ورزشی

آیا روبرتو دونادونی سرمربی فصل بعد تیم پرسپولیس می شود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا روبرتو دونادونی سرمربی فصل بعد پرسپولیس می شود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

شایعات حضور دونادونی در تیم پرسپولیس

🔻اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره شایعات حضور دونادونی روی نیمکت سرخ‌ها در فصل آینده:

🔹بارها اعلام شده است یحیی گل‌محمدی حداقل برای یک فصل دیگر قرارداد دارد. باشگاه پرسپولیس و او هر دو نسبت به این تعهد پایبند هستند.

🔹اگر قراردادی در کار نبود قطعا برای مذاکره و تمدید اقدام می‌شد. او به عنوان سرمربی، مورد حمایت مدیریت باشگاه است و تا این لحظه که از جانب وی و چه در باشگاه، هیچ صحبتی غیر از این مطرح نبوده است، چه رسد به این که صحبتی درباره مربی دیگری در گرفته باشد.

 

آیا روبرتو دونادونی جایگزین یحیی گل محمدی خواهد شد؟

یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی حال حاضر تیم پرسپولیس، برای فصل آینده با چالش جدی همراه است. اگرچه مدیران باشگاه از این حضور تا پایان قراردادش صریحاً خبر داده‌اند، اما شایعاتی درباره شرایط مشروط این قرارداد وجود دارد.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از روزنامه گل، اگر یحیی در پایان فصل برای تیمش جامی به دست نیاورد، ممکن است مجبور به ترک تیم شود. این اتفاق باعث شده تا به دنبال جایگزینی برای او در تیم پرسپولیس باشد.

روبرتو دونادونی، بازیکن سابق تیم‌های بزرگ اروپایی مانند رئال مادرید و باشگاه بارسلونا، هم اکنون در لیگ چین سرمربی گری می کند و به گفته روزنامه گل، پرسپولیس قرار است او را به عنوان جایگزین یحیی گل محمدی برای فصل آتی معرفی نماید.

باید منتظر ماند و دید که یحیی گل محمدی امسال برای پرسپولیس جامی را به ارمغان می آورد یا دستش از دو جام کوتاه خواهد ماند؟

بیوگرافی روبرتودونادونی

روبرتو دونادونی (به ایتالیایی: Roberto Donadoni) (زاده ۹ سپتامبر ۱۹۶۳ در سیزانو برگاماسکو)، از ستارگان باشگاه میلان و ایتالیا در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ میلادی می‌باشد. وی هافبکی بسیار تکنیکی با توانایی بازی با دو پا و در هر دو سمت زمین بود. وی به همراه فرانکو بارزی، مارکو وان باستن، رود گولیت و فرانک ریکارد از اصلی‌ترین عناصر موفقیت‌های آث میلان در اواخر دهه ۸۰ و آغاز دهه ۹۰ میلادی محسوب می‌شود.

در ژوئیه ۲۰۰۶ بعد از استعفای مارچلو لیپی از هدایت تیم ملی ایتالیا، دونادونی به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد او در اولین مسابقهٔ خود در این تیم مصاف کرواسی (دوستانه) رفت که در این بازی ۲–۰ مغلوب شد البته او در این بازی از هیچ‌کدام از بازیکنان قهرمان جام جهانی به جز آملیا (دروازه‌بان) استفاده نکرده بود.

او در طی دو سال هدایت تیم ملی ایتالیا، ۲۳ بازی سرمربی این تیم بود که ۱۳ برد، ۵ مساوی، ۵ باخت کارنامهٔ او در این تیم بود.

او همچنین سرمربی آتزوری در رقابتهای یورو ۲۰۰۸ بود و پس از حذف در مرحلهٔ یک چهارم نهایی در مقابل اسپانیا جای خود را به مارچلو لیپی داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا