تقویم

روز جهانی زنبورعسل در تقویم سال ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

جمعه ۳۰ اردیبهشت روز جهانی زنبور عسل می باشد

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره روز جهانی زنبورعسل در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است برای شما مطالبی را آماده کرده‌ایم . با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق روز جهانی زنبورعسل در تقویم

تاریخ روز جهانی زنبورعسل در تقویم شمسی برابر است با : روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

تاریخ روز جهانی زنبورعسل در تقویم قمری برابر است با : روز ۱۸ شوال ۱۴۴۳

تاریخ روز جهانی زنبورعسل در تقویم میلادی برابر است با : روز ۲۰ می ۲۰۲۲

روز جهانی زنبور عسل

روز جهانی زنبور عسل (به انگلیسی: World Bee Day) جشنی است که در روز ۲۰ مه میلادی برابر با ۳۰ اردیبهشت هجری شمسی برگزار می‌شود. در این روز آنتون جانشا، پیشگام زنبورداری، در سال ۱۷۳۴ به متولد شد.

هدف از این روز جهانی، شناخت نقش زنبورها و سایر گرده افشان‌ها در اکوسیستم است.[۱]

کشورهای عضو سازمان ملل متحد پیشنهاد اسلوونی را برای اعلام ۲۰ مه به عنوان روز جهانی زنبور عسل در دسامبر ۲۰۱۷ تصویب کردند.

اخیراً نگرانی در مورد در خطر انقراض زنبورها به طور گسترده در بین مردم در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است، اما اطلاعات در مورد نحوه اقدام در مورد آن در این عصر کمیاب شده است.

به همین دلیل است که روز جهانی زنبور عسل برای آموزش مردم در مورد اهمیت زنبورها و چگونگی کمک به حفظ آنها به خاطر آینده وجود دارد. اگر می خواهید به نجات این حشرات مبهم از انقراض کمک کنید، در ادامه مطلب زیر را بخوانید تا بدانید روز جهانی زنبور عسل چیست!

تاریخچه روز جهانی زنبور عسل

روز جهانی زنبور عسل
روز جهانی زنبور عسل

روز جهانی زنبور عسل با یک تأثیرگذار مهم در پیشگامی زنبورداری مطابقت دارد. آنتون جانشا، که در قرن هجدهم پیشگام تکنیک‌های زنبورداری مدرن در زادگاهش اسلوونی بود، یکی از اولین افرادی بود که به اهمیت زنبورها در محیط زیست جهان کمک کرد.

از آن زمان، زنبورداری به یک ضرورت حیاتی در اکوسیستم ها و سیستم های اقتصادی جهان تبدیل شده است. با این حال، بسیاری از مردم اهمیت زنبورها را درک نمی کنند یا نمی دانند چگونه به نجات زنبورها کمک کنند، که منجر به اعلام روز جهانی زنبور از طریق سازمان ملل شد.

سازمان ملل متحد روز جهانی زنبور عسل را برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت زنبور عسل تعیین کرده است. زنبورها تحت تهدید مداوم فعالیت‌های انسانی هستند که شامل ورود حشرات مهاجم، آفت‌کش‌ها، تغییر کاربری اراضی و روش‌های کشت تک‌کشتی است که به‌طور مداوم در طول زمان کلنی‌های زنبور عسل را از بین می‌برند.

روز جهانی زنبور عسل به مردم در مورد اهمیت زنبورها و کارهایی که آنها برای محیط زیست انجام می دهند، آموزش می دهد، که شامل نحوه کمک به رشد 90 درصد گیاهان گل وحشی جهان، 35 درصد محصولات زراعی جهان برای رشد زنبورها و نحوه کمک آنها به ساختن است. اکوسیستم ها در سراسر جهان با این آمار، سازمان ملل متحد برنامه های مختلفی را در سراسر جهان برای افزایش آگاهی در مورد حفاظت از زنبورها و اقداماتی که می توانید برای کمک به این امر انجام دهید، ایجاد کرده است.

این روز برای گرده افشانان دیگر و همچنین زنبورها مانند خفاش ها، مرغ مگس خوار و پروانه ها باز است. این حیوانات ضروری با هم به حفظ سلامت اکوسیستم ها و حفظ تنوع زیستی کمک می کنند. زنبورها و سایر موجودات نیز به ما در مبارزه با مشکلاتی در سطح جهانی کمک می کنند، مانند گرسنگی در جهان و کمک به سازگاری با تغییرات آب و هوایی. این موجودات فازی خارق العاده به زنده نگه داشتن گیاهان و سیاره ما کمک می کنند.

اگر به زنبورها به عنوان موجوداتی نگاه کنید، آنها حتی بدون تمام خدماتی که برای ما ارائه می دهند، حشره جذابی هستند. به عنوان مثال، عبارت bee’s knees مطلقاً معنی ندارد، زیرا زنبورها در واقع زانو ندارند. زنبورها همچنین با رقص ارتباط برقرار می کنند – آیا می توانید تصور کنید که انسان ها صحبت نمی کردند و فقط از طریق رسانه رقص ارتباط برقرار می کردند؟ اگر عسل را هم در نظر بگیرید، قرن هاست که به عنوان ضد عفونی کننده و درمان سوختگی و زخم ها نیز استفاده می شود.

زنبورها هزاران سال است که وجود داشته اند و اولین زنبوری که پیدا شد 100 میلیون سال سن داشت! زنبورها همچنین ممکن است اولین گونه ای باشند که تصمیم گرفتند گیاهخوار شوند. در ابتدا، دوستان فازی ما عادت داشتند حشرات دیگر را بخورند، اما آنها تکامل یافتند تا به جای آن شهد و گرده بخورند. زنبورها مدت‌هاست که از ما حمایت می‌کنند، انسان‌هایی که عسل یک کشف تاریخی برای اجداد ماست (حتما جمع کردن برای آنها سخت بوده است!).

از شیرین کردن غذا گرفته تا پانسمان زخم ها، آنقدر عسل را دوست داشتیم که هنوز نام فرزندانمان به نام زنبور عسل است. نام‌هایی مانند ملیسا و علی در زبان یونانی و اردو به معنای زنبور عسل است، که نشان می‌دهد در سراسر جهان، ما قدردانی جهانی از زنبورها داریم.

چگونه روز جهانی زنبور عسل را جشن بگیریم

روز جهانی زنبورعسل در تقویم سال ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

اگر می‌خواهید کارهای بیشتری انجام دهید، خیریه‌ای را پیدا کنید که به حفاظت از زنبور عسل کمک می‌کند و از آنجا کمک مالی کنید. بسیاری از مؤسسات خیریه زنبور عسل کالاهای خود را ارائه می دهند که مستقیماً به سود آنها باز می گردد، مانند جواهرات زنبور عسل یا لباس.

چرا تی زنبوری خود را خریداری نمی کنید یا به عزیزان خود یک گردنبند زنبور عسل منحصر به فرد نمی دهید تا عشق را به اشتراک بگذارند؟ بسیاری از موسسات خیریه زنبور عسل نیز رویدادها، کمپین های آگاهی و روش های خاص اهدای خود را ترتیب می دهند، پس چرا از یک موسسه خیریه در نزدیکی خود برای نشان دادن حمایت از دوستان پرهیاهو ما حمایت نکنید.

باغ و مکانی را با چیدمان کامل میوه ها، سبزیجات و گل هایی که می دانید زنبورها دوست دارند، راه اندازی کنید. فقط فضای محدودی دارید؟ اگر بالکن یا تراس دارید، می‌توانید گل‌های شهددار بخرید و آن‌ها را در محل در دسترستان هم برای اهداف تزئینی و هم برای حفظ زنبور عسل بچینید.

گیاهانی مانند آفتابگردان، خشخاش و غذاهای مورد علاقه ما مانند آویشن، شوید و رازیانه برای گرده افشان ها عالی هستند. حتی می توانید یک ایستگاه گرده افشانی برای زنبورها در باغ یا فضای باز خود ایجاد کنید تا از آن بهره مند شوید. محیطی دوستانه برای زنبورها، پروانه ها و هر گرده افشان محلی ایجاد کنید تا به زیستگاه آنها کمک کند.

به دنبال این هستید که در مورد نحوه خرید غذای خود فعال تر باشید؟ نزد یک زنبوردار محلی بروید و از او عسل بخرید. می توانید به سراغ عسل و بسیاری دیگر از محصولات کندو بروید. صحبت با یک زنبوردار محلی نیز به شما کمک می کند تا راه های مناسبی برای حفظ باغ یا فضای بیرونی خود در محیطی دوستدار زنبور عسل بیابید.

اجتناب از آفت‌کش‌های مضر گرده‌افشان‌ها را راضی نگه می‌دارد، و اگر مجبور به سمپاشی هستید، انجام این کار در صبح یا اواخر شب تضمین می‌کند که زنبورهای شما در آتش متقابل گیر نخواهند کرد. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که فضای بیرونی بزرگتری دارید که مملو از گل های وحشی است، حفظ بخشی از آن به این معنی است که زنبورهای شما محیط طبیعی مناسبی برای لذت بردن دارند.

اگر به دنبال راهی برای کمک به افزایش آگاهی در مورد خطر انقراض زنبور عسل هستید، اخبار مربوط به روز جهانی زنبور را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول روز جهانی زنبور عسل

روز جهانی زنبور عسل مبارک باد
روز جهانی زنبور عسل مبارک باد

آیا زنبورهای بامبل نیش می زنند؟

در حالی که زنبورهای زنبور ماده دارای نیش هستند، به ندرت نیش می زنند. با حفظ خونسردی و عدم تحریک آنها می توان از نیش ها جلوگیری کرد.

زنبورها چگونه عسل درست می کنند؟

زنبورها عسل را با مکیدن شهد گل‌ها، بازگرداندن آن به کندو و سپس کاهش آب با دهان به دهان رساندن آن تا تبدیل شدن به عسل، تولید می‌کنند.

زنبورها چقدر عمر می کنند؟

زنبورهای کارگر بین 2-20 هفته، پهپادها 30-55 روز و ملکه زنبورها 1-5 سال عمر می کنند.

زنبورها چه می خورند؟

زنبورها از گرده و شهد جمع آوری شده توسط علوفه گران تغذیه می کنند.

آیا زنبورها در خطر انقراض هستند؟

مطالعات و سوابق نشان می دهد که جمعیت زنبورها در سراسر جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی، از دست دادن زیستگاه و آفت کش ها و موارد دیگر در حال کاهش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا