اخبار روزاخبار مهم و فوری

دلیل مسمومیت دانش آموزان دختر در ایران چیست؟ ویکی پدیا

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره دلیل مسمومیت دانش آموزان دختر در ایران چیست؟ ویکی پدیا مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

منشا مسمومیت دختران در ایران از کدام شهر است؟

مسمومیت سریالی در مدارس دخترانه ایران دسته‌ای از رخدادهای عمدی و دنباله‌دار هستند که طی آن دانش‌آموزان تعداد زیادی از مدارس ایران به شیوه‌ای مشکوک مسموم شده‌اند.

این رخداد از ۹ آذر ۱۴۰۱ در یک دبیرستان دخترانه در قم آغاز شد. از آن زمان، صدها دانش‌آموز در ۶۰ مدرسه قم که عمدتا مدارس متوسطه اول و دوم دختران بوده‌اند مسموم شده‌اند

این رخدادها منحصر به قم نبوده و دامنه آن به شهرهای دیگری در سرتاسر ایران از جمله بروجرد، ساری، اردبیل، تهران، فردیس، خوزستان و نیشابور نیز کشیده شده‌است.

اکثر این دانش‌آموزان دختر بوده‌اند، و در موارد انگشت‌شماری مسمومیت در مدارس پسرانه نیز گزارش شده‌است.

تا ۱۵ اسفند بیش از ۱۰۰۰ نفر در سه ماه گذشته در مدارس مسموم شدند. از این تعداد دو نفر معلم و بیش از ۶۵۰ نفر دانش‌آموز دختر و تعدادی هم دانش‌آموز پسر هستند.

جدیدترین نقشه استانی درگیری مسمومیت دانش‌آموزان
جدیدترین نقشه استانی درگیری مسمومیت دانش‌آموزان

 

دلیل مسمومیت دانش آموزان دختر چیست؟

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که این حادثه تاکنون ۷ بار تکرار شده، خواستار فرستادن هیئت ویژه‌ای به قم شد. او به نقل از وزیر آموزش پرورش گفت شائبه گاز آمونیاک وجود دارد و برخی نیز دلیل مسمومیت‌ها را وجود کربن دی‌اکسید در سیستم گرمایشی مدارس دانسته‌اند اما هیچ‌کدام قطعی نیست.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور طی نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب قم اعلام کرد «مسمومیت دانش آموزان قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد»

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌البرز مسموم کردن دانش‌آموزان را در راستای ایجاد جنگ روانی و ملتهب کردن فضای جامعه دانست و گفت: دشمنان درصدد تحمیل جنگ روانی سریالی فرسایشی، تشنج‌زا و تفرقه افکن هستند.

 سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌البرز، در جمع اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه دشمنان پس از ناکامی در اغتشاشات به هر راهی برای گرم نگاه داشتن تنور ناامنی در کشور متوسل شده‌اند، گفت: با توجه به بیانا‌ت رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ دشمنان جنگ ترکیبی گسترده و برنامه‌ریزی شده‌ای را در دستور کار قرار داده اند و گویا این بار درصدد سریالی کردن این ناامنی‌ها هستند.

وزیر کشور در اطلاعیه‌ای گفت: از همان لحظات نخست، دستگا‌های اطلاعاتی و امنیتی نهایت تلاش خود را برای کشف ابعاد این ماجرا و شناسایی عوامل موثر در این حوادث به کار گرفته‌اند که به محض نتایج قطعی مراتب در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت .

در تحقیقات میدانی دستگاه‌های ذیربط، نمونه‌های مشکوکی یافته شده که برای بررسی‌های تخصصی  جهت شناسایی علل عوارض ایجاد شده در دانش‌آموزان، در آزمایشگا‌ه‌های معتبر کشور در دست بررسی است و در اولین فرصت نتایج آن توسط وزارت بهداشت به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

از بدو پیدایش این مساله، طراحان جنگ ترکیبی علیه ایران، با ایجاد آلودگی ذهنی-روانی کوشیده‌اند تا التهاب‌آفرینی را در سطح جامعه گسترش دهند و باعث تعطیلی مراکز تحصیل علم و دانش در کشور شوند و مجددا پروژه شکست‌خورده اغتشاش را احیا کنند. بنابراین به مردم عزیز اطمینان خاطر داده می‌شود که سلامت دانش‌آموزان در اولویت اصلی همه مسوولان بوده و هست و برای ایجاد آرامش و تامین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

لازم است مردم عزیز و شریف ایران به عملیات روانی تروریسم رسانه ای دشمنان توجه نکنند و اطلاعات و اخبار  در این خصوص را از مراجع رسمی رسانه کشور  دریافت کنند.

برخی منابع نیر به شباهت‌هایی میان مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در ایران و سلسله حوادثی که پیش از استقرار حکومت طالبان، در افغانستان رخ داد اشاره کرده‌اند.

واکنش مقام معظم رهبری به مسمومیت سریالی در ایران

رهبر انقلاب اسلامی در روز درختکاری به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» اشاره کردند و با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این موضوع را جنایت درحقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی درمورد آنها نخواهد بود زیرا باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا