور است، شرلی آن جکسون است. او اولین آفریقایی-آمریکایی بود که از MIT مدرک دکترا گرفت و مدرک دکترا گرفت. در فیزیک هسته ای در دهه 1970. با این حال، این تنها شروع دستاوردهای او بود. در سال 1999، او هجدهمین رئیس موسسه پلی تکنیک رنسلر شد. این قدیمی ترین دانشگاه تحقیقاتی فناوری ایالات متحده است که در سال 1824 تأسیس شده است.

چرا روز جهانی ارتباطات را با استفاده حداکثری از این فناوری‌های شگفت‌انگیز که توانایی استفاده از آن‌ها را به این راحتی داریم جشن نمی‌گیریم؟ به عنوان مثال، چرا با یکی از دوستان خود در اسکایپ که مدت زیادی است با او صحبت نکرده اید تماس نگیرید؟ این یک راه عالی برای گرامیداشت روز جهانی ارتباطات است، و حتی ممکن است متوجه شوید که در نهایت با قدردانی جدیدی از فناوری‌های مختلفی که می‌توانیم برای بهبود زندگی روزمره خود از آنها استفاده کنیم، مواجه شوید.

بالاخره در مورد مخابرات کار تمام نشده است. بسیاری از مناطق روستایی و دورافتاده هستند که به مخابراتی که ما هستیم دسترسی ندارند. البته کشورهای جهان سوم به سطح فناوری ما دسترسی ندارند. مطمئناً ارزش بررسی پروژه های مختلفی را دارد که در حال انجام هستند. حتی ممکن است بتوانید در پروژه ای ثبت نام کنید تا بتوانید مشارکت کنید، خواه این به معنای اهدای کمک مالی، اهدای وقت خود یا انتشار این خبر باشد!

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=2069

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا