اقتصادی

نتیجه جلسه تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار امروز

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره نتیجه جلسه تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار امروز مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

نتیجه جلسه شورای عالی کار امروز چه شد؟

♦️آغاز جلسه شورای عالی کار

🔹جلسه شورای عالی کار با حضور وزرای کار و اقتصاد درحالی شروع به کار کرد که پیش بینی می‎شود در جلسه امشب، دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ تعیین شود.
🔹طبق اظهارات «صولت مرتضوی» وزیر کار، در جلسه امروز شورای عالی کار، قرار است دستمزد بیش از ۱۴.۵ میلیون کارگر برای سال ۱۴۰۲ تعیین شود.

سید صولت مرتضوی ، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان نشست ۱۵ ساعته شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: در سنوات قبل هم بحث سه جانبه گرایی و پایش افکار و بیان دیدگاه‌های کارشناسی متعددی مطرح می‌شد در سال‌های گذشته هم بحث سه جانبه گرایی، پایش افکار و بیان دیدگاه‌های کارشناسی متعددی در جلسات شورای عالی کار مطرح می‌شد.

وی افزود: امسال هم خوشبختانه به اشتراکاتی رسیدیم، اما در چند موضوع اختلاف داشتیم.

وزیر کار تاکید کرد: یکشنبه بعد از ظهر مجدداً با حضور شرکای اجتماعی خود جلسه تشکیل می‌شود.

مرتضوی یادآور شد: اعضای شورای عالی کار با دوستان خود مسائل را مطرح خواهند کرد و به اشتراک نظر می‌رسند تا در جلسه بعدازظهر یکشنبه حضور یابند.
گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که درصد افزایش دستمزد کارگری برای سال ۱۴۰۲ بین ۲۰ تا ۲۴ درصد باشد.

با توجه به حداقل دستمزد ۵.۷ میلیونی امسال، بر اساس ادعای خبرنگار صداوسیما، حداقل دستمزد سال آینده حدود ۷ میلیون تومان خواهد شد!

چرا جلسه تعیین دستمزد کارگران به نتیجه نمی رسد؟

یکی از جلسات مهمی که همه ساله در روز‌های پایانی سال برگزار می‌شود جلسه شورای عالی کار به منظور تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده است و این روز‌ها هم که به سال نو نزدیک می‌شویم بیش از ۱۴.۵ میلیون کارگر، در انتظار مصوبه شورای عالی کار برای افزایش دستمزد سال آینده خود هستند.

  در این راستا روز گذشته نیز جلسه شورای عالی کار با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکای اجتماعی این حوزه برگزار شد، اما این جلسه نیز مانند جلسات گذشته بدون نتیجه پایان یافت و مذاکرات فشرده شرکای اجتماعی در شورای عالی کار و چانه‌زنی‌های مزدی تا روشن شدن تکلیف سبد معیشت در روز‌های آینده ادامه دارد، البته اخبار غیررسمی از حداقل حقوق ۸ میلیون تومانی حکایت دارد که مورد قبول نمایندگان کارگری نیست.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا