اخبار روزاخبار مهم و فوریاقتصادی

جدول حقوق و دستمزد سال 1402 + حداقل دریافتی و جزئیات

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره جدول حقوق و دستمزد سال 1402 + حداقل دریافتی و جزئیات مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

جزئیات دریافتی کارگران در سال ۱۴۰۲

جزییات دریافتی کارگران در سال 1402

حداقل دریافتی کارگران در سال 1402 با بعد خانوار 3/3 نفر از مبلغ 6 میلیون و 433 هزار و 117 تومان به 8 میلیون و 208 هزار و 300 تومان با میانگین رشد 27 درصد افزایش یافت. سایر سطوح 21 درصد افزایش می یابد.

  اقلام مصرفی کارگری و کمک هزینه مسکن به گونه ای افزایش یافت که حداقل دریافتی کارگران با افزایش یک میلیون و 775 هزار و 243 تومان همراه شد.

اعتراض خانه کارگر به حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ کارگران

 حق اولاد مطابق قانون سه برابر دستمزد روزانه کارگر محاسبه می شود. بنابراین با توجه به اینکه پایه حقوق 27 درصد افزایش یافته است، حق اولاد پنچ میلیون 308 هزار و 284 ریال به ازای هر فرزند خواهد بود.

 برای سایر سطوح که با 21 درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود، به صورت روزانه 83 هزار و 596 ریال و یا ماهانه 2 میلیون و 507هزار و 880 ریال خواهد بود.

 مبلغ بن خواروبار کارگران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان و پایه سنوات 210 هزار تومان تعیین شد.

جدول حقوق و دستمزد سال 1402 + حداقل دریافتی و جزئیات

بیانیه خانه کارگر درباره مصوبه شورای عالی کار در دستمزد سال 1402

خانه کارگر در واکنش به مصوبه مزد ۱۴۰۲ شورایعالی کار بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش  باغستان نیوز، بیانیه خانه کارگر در واکنش به به مصوبه شورای عالی کار در دستمزد سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

به نام خدا

فرارسیدن سال ۱۴۰۲ هجری شمسی و تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت را به ملت شریف ایران علی الخصوص کارگران سختکوش ایران اسلامی و جامعه نجیب بازنشستگی تبریک و تهنیت عرض می نماییم. در آغاز لازم است از توجه رهبر فرزانه انقلاب به موضوع تولید به عنوان اصلی‌ترین مسئله کشور و تاکید بر مهار تورم نهایت سپاس و امتنان را به عمل آوریم.

شورای عالی کار در آخرین نشست سال ۱۴۰۱ پس از بحث و بررسی فراوان میزان افزایش حداقل دستمزد سال جاری را ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل اعلام نمود و موجی از تلخ کامی را در ابتدای سال به خانواده های کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی تحمیل نمود. متاسفانه رقم اعلامی، حتی سبد معیشت مصوب شده همین شورا در زمستان ۱۴۰۰ را نیز پوشش نمیدهد؛ چه برسد به زمستان ۱۴۰۱ که حداقل ۶۰درصد به آن افزوده شده است و در واقع شکاف بین سبدمعیشت و مزد را تشدید نموده است.

در این خصوص ضمن اعلام ناخرسندی شدید از مصوبه فوق الذکر؛ تاکید میکنیم این مصوبه از منظر ما و بسیاری از کارشناسان حقوق کار در تباین آشکار با هر دو بند ماده ۴۱ قانون کار میباشد و لذا پذیرفتنی نیست. بدین جهت ضمن اعلام مجدد حمایت قاطع از نمایندگان کارگران در شورای مزبور نکات زیر را جهت استحضار مسئولان ذیربط و کارگران عزیز خاطرنشان می سازیم :

۱ درحمایت ودفاع از کارگران و بنابر وظیفه ذاتی خود، فرآیند قانونی جهت ابطال مصوبه فوق از مراجع ذیربط بویژه دیوان عدالت اداری رااز اولین روز کاری سال جدید آغاز و تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

دولت محترم باید سریعاً اعلام کند نسبت مزد اعلامی با درصد تورمی که مرکز آمار ایران به عنوان مرجع قانونی منتشر نموده است چیست؟

۲ دولت سیزدهم در اولین سال خدمت خویش با اقدامی قانون مدارانه، مسئولانه و در راستای حمایت از اقشار کم درآمد بیش از ۵۷ درصد به حداقل دستمزد افزود و این در حالی بود بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ سالانه تورم منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ کمی بیشتر از ۴۰ درصد اعلام گردیده بود استدلال آنروز از منظر اقتصادی شایسته توجه بود در واقع با آن مصوبه اولاً تحریک تقاضا انجام گردید ثانیاً بیش از ۱۴ میلیون خانوار کارگری و حدود چهار میلیون خانوار بازنشستگی تحت پوشش تامین اجتماعی که مجموعاً بیش از نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دادند بیش از گذشته به اصلاح روند های سرمایه سالارانه امیدوار شدند و بارقه‌ای از امید در دل هایشان جوانه زد.

هنوز چند ماهی از اعلام آن مصوبه نگذشته بود که عیان شد نظریه تله مارپیچ دستمزد_تورم چقدر بی اساس است. از همان جا بود که اصحاب سرمایه وقتی در عمل دیدند که نه تنها موجی از بیکاری راه نیفتاد بلکه با تحریک تقاضا، تولید نیز رونق گرفت و در برخی بخش ها درخواست جذب نیروی کار نیز رخ نمایی کرد به این فکر افتادند که موضوع را از ریشه هرس کنند. النهایه، اگرچه وزیر وقت کار قربانی خوی سوداگرانه ثروتمندان شد اما در اصل تغییر ریل دولت از این منظر بسیار ناامیدکننده جلوه کرد.

اظهارات رییس وقت بانک مرکزی درآذرماه مبنی بر عجیب و غریب بودن! مصوبه دستمزد ۱۴۰۱ و همچنین ادعای وی مبنی بر عدم تکرار چنین مصوبه ای و تاکید بر دخالت دولت بمنظور کنترل افزایش دستمزدها، بخوبی دیدگاه غالب شده در دولت را شفاف نمود و تردیدهای معدود افراد خوش خیال را نیز برطرف نمود. استمرارِ همان نگاهِ تغییر یافته اینک در اعلام حداقل مزد ۱۴۰۲ به خوبی مشهود است.

۳_ واقعیت این است که حسب آنچه از مذاکرات جلسات اخیر شورای عالی کار می توان برداشت کرد ذبح سه جانبه گرایی است. اکنون باید تکلیف خود را با وضعیت پیش آمده روشن کنیم. دولت اخلاقاً و بر اساس انصاف و البته روح قوانین بین‌المللی در حوزه کار و کارگری نمی‌تواند از نقش میانجی خارج شده و به حمایت از ضلع قدرتمند (کارفرما) بپردازد هرچند که اخیراً آش آنقدر شور شد که نمایندگان دولت بدون هیچگونه پرده‌پوشی رسماً در نقش کارفرمای بزرگ ظاهر شدند و عملاً نمایندگان کارفرمایان در پشت آن ها مخفی شدند.

این سبک و سیاق اولاً زیبنده دولتی که خود را دولت مردمی می‌داند نیست ثانیاً بدلیل آنکه به هیچ وجه فضای عمومی حوزه کارگری را قانع نمی‌کند یاس انگیز و خدای ناکرده التهاب آفرین است و ثالثاً صاحبان حق را وادار به پیگیری مجدانه و بهره گیری از همه روش ها و ابزارهایی می‌کند که ممکن است در نظر صاحب منصبان خوشایند نباشد و رابعاً عمیقاً معتقدیم که در تضاد با روح فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در مشهدالرضا(ع) است. چرا که آنهایی که مهار تورم را متوقف به سرکوب دستمزد قلمداد می‌کنند نمی‌توانند منادی و مجری افزایش تولید باشند.

۴_با حذف ارز ترجیحی (علیرغم هشدارهای داده شده) شاهد جهش قیمت کالاها و خدمات از جمله کالاهای اساسی بودیم. این نگاه که با انجماد کردن دستمزدها می توان جلوی رشد نقدینگی را گرفت یا عطش ثروت اندوزان را کنترل کرد خیال خامی است که قبلاً آزموده شده است و دودش در چشم انقلاب و صاحبان واقعی آن رفته است. اینک ما نمی دانیم باید با چه منطق و از کدام منظر به سوالات فراوان و دردمندانه جامعه مظلوم کارگری پاسخ دهیم.

اگر در سالیان پیش این اتفاق تکرار شده است اولاً نتایج اش روشن است و باید از آن عبرت گرفت ثانیاً اینچنین عریان سفره مردم نشانه گرفته نشده بود ثالثاً گستردگی تحریم‌های ظالمانه و فتنه های پردامنه به این حجم نبود رابعاً فضای عمومی کشور به شکل امروزی نبود لذا اگر از این دریچه نیز نگاه کنیم دلمان به حال نظام مقدسی که تناوری اش ثمره خون ده‌ها هزار شهید و جانباز از جمله بیش از ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری است می سوزد که که عده ای بدون توجه به وضع معیشتی مزد بگیران اینگونه بی محابا بر اساس فرضیات غلط اقتصادی بر روی شاکله و بنیان اقتصادی خانواده ها ریسک می کنند

۵ یکی از بلاوجه ترین اقداماتی که در سال های اخیر شاهد آن هستیم قیاس بین دریافتی مزد بگیران است. واقعیت اینست که کارگران از پرداخت حقوق عادله به کارمندان حمایت کرده و میکنند و کارمندان نیز از افزایش قانونی دستمزد کارگران خرسند می گردند. خطی که می‌خواهد به بهانه یکسان سازی کف دستمزدها در واقع ایجاد اختلاف را دامن بزند، خط نفاق است و باید با آن برخورد کرد.

پرداخت حق الزحمه و حمایت های قانونی از مزدبگیران شکل های مختلفی دارد که غایت همه آنها باید پرداخت مزد مکفی باشد به نحوی که نیازهای زندگی یک خانواده را تامین کند و البته شکل یکسانی نیز ندارد. این که به اسم یکسان سازی به حقوق میلیون ها انسان تعدی شود خلاف قانون، عدالت و انصاف است.

آیا وقتی در زمستان ۹۸ با یک بخشنامه، امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را تا ۵۰ درصد برای کارمندان دولت افزایش دادند حتی یک کارگر معترض شد؟

۶ در پایان از دولت محترم خاضعانه درخواست می نماییم اگر اعتقادی به صحت نتایج اقتصادی و شیوه های جبرانی مطروحه را ندارد به تجربه و مشی کشور همسایه(ترکیه) توجه کند که چطور به عنوان یک دولت مسئولیت پذیر در سه مرحله بیش از ۱۰۰ درصد به حداقل دستمزدها افزود و این در حالی بود که علیرغم بحران های ارزی، تورم را نیز کاهش دادند. به راستی وقتی رئیس جمهور یک کشور می گوید حداقل دستمزدها را افزایش می دهد تا از خانواده ها در برابر تورم فزاینده محافظت کند، آگاهی اقتصادی و مشاورین صالح و مجرب ندارد و یا اینکه نسخه علاج را به درستی پیدا کرده است؟ درخواست ما مداقه در این موضوعات است.

فاعتبروا یا اولی الابصارخانه کارگر

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫319 دیدگاه ها

  1. سلام بزرگواران کسی هست راهنمایی کنه من میخوام برم تهران اسنپ کارکنم الان هم ثبت نام هسته یکی رومیخوام برام قسطی یه موتوردسته دوم بخره قسط هاشوخودم میدم توشهرماکاراهمش خوابیده دوماهه سرکارنرفتم خداپیغمبری پیدامیشه کمک کنه

  2. ********************************
    کارآفرین ممتازکشور******
    عضورسمی هیات علمی*****
    بنیان گذار صنعت بسته بندی در ایران
    ۴۸۰ مقاله،وکتاب نوشته ام **********************دردانشگاههای کشورمورداستفاده قرارمیگیرد.
    بیش ازنیم قرن کاروتجربه ارزشمند دارم.
    شما…آری شما هیچ ارزشی برایم قائل نیستید….
    ۰۹۱۲۴۰۴۱۵۱۷
    درگوگل واردکن:::
    پروفسورسیدمصطفی ایران منش

    3
    6
  3. سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت
    به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏

    1
    16
    1. سلام داداش من خودم کارگرم خانومم کار میکنه ما نتونستیم آجیل بخریم الان مهندسشم اجیل نمیخره دنبال چی میگردی تو اینجا

      13
      4
    2. اگ مشکلت فقط ی آجیل ک بیخیالش شو،،بنده خدا الان آجیل فروش خودش نمیتونه ببره خونش بخوره فقط میبینه و حسرتشو میخوره بعدشم یکم تنگش کن ی چرخی بزن تووشهر آگهی استخدام برنامه دیوار شیپور و آگهی روزنامه بگرد حتما واست کار پیدا میشه..نیازمند واقعی هیچوقت ب بنده خدایی مثه خودش التماس نمیکنه با شرف زندگی میکنه و حفظ آبرو میکنه

    3. داداش موقع زن گرفتن چکاره بودی
      موقع تولد بچه‌هات چی وضع مالیات خوب بود
      می‌دونم جوابت چیه همینی که هستی بودی پس چرا زن گرفتی چرا دوتا بچه؟
      حالا هم اشکال ندارد بجای گدایی کمی جمع کن لامصب رو کار زیاده بقران شماره تلفنت رو بده می‌فرستند سر کار مرد نیستم اگه کمکت نکنم فقط باید سالم و کاری باشی.(یا حق)

  4. ایران ازنظرامارسطح زندگی ورفاه شهروندی تورتبه های اخردنیاهست حتی ازچندکشورافریقایی که جزوفقیرترین کشورهای دنیا هستند پایین تره البته به قول شاعرازکوتهی ماست

    14
  5. اخه چه جوری زندگی کنیم امسال عید ساب کار از خدا بی خبر به من هیچی عیدی نداد وبدهکاریم حساب کرد چون من پنج میلیون بدهکار بودم اونم فقط پنج میلیون عیدی داد همشو برداشت بابت بدهی من تو کارگاه تولید بلوک کار میکنم چاره ای هم ندارم فعلا سکوت کنم چون کار نیست

    27
    7
      1. سلام
        حقوق دوران بازنشستگیم خیلی کم است؟
        بی توجهی به ان را درایام ماه مبارک رمضان واگذارش می کنم بخدا…!
        درگوگل واردکن :
        پروفسورسیدمصطفی ایران منش
        سه بارجراحی قلب وریه داشته ام!
        کارآفرین ممتازکشورم.
        بااین همه افتخارات برای شماهیچ پشیزی نیستم!؟

        1
        4
  6. برده داری دارن میکنن والا ۸میلیون چیزی نیست من ۸صبح میرم شرکت تا ۶ عصر بعدشم تا ساعت ۱ با ماشین کار میکنم مثل خر هیچی نمیفهمم از شب و روز بازم لنگم اینا مارو نابود کردن خسته شدم از این همه بدبختی حق ما این نبود کاش تو یه موقعیت جغرافیایی دیگه به دنیا میومدیم. کاش یه دلسوز تو این مملکت بود.

    64
    1. بنده بازنشسته بهداشتم هروقت اول چهله یانوروزمیایدخانه ماکفردرگیری جنگ ونفرین ماتاسال بعدبدهکارنیم کیلواجیلم ومیوه ردرسال حرام صبحانه ابدا لباس بخداسوگندحتی یک جفت جوراب نمیتونم برای خودم بخرم نامه دعوت عروسیها برای من عزااست وسرکشی پول برای وفات اقوام نیست وکلا ماجز مرده متحرک جامعه هستیم وسرمان زنده وجسممان مرده تف به این زندگی که برای مادرست کردن

  7. ببخشیدا اصلا تو این مملکت کار هست
    ما کارگران که توهیچ شرکتی نیستیم داعم گرفتاریم چ کنیم
    ما کارگران فصلی هیچکس جوابگو ما نیست بخدا
    گرفتار شدیم ……هرجا میریم توشرکتهای نفتی حتما باید آشنا داشته باشی چ کنم چقدر التماس وخفت بکشیم

    73
    1
    1. یکی به اینا یاد بده خجالت کشیدن چطوره
      من فقط ماهی هشت میلیون اجاره خونه میدم اونم اپارتمان شصت و خورده ای متری اینارو دارن جونشونو میگیرن میخوان به کارگر حقوق بدن بعد هیچ کدوم زیر پنجاه میلیون حقوق ندارن

      29
      4
    1. سلام نمیدونم شرکت‌هایی که داریم براشون کار می‌کنید چجوری این افزایش حقوق رو حساب کردند
      منم کارگرم وشرکتی که من رراش کار میکنم این ۸میلیون و۲۰۸ رو بعنوان پایه حقوق ۱۴۰۲ حساب کرده و بقیه اقلام رو بهش اضافه کرده
      مثلا ۸میلیون ۲۰۸ پایه حقوق
      حق اولاد ۵۳۰
      حق مسکن ۹۰۰
      بن خواروبار ۱میلیون و ۱۰۰
      پایه سنوات ۲۱۰
      اضافه کاری هم که طبق قانون تمام شرکت‌ها باید حد اقل ۳۰ ساعت رو به کارگر بدند
      یک فرد مجرد حد اقل حقوقش باید کمتر از ۱۰میلیون و ۳۰۰ نباشه البته اضافه کاری هم که بهش اضافه بشه بیشتر هم میشه
      برای افراد متاهل هم به ازای هر فرزند ۵۳۰ هزار تومان اضافه میشه
      حالا خودتون حساب کنید که شرکتتون چقدر باید بهتون حقوق بده و سرتون کلاه ندارند

      13
      6
      1. بشرطی شرکت پرداخت کنه. چون خصوصیه مطمئنا میرنه زیرش و کمتر میده. اعتراض کنی هم میگه همینه ک هست. نمیخوای برو. واقعا چی داره بسرمون میاد. ازماگذشت تکلیف بچه هامون چی میشه…. خدایا بفریادمون برس.

        10
        2
        1. شما که اینقدر سطح سوادت بالاس و خیلی هم راضی هستی میشه برای ما این مبالغ رو جمع ببندی ؟ یک کیلو گوشت ۵۰۰+۱۰ کیلو برنج ۵۰۰+حبوبات از هرکدوم ۱ کیلو ۳۰۰+روغن مایع ۳۰۰+مایع ظرفشویی و تاید ۲۵۰+پول آب و برق و گاز و تلفن ۵۰۰+ اجاره خونه ۴تومن + هزینه کرایه ماشین و مدرسه و اقلام تحصیلی یه دونه بچه ۵۰۰+ دوتا شونه تخم مرغ ۲۰۰+ ۴کیلو مرغ ۲۸۰+لباس و پوشاک و کفشم شما تقسیم بر ۱۲ بکن یک ماهش میشه ۵۰۰+هزینه درمان و دارو بازم تقسیم به ۱۲ بکن حالا میگیم ۳۰۰+ قسط وام اونم میگیم کلا ۵۰۰+ اصلا خود مادر پدر هم کلا با اتوبوس و مترو برن این طرف و اون طرف واس خرید و دکتر رفتن اونم ماهی ۵۰۰ کلا مهمون هم نیاد خونت و به پدر و مادرت هم سرنزنی . خب موقع حقوق گرفتن هم که نزدیک ۲۵۰۰ از حقوقت با بت بیمه مالیات بر میدارن . به غیر بیمه و مالیات ۲میلیون پونصد هزارتومنی مبلغ ۹۲۰۰۰۰۰ تومن فقط هزینه های معمولی زندگی واس زنده موندن میشه . شما واس ما حساب کن و با صداقت جواب بده . چون گفتی اهل منطق هستم . بعد شما فکر کن توی این برنامه ریزی یهو یه مشکل یا بیماری برات پیش بیاد . اصلا سله رحم هم هیچ و رفتا و امد هم نمیکنیم چجوری میخوای مدیریت کنی ؟؟ توضیح بده . با فحش و جانبداری الکی که نمیشه حرف زد . میشه ؟

          17
          1
    2. تویی برو کشکتو بساب
      ۱۲تاکشور گشتی
      حالیت نشده که با دلار کارمیکنن بادلار خرج میکنن
      اینجا با ریال کار بادلار خرج
      افتاد یا جاش بندازیم برات

  8. این دولت مردان اگه راست میگن بیان و چند ماه بجای کارگرها با این حقوقی که تعیین کردن زندگی کنن اونوقت مرد و نامرد تو این کشور مشخص میشه.
    نه اینکه بیت المال رو حیف و میل کنن و آقازاده های رو با پول و حق مردم بیچاره بفرستن کشورهای دیگه واسه تدریس و عشق حال کردن.
    خنده دار اینجاست که هر مجمعی هم میشینن دم از یکسان بودن حق و حقوق ملت ایران میزنن
    واقعا جای تاسف داره کشوری با چنین قدمت و تاریخی همچین افراد

    133
    6
  9. این عدد نه اونقدر پایینه که بخوایم اعتراض کنیم و نه اونقدر بالا که بخوایم تشکر کنیم.
    بنظر من اگه دولت توی سال جدید بتونه تورم رو کنترل کنه، خیلی خوبه. ولی اگه نتونه، قطعا باید برای شش ماه دوم مجددا افزایش حقوق برای ما کارگران در نظر بگیره.

    51
    125
    1. دوست عزیز با این حرف زدنت اگه هر آدم عاقلی کامنتی که نوشتی بخونه مشخصه که تو اصلا نه کارگری نه حقوق کارگری دریافت میکنی فقط از افراد ماله کش هستی و از زندگی فلاکت بار کارگر هیچ اطلاعی نداری……..

      124
      10
    2. همین مبلغ روتوشرکت ندادن بااینکه کارفصلی بودوروزی8ساعت کارسخت اونم حتی یک دقیقه حق نشستن نداشتیم تایم ناهار۳۰دقیقه نه بیمه
      نه سنوات
      نه حق اولاد
      نه بن
      نه حق مسکن
      هیچی به هیچی
      الانم که بازبیکاریم وبایددنبال کاربگردیم
      خداکی میخوادحق مامردم روبده معلوم نیس

      40
      3
    3. اخه بدبخت کجاش خوبه …من موندم چرا هنوز همونجایی هستیم ک نباید باشیم .۸ ملیون چقدشو میدی کرایه خونه چقدشو میدی اب و برق و گاز چقدشو خرج خونه زندگیت میکنی و چقد شو پسنداز میکنی …ههههههه عجب ک احمقیم

      31
      5
    4. خدایی آدم چی بگه به تو که این قدر تابلو ادا در میاری که مثلا کارگری؟، زااااررررت! آخه کسی از تو نظر خواست که
      ای خدا برسون اون روزو 🤲🤲🤲🙏🙏🙏

      20
      4
    5. اگه بازم بخوان افزایش حقوق بدن الان باید بدن نه وسط سال به ما که ندادن من کارگر کارخانه قند هستم همون۴۶۰۰به ما دادزیادش نکرد

      6
      1
    6. بشین واست وسط سال افزایش بدن بابا چقدر تو ساده ای انگار داری تو انگلیس زندگی میکنی عمو اینجا ایران

  10. تا وقتی که ما کارگرا بخاطر هیچ و پوچ پاچه خواری کارفرما رو بکنیم و ارزش خودمونو بیاریم پایین اوضاع همینه

    118
    5
  11. باتشکر از جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری.انشاالله همه کارگران و حقوق بگیران در انتخابات بعدی از جنابعالی حمایت قاطع به عمل می آورند.از همین الان خودتان را رئیس جمهور بعدی وابقا شده بدانید.

    18
    244
  12. از نمایندگان مجلس ودولتمردان انتظار داریم وقول هم به رهبری داده شده که سال جدید تورمیشتراز سال 1401بیشتر نشود ودلار هم کنترل کنند دولت اقای ریسی دراین مورد موفق شوند باید گفت درود الان حقوق کارگران و کارمندان وبازنشستگان دولت دارند زیر خط فقر زندگی میکنند و دریافتی حقوقبگیران جوابگوی خانواده انان را نمیدهد وسال به سال هم فقرا فقیرتر میشوند 20درصد دارند دراین مملکت زندگی میکنند وبقیه مردمهم جان میکنند برای ان 20درصد

    49
    20
    1. تمام کشورا۲تاخواهرام سوئدزندگی میکنن بیکارن دولت حقوق بهشون میده ۲تاپسرداره هزینه مدرسه ودکتروکلاسهای اموزشی وتفریحی ونهارمدرسه رودولت میدهدخترعموم المان زندگی میکنه تمام هزینه های زندگیشونودولت میده دندونپزشکی دکتروبیمارستان وووووبعدمااینجابااینهمه سرمایه ملی۴ماهه دندونم امونموبریده نمیتونم یه دندونپزشکی برم خدالعنت کنه تک به تک حکمرانانمون که یمشت بیسوادودزدن..پدرم با۸۰۰سالسن۵تادخترو۲پسرو۲۰تانوه بازنشسته گی ۲ملیونو۸۰۰میگیره مستاجرم هست

      97
      9
        1. برات سوال نباشه بزرگوار الان شما ب صورت قاچاق هم بخوای بری باید 400 یا 500 میلیون پول داشته باشی پات برسه اونور با دلار 50 هزاری داری برو ما لنگ نون شبیم عمو

      1. فک کنم خواب نما شدی یه چیزی بگو بگنجه چقدر دروغ میگید هیچ جای دنیا اینی که میگی وجود نداره مگر اینکه جمعیتش هزار نفر تو کشور باشه اگه اینگونه نباشه کشور نابود میشه و بدهی بالا میاره کاسه چه کنم دست میگیره اگه اینجوریه خودتم بری اونجا خوبه ها

        2
        12
        1. با افزایش تورم و کاهش ارزش ریال همین افزایش حقوق هم کمکی به عقب ماندگی ریال نمیکنه و نسبت به پارسال بیش از 30 درصد کاهش حقوق دلاری داشتیم

        2. منم چند نمونه شاهد عینی دارم از دوستانم که توی اروپا بدون شغل دارن زندگی میکنند و از دولت حقوق میگیرن

    2. چیزی واسه راضی بودن مگه داریم همش فقروگرانی وتورمووبدبختی وبدبختی وبدبختی یه دکترنمیتونیم بریم خدالعنتشون کنه گوشت ومرغ ومیوه وبرنج توسرشون بخوره خداازشون نگذره جواب اینهمه حسرت وآه وناله ماروبایدبدن ازون ۴ماهه دندونم دردمیکنه نمیتونم بکشمش ۶۰۰تومن میگیرن

      65
      2
    3. توقع روبیاریدپایین این مقدارافزایش معقوله،اینقدرقدرناشناس وزیادخواه نباشید،بفکراون کسانی باشیدکه نصف این درآمدهم روندارن،قانع باشین توزندگی،راه صدشبه رویکشبه نخواین برین،اون بی شخصیتی که توهین میکنه بنظرات دیگران،خیلی حقیره وحقشه درفقرمطلق دست وپابزنه.

      9
      97
          1. میتونی بری همون افغانستان
            یکی از شما بی وجودا کمتر ، بهتر
            افغانیا همه دارم مهاجرت میکنن ایران
            اونوقت شما بی وجودا قدر کشورتون نمیدونید
            بدبختای بیچاره
            حقتون کلا بیکار باشید نه اینکه الان به خاطر کم بودم حقوق زر زر کنید

            1
            31
            1. شما که اینقدر سطح سوادت بالاس و خیلی هم راضی هستی میشه برای ما این مبالغ رو جمع ببندی ؟ یک کیلو گوشت ۵۰۰+۱۰ کیلو برنج ۵۰۰+حبوبات از هرکدوم ۱ کیلو ۳۰۰+روغن مایع ۳۰۰+مایع ظرفشویی و تاید ۲۵۰+پول آب و برق و گاز و تلفن ۵۰۰+ اجاره خونه ۴تومن + هزینه کرایه ماشین و مدرسه و اقلام تحصیلی یه دونه بچه ۵۰۰+ دوتا شونه تخم مرغ ۲۰۰+ ۴کیلو مرغ ۲۸۰+لباس و پوشاک و کفشم شما تقسیم بر ۱۲ بکن یک ماهش میشه ۵۰۰+هزینه درمان و دارو بازم تقسیم به ۱۲ بکن حالا میگیم ۳۰۰+ قسط وام اونم میگیم کلا ۵۰۰+ اصلا خود مادر پدر هم کلا با اتوبوس و مترو برن این طرف و اون طرف واس خرید و دکتر رفتن اونم ماهی ۵۰۰ کلا مهمون هم نیاد خونت و به پدر و مادرت هم سرنزنی . خب موقع حقوق گرفتن هم که نزدیک ۲۵۰۰ از حقوقت با بت بیمه مالیات بر میدارن . به غیر بیمه و مالیات ۲میلیون پونصد هزارتومنی مبلغ ۹۲۰۰۰۰۰ تومن فقط هزینه های معمولی زندگی واس زنده موندن میشه . شما واس ما حساب کن و با صداقت جواب بده . چون گفتی اهل منطق هستم . بعد شما فکر کن توی این برنامه ریزی یهو یه مشکل یا بیماری برات پیش بیاد . اصلا صله رحم هم هیچ و رفتا و امد هم نمیکنیم چجوری میخوای مدیریت کنی ؟؟ توضیح بده . با فحش و جانبداری الکی که نمیشه حرف زد . میشه ؟

      1. امثال تو یا اویزون کیسه باباجون هستن یااا یه دلال و نمک نشناس ‌‌و حق مردم خور ؛ امثال تو که دم از قانع بودن بزنی واسه کارگر جماعت . قانع باید اون پدر تو میشد که در تعداد شب جمعه هاش قانع نبوده و امثال تو پس انداخته توی جامعه بشید گوسفندی در لباس کت و شلوار که بخاید ادای بلدم بلدم و شخصیت دربیارید . خیلی دوست داشتم محترمانه تر از این حواب برات بفرستم منتها گفتم ادمین مانع نمایشش میشه .

        19
      2. لعنتی با حقوق هشت میلیون اگه هیچی هم در ماه نخوری باید چهل ماه وایسی یه پراید بخری
        خونه که بماند یه خونه نقلی باید صد سال وایسی
        اگه منظورت از زندگی خوب نون و تخم مرغه که درست گفتی

      3. شما شکمت سیره داداش خبرازهیچی نداری.کل درامدیه کارگران درست پرداخت بشه روزانه میشه ۳۵۰هزارتومن اگه کرایه ۲/۵خونه رو کم کنی وماهیانه برای ۲تابچه محصل باپول سرویس وخرج خوراکی ۲تومن ویه قسط ۲تومنی داشته باشی وارائه رفت وبرگشت خودت ازسرکار که‌ حداقل اونم یک تومن میشه قبض آب وبرق وگاز وشارژساختمانت هم یک تومن بشه برات میمونه ۳تومن که اگه سوادت برسه فقط میتونی آب بزاری بجوشه وباید چیزی رنگشو قرمز کنی وبه یاد قدیما نون خالی رو بزنی توش که خیس بخوره تا بتونی شکم ۴ نفر رو سیر کنی
        وقتی جلوت پره وشکمت سیره نیاوسط مثل قاشق نشسته قربده
        تو تاحالا شده شب عید روت نشه بری خونه چون نتونستی یک کیلو تخمه بخری ؟آجیل پیشکش،،،
        شده جواب تماس خونه رو ندی از خجالت ؟شده بمونی توخیابان تا زن وبچه بخوابن بعد بری خونه چون شام نداشتن بخورن
        بشین کنار بزار باد بیاد

    4. توقع روبیاریدپایین این مقدارافزایش معقوله،اینقدرقدرناشناس وزیادخواه نباشید،بفکراون کسانی باشیدکه نصف این درآمدهم روندارن،قانع باشین توزندگی،راه صدشبه رویکشبه نخواین برین،اون بی شخصیتی که توهین میکنه بنظرات دیگران،خیلی حقیره وحقشه درفقرمطلق دست وپابزنه.

      3
      60
      1. .یه سری به لباس فروشی و فروشگاه و مغازه ها بزن قیمت اجناس رو بپرس بعد بیا زر بزن اگه یکی مثل من و امثال من هم مستجر باشی و بچه داشته باشی و بچه ی۸سالت از شب تا صبح به خاطر دندون درد نخوابه،اونیکی بچه ات به خاطر هزینه ها نتونه بره کلاس اونوقت می فهمی این حقوق مناسب هست یا نه پس لطف کن به جای کارگر جماعت نظر نده چون از قماش کارگران نیستی

        16
      2. شما شکمت سیره داداش خبرازهیچی نداری.کل درامدیه کارگران درست پرداخت بشه روزانه میشه ۳۵۰هزارتومن اگه کرایه ۲/۵خونه رو کم کنی وماهیانه برای ۲تابچه محصل باپول سرویس وخرج خوراکی ۲تومن ویه قسط ۲تومنی داشته باشی وارائه رفت وبرگشت خودت ازسرکار که‌ حداقل اونم یک تومن میشه قبض آب وبرق وگاز وشارژساختمانت هم یک تومن بشه برات میمونه ۳تومن که اگه سوادت برسه فقط میتونی آب بزاری بجوشه وباید چیزی رنگشو قرمز کنی وبه یاد قدیما نون خالی رو بزنی توش که خیس بخوره تا بتونی شکم ۴ نفر رو سیر کنی
        وقتی جلوت پره وشکمت سیره نیاوسط مثل قاشق نشسته قربده
        تو تاحالا شده شب عید روت نشه بری خونه چون نتونستی یک کیلو تخمه بخری ؟آجیل پیشکش،،،
        شده جواب تماس خونه رو ندی از خجالت ؟شده بمونی توخیابان تا زن وبچه بخوابن بعد بری خونه چون شام نداشتن بخورن
        بشین کنار بزار باد بیاد

  13. سلام
    ای کاش یه نفر پیدا می‌شد مجلس رو به توپ می بست که دیگه اینطوری حقوق مشخص نکنند برای کارگر

    112
    4
    1. به نظرم این حقوق برای یک کارگر کافی نیست. تورم بسیار بیشتر ازین دستمزد یک کارگر هستش..

      54
      1
  14. تو کشورهای دیگه دولت خودش همه کاره هستش از بالا تا پایین با سواد هستن،دلسوز هستن،دولت خودش بنگاه دار هستش،خودش کاریابی هستش،به کارگر خونه و کار میده،حقوق رو مشخص می‌کنه از اجاره خونه گرفته تا هزینه خورد و خوراکش رو با مالیات و حتی تفریح و عشق و حالشونم حساب میکنن،بعدش از اون حقوق هم سی درصد هم پس انداز کنه کارگر،بعدش اون که میگه آب معدنی سیصد تومن هستش اینارو هم دیده،دیگه وقتش نرسیده که همه کارگران با هم باشند

    63
    3
      1. مشکل آدمهایی مثل شما هستند که احتمالا مجردی و زن و بچه نداری یا هم اجاره نمیدی و زیر بال و پر خانواده هستی اونی که‌ هر ماه سه چهار میلیون اجاره میده با دو تا بچه که درس میخونه چطور بتونه با ۸ میلیون هم اجاره بده هم خرج مدرسه وخوراک وپوشاک واین فیش‌های به‌ اصطلاح رایگان را بده کجای این حقوق معقوله دو برابر بگیره باز زیر خط فقره

        18
  15. بابا برید خداتونو شکر کنید
    پدر من که یکی از مدیران مطرح شهرری هست حقوقش کلا ۴-۵ میل از یه کارگر ساده بالاتره😂🚶‍♂️

    6
    88
  16. اون محمد که میگه ده کشور سفر کردم. باید بهش بگی آشغال تو تا کاشان هم نرفتی وگرنه اینجور کارگر زحمتکش خراب نمیکنی. بی شعور بیسواد تو را چه به خارج رفتن که میگی ده لیتر آب سیصد هزار تومنه. خفه شو اراجیف نگو. من کارگر چه گناهی کردم که روزی صدمرتبه شرمنده زن و بچه ام هستم.

    104
    6
    1. شما اول یه زحمت میکشیدی به جیبت نگاه میکردی بعدا سراغ زن گرفتن میرفتی
      بعد که زن گرفتی بازم یه نگاه دیگه به جیبت میکردی بعدش بچه میاوردی

      14
      79
  17. چه اونایی که تصویب می‌کن وچه اونایی که پیشنهاد میدن.نماینده گذاشتیم توی مجلس که تبربزنه به ریشه زندگی کارگر بدبخت از فروردین سال قبل تاالان مخارج چندبرابر شده اونوقت ۲۷درصد..مردباشین همزمان بیافزایش قیمت ها حقوق کارگرهارو افزایش بدین.. بااین حداقلی باز مالیات هم یه چیز خنده دار شده براکارگر.

    70
    1
    1. اون نماینده بدبخت که گناهی نداره برای اینکه بگیدفلان به فلانت نماینده .وقتی این جمله قصارروگفتی ازته خنک میشه تابیخ

      4
      3
  18. جون هرکس برات عزیزه اشتراگ بذارپیام معلولان بدبخت را ممنونم🙏😢

    سال ۱۴۰۱نمیدونم چرا با معلولان چنین کردند مسعولان خیلی قولها داده بودند عملی نشد ولی ما هم به بچه هامون به امید مسعولان خیلی قولها داده بودیم بدجوری شرمنده شدیم پیش خانواده بچه ها😢
    #مسعولان_بهزیستی_وقتی_وعدهاتون_نمیتونید_عملی_کنید_قبلش_یک_ماه_مونده_معلولان_را_دل_خوش_و_پشیمان_نکنید_لطفا😔
    معلولان امسال نه عیدی گرفتند نه ماده ۲۷هر سه ماه واریز میشد الان ۸ماه میشود خبری نیست یک ماه مونده به عید همش وعده دادند سهام عدالت جاماندگان بهزیستی واریز میکنیم همش چشممون برای واریزیشون بود آخرش هیچ کدوم واریز نشد اجاره خونه یه طرف و شرمنده زنو بچه هامون شدیم خدایا چرا امسال معلولان چنین کردند علتش چی بود اخه گناه کردیم خدا☝ معلولمون کرده؟؟؟؟😢😢😢😢😢😢😢😢😔😔😔#آقای_خاندوزی_چه_وعده_ها_میدادید_برای_جاماندگان_سهام_عدالت_معلولان_چی_شد؟؟؟

    24
    1
  19. سلام مزد کارگران مشخص شده ولی بازنشسته ها چطور محاسبه و پرداخت میشه . این قشر ضعیف بازنشسته و ازکارافتاده را بیشتر باید مورد توجه قرار داد و اطلاع رسانی کرد

    36
    2
  20. نماینده کارگرا هم آدمه ،خرج داره ،برای اینکه به خواسته هاش برسه مجبوره به میلیونها کارگر ظلم کنه و زیر دینشون بره ،تا نماینده کارفرماها خواسته ها و آرزوهاشونو برآورده کنه،فقط یه سوال دارم این نماینده کارگرا رو کی و کجا انتخاب کردن که شدن نماینده ،اون نفهمی که این مبلغ رو تصویب میکنه یه چیز ازش میخوام میدونم درامدش از این بیشتره ولی میگم از حیوون کمتره اگه خودش بیشتر از مبلغی که تصویب کرده خرج کنه،و اگه خونه داره بره مستاجری کنه ،ببینم اونوقت میفهمه من کارگر چجوری زندگی میکنم،بیاین همه تو همه سایتها این شرط رو بزاریم تا به گوش این نامردا برسه یا مرد هستند و قبول میکنن با این مبلغ زندگی کنن و بفهمن در حق ما ظلم کردن ،یا نه شرط و قبول نمیکنن و علنی اثبات میکنن زیر دین مردم هستن و نون حروم میخورن،چه قدر زندگی کارگرا بخاطر بی پولی به جدایی کشیده ،چقدر زندگی خود کارگرا یا خونواده هاشون بخاطر بی پولی از دست رفته ،دور نیست روزی که تاوان کاراشون رو بدن ،که هر چی پول تا حالا گرفتن و هم بدن مشکلشون حل نشه ،خدا جای حق نشسته دادگاه هم نمیخواد ،اتیشی تو زندگیشون میفته بعد به ….میفتن،حقتون رو واگذار کنین به خدا ،بقیش رو بشینین ببینین،و لطفا اسم و فامیل این نماینده های ….رو هم تو کانال ها بزارین تا همه بشناسن ،از پارسال تا حالا ماشین ۱۰۰ تومنی شده ۷۰۰ تومن حقوق کارگر ۱۷۸۰ اضافه شده خیلی مردید

    117
    3
    1. فقط می‌خوام بگم که شما نمی‌خواین کارگر جماعت یه زندگی آبرومندانه داشته باشه.
      یک‌کارفرماکه اززحمت کارگر به جای میرسه که فقط ماشین سواری خانواده ش به تعداد روزهای سال هستش وهرروز یکی رو سوار میشه بعد کارگر همون کارفرما باید چندین سال پس انداز کنه و چیزی نخوره تا بتونه حداقل یه پراید سواربشه
      مشخصه که دولت طرف سرمایه داره نه کارگر ؟….؟…..؟
      نمیدانم باید چه کرد

      88
      4
      1. سلام داداش ببین دولت نه طرف کارگر نه طرف کارفرما الان بنده به عنوان کافرما با گرونی حقوق مجبورم وسایل گرون کنم تا حقوق کارگر در بیاد بنده به عنوان یک عضو جامعه میگم با ۸میلیون. زندگی نمیشه کرد ایا دولت اومده بگه کارفرما حقوق زیاد کردی از طرف دیگه معاف از بیمه ای یا چیزهای دیگه کارفرما هم مجبور یا نیرو کم کن یا محصولاتشو گرون کن این روش مدیریت دولت اشتباه باید دو طرف نظر بگیرید نماینده کارگرانم واقعا مشخص نیست کی من شخصا میگم کارگر تو جامعه ما واقعا له شده

        21
        3
        1. نه دوست عزیز کارفرما مسئله اینجاست که شما کارفرما ها به سود بالای پنجاه درصد عادت کردین یعنی سی درصد سود واقعی بیست درصد خوردن حق کارگر اگر شما مالیات و بیمه و همچیز بدی حقوق کارگرم درست بدی بازم بستگی به نوع شغلت بین پانزده تا سی و پنج درصد سود داری که البته راضی نیستی

          4
          1
        2. دوست عزیز و گرامی و کارفرمای محترم من با افتخار یک گارگر هستم و از اینکه مزد زحمت و تلاش خودم رو میگیرم بابتش به خودم و غیرتم افتخار میکنم چون نون بازوم رو میخورم . حرف از مالیات شد . من با ۲۹ سال سابقه و با ۶۰ ساعت اضافه کاری کل دریافتیم ۱۳ میلیون هست تکنسین دستگاههای صنعتی هم هستم ماهیانه ۲۵۰۰ از حقوق من بابت بیمه و مالیات کم میشه . جدا از اون مالیات عیدی هم کسر میشه این مالیات که به حساب شما نمیاد میره به حساب دولت و تامین اجتماعی حالا به تعداد کارگرها حساب کن . ضمنا شما بابت هر نیرویی که میگیری اولا دولت از شما مالیات کم نمیکنه در ثانی به شما وام هم میده . هر سال هم که بخشنامه مالیاتی با تخفیف براتون میاد . شما در اصل داری از سودت ضرر میکنی نه اینکه ضرر بدی اگه اینطور بود الان شما کارفرما نبودی و مثل من کارگری میکردی . شما یک انسانی مثل من و هردو در یک مملکت زندگی میکنیم و هر دو فانی هستیم شاید امروز باشیم و فردا نباشیم این اعمال ماست که فقط باقی میمونه . نمیگم آدم خوبی یا بدی هستی . ولی بالا غیرتی فقط دوماه پیش خودت قسم بخور تا با این حقوق کارگر زندگی بگذرونی و با خانواده محترم خودت با همین حقوق سرکنی . میتونی ؟ امتحانش که ضرری نداره . بعد دوماه بیا اینجا و صداقت وار کامنت بزار . من حرف حسابم اینه همه ما هموطن هستیم و خیلی هم خاکمون رو دوست داریم و به همدیگه احترام میزاریم و بعد از مردنمون هیچی نمیتونیم با خودمون ببریم . خدا توی آسونها نیست پیغمبر و امام و دین و کیش همه بهونه هست هیچ انسانی جاودانه نیست و همه ما تاوان کارهایی که درحق دیگران رو کردیم میدیم یا از طریق فرزندامون یا از طریق هفت نسل بعدمون . فقط خدا رو در نظر بگیریم . هیچ کسی رو توی قبر دیگری نمیزارن و پشیمونی توی زمان خودش خوبه نه زمانی که دیگه دست و پایی برامون نمونده و مثل چوب یه جا نشستیم و هیچ کاری نمیتونیم بکنیم . موفق باشی دوست عزیز

    2. اینا مرد نیستن فقط به فکر درامد خودشون هستن
      من یک کارگر با این حقوق همیشه شرمنده زن بچهام هستم خدا ازتون نگذره این شب عیدی نه لباس نه یک کیلو شیرینی نتونستم بگیرم برا بچهام
      من با چهارتا بچه باید چکار کنم خدا ازشون نگذره

      18
    1. سلام و عرض ادب پراید پیشکشت یه تیوپ موتور نمیتونیم بخریم موتور ۱۲۵ شده ۷۰ میلیون گوشکه یک قلم از اقلام خوراکی کیلوی ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومان شده آیا نماینده مجلسی که همه با رای ما ها به مجلس رفتن کمی غیرت خرج رای های ما میکنند که همه باهم به یک اندازه وبطور مساوی از این مملکت سهم ببریم ولی کارگر بنده خدا باید گشنگی بکشه سر بزیر جلو خانواده اش بشه تا کی انقدر خطا و ظام نمیخوان تغییر در رفتار و کردار خودشون بدن کارگران چه آنهایی که در شرکتها کار میکنند چه کارگران ساختمانی همه زیر فشار اقتصادی کمرشان شکست تا کی با این وضعیت بسازیم ما که کارگران ساختمانی هستیم حتی سخت و زیان آور هم بهمون تعلق نمیگیره کارگری که از ارتفاع بیفتد مریض بشه به طروق مختلف از زیر مسئولیتش شانه خالی میکنند

      16
      3
    2. دو تا کارگر تو به قسمت سر یه دستگاه برا خود شیرینی میرن زیر همدیگرو میزنن بعد جالبترش اینه که هیچ گوهی هم نصیبشون نمبشه فقط کار فرما یا مدیرو بهتر سوار گردنشون میکنن بعد شما انتظار متحد شدن یا یکپارچه شدن از جمتاعت کارگر داری

      22
      1
  21. لطفا خودتون را در یک ویدیو زنده برای سوال وجواب با کارگران مخبوب و حلال گرهای ایران تشکیل و برای کامنت بالا توضیح کاامل لطف فرمایید. اگر دل و حراتس را دارید.والاخواهشا ببند ذرت پرت نکن

    24
    0
    1. اونا بادستمزد دوماهشون مرسدس بنز میخرن ببین تو میتونی با دستمزد یکسالت یدونه خربخری سوار شی..؟اگه نمیدونی گوه اضافه نخور..

      77
      1
  22. خدا نگذره ازتون کارگر بدبخت خودشو میکوشه شب می‌ره سرکار شب برمیگرده تا این چندر غاز رو بگیره این پولا خوردن نداره

    60
    2
    1. ای‌که‌خداجوابشونه‌بده‌فقط‌بازبون‌بازی‌همه‌روخرمیکنن.من‌‌دوتا‌وام.۳۰میلیونی‌یکسالنیم‌پیش‌گرفتم‌ازصندوق‌قرزالحسنه‌۲۱میلیون‌قسط‌دادم‌چندتا‌قسط‌نرسوندم‌بدم‌‌.چهل‌میلیون‌چک‌ضامن‌برگه‌کردن‌اخربار‌کاری‌بسرم‌دادن‌۴۰میلیون‌کارمزد‌ازم‌گرفتن‌.

  23. سلام .همه اینهای که میگی درست ولی از کارگراشون هم پرسیدی ببینی با حقوق یک روزش چه چیزهای میتونه بخره یا اون ماشینی که سواره چند خریده

    36
      1. بنده هم شک دارم اما خدا مقصر نیست ما کارگران و فنی کاران خود را ارزان فروختیم کمپین یک هفته نرفتن به کار را اجرایی کنید ببینید چه اتفاق خوبی میفته مملکت فلج میشه آره عزیزم فقط خودمان به داد خودمان باید برسیم خدا عقل و فهم وشعور داده…..

        12
        1
      2. مقصر خودمونیم بیاین جای آیه یاس خوندن ،متحد شویم/ بخدا دست رو دست گذاشتن روزگارو بدتر میکنه

        “خفگی عاقبت دست بدهان داشتن مردم ماست”

        11
        1
      3. انشاالله به زودی از گرسنگی تشریف میبری اون دنیا و متوجه میشی که خدا هست ولی جنابعالی ایمان نداری. خدا همه بنده هاشو دوست داره ولی بنده ها بهم ظلم میکنن.

        1
        4
  24. سلام این ها چندرغاز به مددجوهای بهزیستی میدن همون روهم یک معشیت سه ماهه بوده که دو دوره ندادن300 تومن لوازم بهداشتی که باین تورّم دوماهه ندادن خاک برسراین دولت بره که امسال یک عیدی 700تومنی روهم عرضه نداشتن بدن به ضعیف ترین قشر جامعه مددجویان کمیته امداد وبهزیستی

    37
    2
    1. هیچ کس حال روز کارگر دردک نمیکنه چون نکشیدن ندیدن که ماها چه میکشیم چه جوری با این حقوق زندگی می‌کنیم از همه چی محروم هستیم..من یه کارگر ۳۴ سال سن ندارم هنوز نتونستم یه ماشین یا یه خونه بگیرم که بتونم ازدواج کنم آخه من تا کی تحمل کنم بمیرم بهتر که امسال من کم نیستن به همون خدای که بهش اعتقاد دارین به داد قشم ضعیف کارگر برسید …

      40
  25. باید کار رو تعطیل کرد وقتی یک هفته صنعت بخوابه همه چی درست میشه خودمون ارزشمونو پاین آوردیم که یک عده بشینن برای ما تصمیم بگیرن

    86
    3
  26. خود وزیر چقدر حقوق میگیره.وزیری که ماهی 100میلیون حقوق میگیره چی از درد کارگر می‌دونه.از ماست که بر ماست.مرگ بر منافقین مرگ بر آمریکا

    57
    6
  27. من حرفی ندارم. ما فقط با یه مشت کارگر روبه رو هستیم. اگر هر مسئول به جای اینا هم بود حتما پول کارگر و میخورد. کارگر داره جونشو میزاره وسط که شرمنده زنو و بچه نباشه. پس جونتونو بزارید وسط تا شرمنده نباشید.. این کار یعنی در راه خدا مردن.

    48
    1
    1. همین الان که دو روز از سال گذشته کرایه تاکسی ها رو 70درصد اضافه کردن من کارگر بت پنج سر عائله باید یه چیزی قرض کنم روی اضافه حقو قم که فقط بتونم پول تاکسی رو جور کنمخدا ازتون نگذره

      1
      1
  28. اخه کی میخاین بفهمین ک کارگره ک چرخ صنعت میچرخونه نه اون شکم گنده مفت برمفتخور….. چراتو این مملکت ح قوق ی کارگر در یک ماه باید160دلارباشه ولی خارج از این مرزها کارگر روزی180دلار دستمزد داره… چرا اینقدرظلم وجفادرحق این مردم میکنین…

    52
    2
    1. شما چند تا کشور سفر کردید؟؟؟
      نمیدونم چرا ما ایرانی ها هر چی کمتر اطلاعات داریم بیشتر نظر میدیم .
      بنزینی که دارید آزادشو لیتری 3 تومن میزنید بیرون از این مرزها حداقل لیتری 50 تومنه ، پول برق ماهیانه حداقل 6 میلیون میاد . هر کپسول گاز رو باید 750 هزار تومن هزینه شارژ بدید هر بشکه 10 لیتری اب رو باید 250 هزار تومن بخرید که در روز حداقل 2 تا لازم دارید و هر عدد نان دونه ای حداقل 70 هزار تومن هستن اگر از چیزای دیگه هم اطلاعات میخواید بیگید تا براتون بگم .
      بنده 12 کشور مختلف برای کار و زندگی سفر کردم ولی اینقدر که شما دقیق نظر میدید واقعا برام جالبه .

      7
      128
      1. سلام .همه اینهای که میگی درست ولی از کارگراشون هم پرسیدی ببینی با حقوق یک روزش چه چیزهای میتونه بخره یا اون ماشینی که سواره چند خریده

        33
        1
      2. عوضی اشغال زر مفت نزن ما یه رفیقی داریم آمریکا با پول پنج روز کارش اپل 13میخره بعد تو پول ما رو با اونا یکی میدونی تو از اقتصاد چی سرت میشه با این تورم

        49
        2
        1. باید
          با مالیات بسیار سنگین بساط دلالی روی کالای مصرفی جمع بشه
          و
          قیمت بنزین هم کاملا واقعی و جهانی بشه

          در نتیجه فشارها کاملا از دوش مردم عادی و واقعی که اکثریت جامعه هستن برداشته میشه

          بعد خودبخود نقدینگی میره سمت تولید و با افزایش تولید ، کارگر و نیروی کار هم ارزش واقعی خودش رو پیدا می‌کنه

          در صورتیکه بساط دلالی کاملا جمع نشه و قیمت بنزین هم کاملا واقعی نشه ، قطعا قیمت دلار آخر سال بالای 150 هزار تومن میشه در حالیکه دلالی از دزدی هم حرام تر هست

          2
          0
      3. سلام همه اینهای که میگی درست ولی از کارگراشون هم پرسیدی ببینی اون ماشین بااون کیفیتی که سوار هست چند خریده یا با حقوق یک روزش چه چیزهایی میتونه بخره

        24
        1
        1. مسئولانی که خودشون کارخانه دار هستن چطور توقع دارید قانون بر علیه خودشون بزارن .
          حالا شما چطور از مسولان دفاع میکنید

          20
          1
      4. مگه فقط کارگر مصرف کننده است اون مدیری که ماهانه 100 میلیون حقوق میگیره ده برابر کارگر مصرف داره.در ضمن آقای محترم حقوق کارگر به جایی نمیرسه که بنزین مصرف داشته باشه در آخر هم ما ضعیف ترین قشر جامعه دوست داریم هم حقوق هم قیمت بنزین به قیمت واقعی برسه تا مفت خوران 100 میلیون بگیر حداقل پول مصرف بیشتر شون را بدن

        13
      5. شما که اینا گفتی قبول منم این هزینه میدم ولی به شرطی در آمدم به دلار باشه نه در آمدم به ریال خرجم به دلار آقای با سووووواددددد

      6. تو که زر میزنی بگو حداقل درآمد در آنجا چنده بعدم بگو اگه بنزین 50تومنه چه ماشینهای با کیفیتی و کم مصرفی قیمت پراید اشغال اینجاست و یه کارگر با چند روز درآمدش می‌تونه اون بخره
        فقط بلدن بگیم موارد مصرفی چنده اونجا
        بگین لوازم صوتی و تصویری و خودرو با کیفیت خوب نه درجه پنجم اشغال چینی اونجا چنده
        و بگین یه ماه حقوق یه کارگر در اینجا برابر یک روز درآمد یه کارگر اونجاست
        در آخرم یه کارگر با حقوقش یه شمال نمیتونه بره چه برسه خارج پس که نخور و اظهار نظر نکن

      7. جالبه
        اگه کارگری و با حقوق کارگری رفتی 12 تا کشور لابد یا دروغ میگی یا سرت تا آخور کس دیگه ای هست.
        در ضمن این نرخاکه گفتی بجز بنزین که یک دلاره مابقی نرخهات اشتباهه
        در ضمنبا وجود حقوق روزانه 180 دلار بعلاوه حقوق شهروندی حتی با وجود این نرخای اشتباه تو هیچ مشکلی واسه شهروند پیش نمیاد

      8. جالبه
        اگه کارگری و با حقوق کارگری رفتی 12 تا کشور لابد یا دروغ میگی یا سرت تا آخور کس دیگه ای هست.
        در ضمن این نرخاکه گفتی بجز بنزین که یک دلاره مابقی نرخهات اشتباهه
        در ضمنبا وجود حقوق روزانه 180 دلار بعلاوه حقوق شهروندی حتی با وجود این نرخای اشتباه تو هیچ مشکلی واسه شهروند پیش نمیاد

      9. آخه تویی که پول بنزین و گاز و نان در 12 تا کشور اونور آب را به دلار حساب کردی آیا دستمزد یک کارگر معمولی اونور آبی را هم به دلار گفتی ؟! اگر یک کارگر معمولی اونور آب حداقل ماهی 2000 دلار حقوق بگیره که بیشتر میگیره به پول ما میشه( با دلار حداقل 50000تومان ) ماهی یکصد میلیون تومان … شما به کارگر ماهی 100/000/000 حقوق بده آنوقت چشم نان هفتاد هزار تومانی می‌خریم … چرا همه چیرو به دلار حساب میکنی و حقوق کارگر ایرانی را به ریال میدین‌ ..‌‌تو که اهل حساب کتابی برو سوادت‌ را زیاد کن

      10. اخه الاغ فکر کردی کارگر جماعت هیچی حالیش نیس من ترکیه هستم نون رو میگیرم ۳ لیر میشه ۶ هزارتومن آب ۲۰ لیتری آشامیدنی رو ۴۰ لیر دقیقا با ایران برابره تو چی میخوای من بگم چی فرض کردی فکر مبکنی اسم کارگر که بیاد یعنی بیسواد ما کارگر داریم که دکترا داره تو اگه کار بلد بودی یه جایی میموندی کار میکردی نه اینکه ۱۲ جا بری البته یه چاخان کردی ماهم بله گفتیم

      11. با پول کارگری رفتی سفر یا پول بیت المال با حقوق کارگری ابن بابویه هم نمیتوان رفت تاچه برسد به خارج

      12. تویی برو کشکتو بساب
        ۱۲تاکشور گشتی
        حالیت نشده که با دلار کارمیکنن بادلار خرج میکنن
        اینجا با ریال کار بادلار خرج
        افتاد یا جاش بندازیم برات

    1. کلا با یه حق اولاد دریافتی میشود۷۷۰۰۰۰۰تومان
      متوجه نمیشم ۸۲۰۰۰۰۰از کجا درمیاد….
      شرم بر شما باد…..

      27
        1. خب الان به نظرت ۸۲۰۰ خیلی اوکیه ؟
          اونطرف اگه مالیات روی هر چیزی بیاد باز حداقل حقوق اولیش با خرج ماهانه همخونی داره ، اینجا همین ۸۲۰۰ رو هم دو برابر کنی بازم کم میاری
          وقتی خط فقر ماهی ۱۷ تا ۱۸ میلیون اعلام میشه چطوری از حقوق ۸۲۰۰ در ماه حمایت میکنی عزیز من ؟
          ممنون میشم جواب بدی

  29. یعنی خاک بر سرتون. کارگر چه خاکی به سر بریزه . یک ماهه به بهانه ی تبادل نظر و رایزنی رفتید نشستید پا سفره ی عرق خوری و عشق و حال بعدش هم ۲۷ درصد افزایش دادید. مطمئن باشید اگر نون تو سفره ی کارگر نباشه تو خونه بند نمیشه

    32
  30. نفرین بر شما باد من که دیگه با این حقوق کار نمیکنم پریروز زنگ زدم به مدیر گفتم دیگه نمیام. دو ساعت رفت و برگشت به کارخونه رو هم حساب بکنی واقعا مفت مفت داریم جونمون رو واسه پولدارا میدیم. جالب اینجاست سال جدید نرسیده محصولات کارخونه قیمتشون دو برابر شد یعنی صد درصد بالا کشید ولی فقط ۲۷ درصد روی حقوق ما کشیده شده. بازم پولدار داره پولدارتر میشه. نفرین خدا به جمهوری غیر اسلامی و مسولین بی لیاقت که همشون با پارتی آشنا رفتن نشستن بالا مثل مار چمبره زدن ولمون هم نمیکنن

    61
    2
    1. کشور ما یعنی فقط ایران از کل قاره اروپا ثروتمند‌تره ولی اونا کجا ما کجا
      یه زمانی مردم ایرانو با سوییس و سوئدو کشورهای پیشرفته مقایسه میکردن اما الان میگیم جهنم حداقل از عراقو افغانستان بهتره
      واین قصه هر روز داره تکرار میشه بدون اینکه آب از آب تکون بخوره

      1
      1
  31. نفرین مردم کمتر از۲۰ میلیون دریافتیشون نیست اکثرا که …با کلی دریافتیهای ماهانه به اسمهای مختلف حالا این اشراف که درد مردم رو نمیفهمن میخوان واسه قشر ضعیف کار کنن؟ ظلم موندگار نیست

    74
    1. کجای کاری ؟!! اینا با حقوق بیست میلیون ؟!!!! کمترین حقوق اینا 50 میلیون به بالا تا 600 و بالای 700 میلیون فیش حقوقی دارن

  32. ای کاش کسایی که تصمیم گیرنده مبلغ حقوق بودن هم ازآدمایی باشن که قراره خودشون هم باهمین حقوق یه زندگی(آوارگی.بدبختی.)روبچرخونن.نه ازکسایی که ۱۰برابراین حقوق رومیگیرن ودارن اعدادروجابه جا میکنن براکارگران بدبخت.

    45
    0
  33. فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه هیج چیز دیگه ای نمیشه گفت اه ونفرین این مردم تا ابد همراهتان باشه

    89
    1
    1. هیچ کارگری از این حقوق راضی نیست
      هر چقدر از سفره کارگر کم میکنید خدا میلیاردها برابرشو از جون بچه هاتون کم کنه انشالا هر چی از گلوی بچه کارگر میبرید خدا از گوشت تن بچه هاتون ببره انشالا خدا برکت حقوق شما رو بده به کارگرا و برکت حقوق کارگر رو بندازه حقوق شما تا بفهمید حقوق ۶و۵ تومن ینی چی

      61
    1. خدا گفته از تو حرکت از من برکت اگه همینطور بگیم خدا جزاشون رو میده هیچ اتفاقی نمی‌افتد باید کارگران با هم متحد بشن و فقط یک ماه سر کار نرن

      25
      1
  34. درست مثل سالهای قبل نماینده بدبخت کارگران قهر کردن اونا خودشون هم دوختند هم بریدن ..آخه فقط تو مملکت ما با بالا رفتن حقوق کارگر تورم ایجاد میشه من توشرکت بتن آماده کار میکنم پارسال پایه شد 4300بتن بود متری 450هزار آخر سال بتن شد 1450تومن حقوق من همون 4300بود البته پایه …خاک باید دو دستی ریخت روی سرمون

    52
    2
  35. سلام دوستان منم تازه تو یه کارخونه که اسمشو گذاشته شرکت کار میکنم .واقعا دردناک هست اگه بخوایم با این امید که مملکتمون درست بشه بیفایدست .
    من یه کار دیگه کنارش دارم انجام میدم که تو بیت کوین خریدو فروش میکنم که خیلی بهتر از این کار تو کارخونه هسش و امیدوارانه به این موضوع نگاه میکنم که تا اینده خیلی نزدیک دیگه رویاهام به حقیقت بپیوندد .
    شاید بنظرتون احمقانه بیاد ولی خیلی مهم هسش که این پروژه رو راه اندازی و در امد خوب نصیبت بشه .

    30
    17
    1. نفرین بر شما باد من که دیگه با این حقوق کار نمیکنم پریروز زنگ زدم به مدیر گفتم دیگه نمیام. دو ساعت رفت و برگشت به کارخونه رو هم حساب بکنی واقعا مفت مفت داریم جونمون رو واسه پولدارا میدیم. جالب اینجاست سال جدید نرسیده محصولات کارخونه قیمتشون دو برابر شد یعنی صد درصد بالا کشید ولی فقط ۲۷ درصد روی حقوق ما کشیده شده. بازم پولدار داره پولدارتر میشه.

      12
  36. ۱-یکعمر هرماه سهمی از مداخلم رو ریختم توصندوق مشارکتی تامین اجتماعی
    ۲-دلخوش بودن که این واریزیها در زیر نظر افراد سالم با واریزیهای دیگر مشترکان صندوق بکار مناسب زده میشه تا با سود اوری در زمان بازنشستگی یعنی دوره انواع ناخوشی و….کمک حال مالی در صندوق دارن
    ۳-امروز درسن ۶۶سالگی دچار همون پیش بینیها شدم ودومرحله ام ار ای نشون داده که ستون فقراتم منحرف شده پنج ششتا از مهره هاشم زده بیرون وعصب سیاتیک هم از درد امانم رو بریده.
    ۴-دراثر بیلیاقتی مدیران در دوره های مختلف ته صندوق رو سوراخ کرده بودن واموال مارد تاراج کردن امثال مرتصوی از همه طلبکار.
    ۵-برغم پرداخت بیمه هایی که واریزش صندوق روباید تکمیل اما چپاول اموالمون وخودشیرینیهای مسولان ومحتاجان به ارا در انتخاباتها چون دیوار مارو کوتاهتر ازهمه دیدن پیاپی مخمان اوردنوبرسر سفره ما یعنی مالی که درش ۶یچ خقی نداشتن
    ۶-بناچار وبدون رصایت ناگزیرشدیم بیمه تکمیلی رو هم پذیرا بشیم وحق زن وبچه مونو ازشون بزنیم بریزیم تو جلق اتیه نسازان ناحافظ.
    ۷-بیمارستان سازمان که بشدت دچارنواقص گوناگونه .یک دکتر داره که سنش بالای ۸۰ساله وپیشش رفتم ویدمکه برای نوشتن دستشون میلرزه لذا،رفتم پیش دکتری که میگن ارگز پس این عمل سنگین ایشون برمیاد.
    ۸-ایشونهم میگه بیمه رسمی شما بعلاوه اتیه سازان مجموعا ۶۰ ملیون از هزینه عمل شمارو کسری مرداخت میکنند.یک پلاتینهم باید تهیه بشه که ۵۰تکمن هموقیمت اونه وتنها اگر دربیمارستان دولتب بستری بشم پلاتینرو لهم میدن ولی بنا بگفته مزشک از نوع غیرمرغوبش میدن که دکترقبولش نداره…….
    ۹-داستان درازه وطولانی نفرین ماهم بجایی‌نمیرسه ؟بااین تفاسیر کدومیکیتون کما کان براین باور هستین که معترضیندبرای لخت شدن صداشون بلند شده بود.؟
    دیگه فکر میکنم ناله وشکوه ماها از اندازه سقف خانه های نداشته مون بالا تر نمیره تاچه برسه باسمان وبگوش ملائک تا بخدا برسونن.
    ۱۰-اف برشما خیانتکاران ودست برندگان به مال دیگران
    ۱۱-اسلامی که فقط به حجاب زنها کار داره رو هز کجا در اوردین؟؟!!اگر غیرت دارید دست ها رو بالا بزنید وکارها رو از خمونجا که هیتین شروع کنید به سروسامان رادن که بعیده ازتون بربیاد‌

    55
    1
  37. سلام و درود
    دقیقا اوضاع اقتصادی روز به روز بد تر میشه فقط خودمون و حمایت های خودمون میتونیم به هم دیگه کمک کنیم.

    64
    2
  38. با عرض سلام اینقدر گله و شکایت نکنید خود کرده را تدبیر نیست اگر راست میگید وقتی جوان دانشجو برای حق من و تو اعتراض میکرد شما هم به پشتیبانی از حق و حقوق خودت می آمدی داد میزدی که الان گریه حقوق کم رو نداشته باشی (البته باید بگم من هم یک بازنشسته با حقوق حداقل هستم ) حرف آخر اینکه حق گرفتنی است

    110
    4
    1. حاجی دانشجو کی به فکر من وتو بوده چرا تاریخ را عوض می کنی ان جماعت اصلا عقل اش به این حرفها نمی رسد هر کس باید دفاع حق خود کند تو کشور کارگر مفت درامد به ریال ولی به غیر چند قلم خرج به دلار

      14
      14
  39. این حقوق به درد خودتون میخوره خاک تو سرتون مملکرو سروت خوابیده مردم باید تو فقر و بدبختی زندگی کنند خدا ریشتونا بکنه

    66
  40. با عرض سلام اینقدر گله و شکایت نکنید خود کرده را تدبیر نیست اگر راست میگید وقتی جوان دانشجو برای حق من و تو اعتراض میکرد شما هم به پشتیبانی از حق و حقوق خودت می آمدی داد میزدی که الان گریه حقوق کم رو نداشته باشی (البته باید بگم من هم یک بازنشسته با حقوق حداقل هستم ) حرف آخر اینکه حق گرفتنی است

    47
    3
    1. این همه فوش و نفرین دیگه فایده نداره عزیزان. شما حالا آنقدر نفرین کن به مسعولان کسی مگه دیگه کاری می‌تونه بکنه.تصویب شد دیگه..تو یک روز روغن هفتاد تومنی شد400هزار تومن اما برای حقوق کارگران جلسه 15ساعتی میذاشتن تازه به جواب نمی رسیدن..بعد به ما میگن اعتراض نکنید.واقعاکه..

      14
      1
    2. این همه فوش و نفرین دیگه فایده نداره عزیزان. شما حالا آنقدر نفرین کن به مسعولان کسی مگه دیگه کاری می‌تونه بکنه.تصویب شد دیگه..تو یک روز روغن هفتاد تومنی شد400هزار تومن اما برای حقوق کارگران جلسه 15ساعتی میذاشتن تازه به جواب نمی رسیدن..بعد به ما میگن اعتراض نکنید.واقعاکه..

      10
    1. اگه اون دنیایی وجود نداره پس اعتراضت برا چیه. هرکی هرکار دوست داره باید بکنه و اعتراض معنی نداره.ظلم بهت بشه یا نشه فرقی نداره. فکر کنم در جهل مطلقی

      1. برادران کارعیدتون مبارک درسته برای ماعیدنبودمنم مثل شماکارگرم ببین اونی که میگه زن نگیره وبچه نیاره اشتباهه.زمانیکه زن گرفته وبچه آورده اینجوری نبودخیلی بهترازاین بودولی هرسال کمه کم۱۰درصدازتورم؛خط فقروغیره عقب بیفتی پله پله پایین میای وامروزمیشی همین.درضمن این حرفابیفایده است بایدیه فکراساسی کردبابه همدیگه فحش دادن هیچ کاری پیش نمیره.درموردکارفرماهم فرق میکنه کارهایی هستندواقعادرآمدش برای کارفرماشاید۵۰الی۱۰۰برابرکارگردرمیادولی بعضی کارهاشاید۳الی۵برابرکارگربرای کارفرمادربیاره اونم بایددولت تعیین کنه وفرق بذاره

  41. سلام علیکم، انشاالله مخصوصا اونهایی که جلو افزایش عادلانه حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی رو گرفتن به زمین گرم بخورن،خجالت بکشین انقلاب کردیم که به جای رفاه کاسه چه کنم به دست بگیریم!

    61
    4
  42. کار افتادگان شغلی که ناخواسته درگیر کار افتادگی شدند و عضوی از خود را از دست دادند و جایی شغلی نمیتونن داشته باشندحقوق آهنگها چی میشه ،برخی کارگران برخی شرکت ها اصلا مطابق وزارت کار حقوق دریافت نمیکنند . ۵ میلیون دریافتی دارند با منت اونها چی ،حضرت علی میفرمایید از میدی فقر بیاد از سمت دیگر فساد خواهد آمد ……..قشر ضعیف این کشور اول کار افتادگان شغلی هستند که حتی مزایایی هم ندارند بعد کارگران شرکت های خصوصی هستند

    31
    1
  43. لعنت بر جبر تاریخ که ما تو زمان به دنیا اومدیم
    لعنت بر جبر جغرافیایی که اینجا به دنیا اومدیم
    لعنت بر خودمون که نخواسته اومدیم

    65
    3
  44. کارمندای بیچاره چه گناهی کردن وقتی توی یه شغل کارمندی ۳ نوع قرارداد داریم کارگیری و کارمندی و پیمانی واونوقت پارسال حقوق همکار من با قرار دادن کارگری یهو از من با قرارداد کارمندی ۴ میلیون بیشتر از من شد امسال هم باز بیشتر از من میشه هر دو یه کار داریم فقط به جرم اینکه ایشون دیپلم دارن و بنده فوق لیسانس باید تفاوت حقوق ۷ یا ۸ میلیونی داشته باشیم بعد تورم به اندازه افزایش حقوق کارگری افزایش پیدا میکنه خب به این میگن انصاف حداقل معادل سازی بشه آخه این انصافه که منِ کارمند پارسال حقوقم فقط ۵۰۰ هزار تومن افزایش پیدا کنه همکارم کناریم ۵ میلیون تومن؟ ۵۰۰ تومن با تورم پارسال همخوانی داشت؟ بعد همکار قرارداد کارگری ۱۲میلیون عیدی بنده ی کارمند ۱ میلیون و هشتصد هزار تومن

    22
    30
    1. جناب یعنی چی کارمندی کمتر از کارگری؟؟؟ کارگرانی بدبخت سال قبل ۶ حقوق می‌گرفتن کارمند ها ۱۳ تومن ببر عکس گفتی شما

      33
      1
      1. نه عزیزم اینجور خبری نیست من کارمند باسابقه 20 سال لیسانس حقوقم تازه امسال شده 8میلیون بین کارمندها اختلاف زیادی وجود داردمجبورم بعداز ظهر ها برای خرج مدرسه بچه ها برم اسنپ اسمن کارمند یم ولی حقوق کارگری نداریم اگه کارگرها خوبه حداقل سال یک با شارژ میشن از شرمندگی زن بچه در میان ما عیدکارمند میشیم اونم نداریم قضاوت نکنیم کارمند حقوق بالا فقط اون رئیس روس‌ها یا جانباز ایثارگر….

        7
        4
        1. خوب بیا کارگری کن آقای کارمند،اگه واقعا کارگری بهتره یاعلی بیا تو کارگاه‌ها کارگری کن،پس ببین داری دروغ میگی،تو کاره کارمندی پیدا کن برای کارگرها ببین میان یا نه ،با کله میان،ولی هیچ کارمندی حاظر نیست بیاد کارگری کنه چون باید ۲۰برابر بیشتر کار کنی،صاحب کار مستقیم بالاسرته واجازه نمیده نفس بکشی ،۸ساعت بایدتوسرما وگرما جون بکنی.اینا فقط یه گوشه کوچیکشه،اگه کارگری روترجیح میدی یاعلی ازفردا شروع کن

          8
          1
    2. معلومه فوق لیسانستو از دانشگاه ازاد گرفتی که هنوز نفهمیدی اشکال کار کجاست ، از اون دست ادمایی که با پایین کشیدن دیگران دنبال عدالتی ، برو دنبال حق خودت چیکار به حقوق زیر فقر کارگرا داری؟ تا امثال شما تحصیلکرده های بیسواد نادان هست مملکت هم همینه

      13
    3. ببخشید این کارگری که میفرمایین آنقدر حقوق میگیره دقیقا ماله چه اورگانیه؟؟؟!!!!!
      والا ما کارگرها امثال۴ملیون عیدی گرفتیم وتمام حقوق بامزایامون هم شده ۶ملیون،حالا شما کارمند و کارگر چه ارگانی هستین خدا عالم است

  45. آخه بگو لامصب با ۸میلیون میشه دوهفته رو با این گرونی واین خرج ومخارج زندگی پیش برد
    تازه اگه مریض یا خدایی نکرده بلایی داشته باشی هیچ دیگه باید کاسه بدست بگیری و گدایی کنی
    ای تف به رویه نحستون خوش گذرونی مال شما بدبختی و چنگ زنی معیشت مال ما خدا از تون نگذر بی شرفا

    69
    1
      1. باسلام
        من خرداد ۱۴۰۱بازنشسته شدم والآن باکسربیمه تکمیلی ۴۶۱۳۰۰۰تومان دریافت میکنم ویکی که پنج ماه قبل از من بازنشسته شده ۶۰۰۰۰۰۰دریافت میکنه درصورتیکه من حق بیمه بیشتری هم پرداخت میکردم
        آخه این چه جورقانونیه

        11
دکمه بازگشت به بالا