اخبار هنرمندان

آیا پایان بندی آخرین قسمت سریال پوست شیر تغییر کرده بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا پایان بندی آخرین قسمت سریال پوست شیر تغییر کرده بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آیا تغییر در قسمت آخر سریال پوست شیر صحت دارد؟

آخرین قسمت سریال پوست شیر روز چهارشنبه 30 فروردین 1401 از پلتفرم فیلمنت پخش شد و سوالات زیادی را در ذهن بینندگان محترم برجای گذاشت.

در حالی که همگان منتظر بودند تا قسمت آخر سریال پوست شیر به بهترین کیفیت و کمیت به پایان برسد؛ ولی به بدترین شکل ممکن به اتمام رسید.

سه قسمت پایانی پوست شیر حول محور نقش منصور گذشت و بیشتر سکانس ها بازجویی محب از منصور بود و تیکه کلام منصور از اینکه جیش دارد و شاش دارد!

از کارگردان و نویسنده این سریال که فصل اول را بسیار هیجانی و تماشاگرپسند شروع کردند انتظار می رفت که آن ها در قسمت‌های پایانی سریال به پاسخ سوالات ذهن بیننده جواب بدهند. با یک فلاش بک به گذشته و تعریف و مرور صحنه هایی که هنوز برای بیننده جای جواب داشت.

واقعا برای نقش مادر صدرا؛ لازم بود که از یک بازیگر معروف به نام رویا جاویدنیا استفاده بشود؟ که فقط دو دقیقه دیالوگ بگوید و صحنه را ترک کند؟ می توانستند از یک بازیگر دیگر در این نقش استفاده بکنند.

صحنه ای که در تیزر اول سریال پوست شیر پخش شده بود با این مضمون که رضا پروانه به بهزاد می گوید که نمی گذارم مفتش را ببریگ چرا در سریال پخش نشد؟ آیا این سکانس حذف شده است ؟ و اگر حذف شده به چه علت و دلیلی؟

سکانس صحبت های رضا پروانه به بهزاد را می توانید ببینید:

نقش رضا بای در سریال چه بود؟ اسم او که در لیست بازیگران آمده بود چرا در هیچ سکانس بازی نکرده است؟ و اگر ایفای نقشی را نموده است پس چرا صحنه ای از او در سریال ندیدیم. این یعنی سانسور و یا بهتر بگوییم تغییر فیلمنامه.

پاسخ رضا بای به سانسور در پوست شیر:

پاسخ رضا بای به سانسور در پوست شیر
پاسخ رضا بای به سانسور در پوست شیر

ما حتی در سریال ندیدیم چه کسی از پلیس آگاهی به عنوان نفوذی و خبرچین مشغول به کار بوده است؟ لااقل حتی این سکانس ها را به مخاطب نشان می دادند.

ای کاش کارگردان و نویسنده دو قسمت پایانی را فقط و فقط اختصاص می دادند به پاسخ به سوالات مانده ذهن بیننده و فلاش بک به گذشته و تعریف همه پرسش های بی جواب.

.۱ منصور از کجا میدانست نعیم کی قراره به شمال برود؟
۲. بهزاد چرا لیلا را از خانه پرت کرد بیرون فقط بخاطر یه دروغ؟
.۳ صدرا چطوری رد بهنام رو گرفت؟ فقط با یه تماس تلفنی همزمان؟
.۴ منصور با اون همه طلایی که دزدیده بود چرا به ننه وجیهه کمک مالی نمیکرد؟
۵ خانه‌ی آقای فاطمی آیا فقط برای این بود که نشون بده مژگان برای آینده نگرانه و به فکر خودشه یا آقای فاطمی در این ماجراها دخیل بوده؟
۶ شیرین باز چه مسئله ای رو پنهون کرده؟
۷. کی برای منصور رضایت میگیره؟ آیا بهروز اینکارو میکنه یا پای شخص دیگه ای در میون هست؟
۸. اون جنازه ای که جای ساحل جا زده بود کی بود؟
۹. پدر منصور کجاست و چه بلایی سرش اومده؟
۱۰ اگه منصور رد نعیم رو زده بود و همیشه کنترلش میکرد چرا اونروز رفت مزار صابر؟ نعیم که مزار بود
۱۱ ربط داستان به ماجرای درختی چی هست؟
۱۲ چرا خواستن مشکات افسر پرونده بشه؟
۱۳. اون ماشین ۲۰۶ که قسمت اول از جلوی نعیم رد شد و به مژگان عرق داد که بفروشه کی بود؟!
۱۴ زمانی که گروناگیر داشت با پاترول ساحل رو از خونه باغ میبرد از همون خیابونی رد شد که ماشین صدرا بود. پس اون موقعی که فیلمبرداری میکرد ماشین صدرا کجا بود؟
۱۵ اون دختری که صابر قرار بود باهاش ازدواج کنه
۱۶. نفوذی پلیس که بود و چرا سکانس ها را پخش نکرده اند؟
۱۷. تغییر آخرین قسمت پوست شیر واقعیت دارد؟

حیف و صد حیف که این سریال با شروع طوفانی خود بسیار از مخاطبان خود راضی و قانع کرد ولی در جمع بندی و پایان بندی قسمت آخر بسیار ضعیف عمل نمود.

امیدواریم کارگردانان و نویسندگان دیگر در سریال های جدید خود بتوانند مجموعه ای متناسب با ذهن بیننده را خلق نمایند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=25507

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫10 دیدگاه ها

  1. ملت ایران کلا منتظرن همه چیز همونجور که توذهنشون میگذره اتفاق بیفته! مگه کارگردان یا نویسنده به ما بدهکاره؟!
    سوال پرسیده چرا بازیگر نقش مادر صدرا بازیگر حرفه ایه با دو خط دیالوگ؟ خوب باشه مشکلش چیه؟! مگه با تو قرارداد بسته؟! این همه فیلم ساخته شده که بازیگرای فوق حرفه ای و گردن کلفت توش فقط یه خط دیالوگ دارن… یا مثلا رضا پروانه به بهزاد چرا گفته نمیذارم مفتشو ببری؟ خوب که چی؟ هرکی به هر کی اینو گفت باید از توش یه داستان در بیاد؟!
    یا چرا فلانی از اونجا رد شد فلان چیز رو به فلانی گفت؟ خوب بگه! هنر فیلمساز این بوده که با یه نیش کوچولو ذهن مخاطب رو درگیر کنه و حدس و گمان در اون به وجود بیاره، حدس و گمانی که لزوما هم قرار نیست اتفاق بیفته… همین کار رو کرده که 24 قسمت با هیجان بشینی سریال رو ببینی… مثلا یکی دیگه میگفت چرا منصور نمیلنگید اما اون یارو که به نعیم تنه زد میلنگید؟ خوب مثلا در واقعیت نمیشه یکی بطور موقتی پاش آسیب ببینه و بلنگه و بعدا خوب بشه؟
    سریال رو ببینید و لذت ببرید وگرنه اگه خیلی دوست دارید خودتون پولاتون رو جمع کنید با فیلمنامه خودتون یه سریال دیگه بسازید!

  2. به نظر من قرار بود همه چی زیر سر بهزاد باشه،اون خونه ای که مژگان براشون کار میکرد خونه دوم بهزاد بود،مگه میشه ناپدری که اون همه زندگی اش رو دوست داشت یهو اونجور قید همه چی وبزنه و از فیلم محو بشه،کسی که ۱۵ سال با یکی زندگی کنه بلاخره یک ذره باید براش اهمیت داشته باشن.
    بعد از ساختش تازه متوجه شدند که نباید بیننده رو نسبت به میلیون ناپدری که وجود دارد بدبین کنند و مجبور به اتمام به این شکل شدند

    1. عزیزم یه کم دقت کن بهزاد که بچه دار نمیشد و خونه آقای فاطمی یه پسر بچه بود
      از دید خودت فیلم یجور دیگه ساختی گلم

  3. با سلام . قبل از اینکه نظرم رو راجع به قسمت آخر سریال بگم ، بهتره یه نکته ای رو یادآوری کنم که دلیلش رو نمیدونم . دوستان آیا دقت کردین که اکثر این سریال های اخیر نمایش خانگی که طرفداران زیادی دارن و همه براشون منتظر یه پایان خوب هستن ، علی رغم اینکه اوایل و اواسط خوبی دارن ، اصلا پایان خوبی ندارن ؟! مثلا سریال همگناه ساخته ی مصطفی کیایی رو یادتونه که چقدر قشنگ بود ولی پایانش اصلا جالب نبود ؟ یا سریال بیگناه ساخته ی مهران احمدی رو یادتونه که اونم خیلی قشنگ و پر ماجرا بود ولی در آخرین قسمتش ، بسیاری از سوالات مخاطب رو بی جواب گذاشت ؟ از بین سریال های تلویزیون هم سریال دلدادگان به نظرم قسمت آخرش همین ایراد رو داشت … نمیدونم شاید کارگردان ها به آخر سریال که میرسن ، خسته میشن ! که این اصلا اوضاع جالبی برای سریال های ما نیست .. تقریبا میشه گفت اوضاع یه جوری شده که تماشاگران پایان های هنرمندانه تری نسبت به کارگردان برای سریال های مورد علاقه شون در نظر میگیرن ! آیا واقعا باید اینطور باشه ؟؟ اما متاسفانه اینطور هست … با اینکه برای زحماتی که آقایان محمودی برای این سریال کشیدن احترام زیادی قائلم و ازشون تشکر میکنم ، ولی منم مثل بقیه ی دوستان فکر میکنم قسمت آخر میتونست به زیبایی قسمت های قبلی باشه .. مثلا به جای اینکه یه بازیگر جدید رو به عنوان قاتل اصلی معرفی بکنن ، یکی از همون شخصیت های سریال رو به عنوان قاتل اصلی در نظر میگرفتن یا اینکه میتونستن یه کاری بکنن که ساحل به جای اینکه در قسمت 19 برگرده پیش خانواده اش ، در همین قسمت آخر برگرده پیش خانواده اش ولی زنده بمونه تا مخاطبای عزیز هم سریال رو بیشتر دوست داشته باشن .. یا اصلا یه کاری میکردن که ساحل همون بار اول واقعا فوت میشد … به نظرم از اینکه زنده باشه و بعدا دوباره کشته بشه ، بهتر بود .. به نظرم با روح مخاطب بازی شد .. من خودم به عنوان یکی از مخاطبین ، نظرم اینه که کاش مجبور نبودیم باور کنیم که این بار ساحل واقعا رفت .. ولی از آقایان محمودی میخوام که حداقل فصل چهارم رو بسازند و یه جوری دل مخاطبین رو بدست بیارن .. چون واقعا در این سه چهار قسمت اخیر سریال ، مخاطب رو رنجوندن. بازم ممنون بابت زحمات شون و ممنون از سایت باغستان نیوز که این فرصت رو به ما داد تا حرف مون رو بزنیم .. موفق باشید

  4. بی نهایت سریال عالی ، هیجانی ، معمایی و پلیسی
    با اختلاف سریال فوق العاده و بی نظیر ( حتی با نمره منفیِ قسمتِ اخری که از سوی دیگر مخاطبان گرفته است )
    به عقیده من کم و کاستی های به وجود اومده ، قطعا مواردی که به ذهن من و شمای مخاطب و بیننده میرسه ، به ذهن اون متخصصان اساتید کارگردان ، فیلم نامه نویس و دست اندرکاران فیلم هم خواهد رسید .
    پس بی شک هر مسئله ای از جمله ( اسپویل ، محدودیت ارشاد ، و … ) و هر انچه که یقینا ما ازش بی خبریم وجود داشته و اتفاق افتاده .
    وگرنه امکان نداره که عواملی با این قدرت ، دچار سهل انگاری یا مرتکب اشتباهاتی به این ناچیزی شوند .
    به عنوان امثالِ مشهود : ( عدم بازی چند تن از بازیگرانی که نامشان در تیتراژ قید شده بود .
    عدم نمایش برداشت های پخش شده در تیزر فصل سوم و غیره …
    شاید هم این هنرمندان عزیز توقع مخاطبین را چنان بالا برده اند که به علتی نا معلوم و ناآگاه از ذهن مردم ، با یه پایان متوسط نسبت به خودِ سریال و پایان بسیار خوب نسبت به نمایش های خانگی دیگر ، اندکی کم لطفی شامل حالشان شد .
    دست مریزاد سریال پوست شیر ( Made In Iran )

    1
    1
  5. اون سکانسی که با پاترول از سمت خاکی یک نفر داشت رد میشد هم نشون ندادن
    و همینطور سکناس رضا به بهزاد رو هم همینطور

    و رضا بای ،بانیپال شومون،رو هم نشون ندادند
    تا یک روز به پخش قسمت اخر در ویکی پدیا بودن اسماشون این ۲نفر
    ولی بعد پخش حذف کردن اسماشون رو

  6. این سریال با پیکربندی ، کارگردانی و بازی بسیار خوب بازیگران و در حد یک سریال معمایی قابل طرح در سطح بین المللی آغاز شد. معضلات و کاستی های مهمی را مطرح کرد و با یک پایان بندی بسیار ضعیف در حد فیلم های آبگوشتی قدیم به پایان رسید. به نظر مشکل جدی برای ادامه روال قبلی فیلم وجود داشته است که چنین سقوط غیر منتظره ای داشت

    6
    1
  7. من شخصا فک میکردم جذاب تر تموم شده و پشت قضایا یک نفر دیگه غیر منصور باشه،و این فکر رو میکردم که مادر صدرا(رویا جاویدنیا)همون دختره است که شیرین می‌گفت با صابر رابطه داشته و منصور ترسوندتش ناپدید شد و صدرا هم تو اون زمانی باهم بودن حامله بوده و مادر صدرا هم پشت این قضایا بود و اومده پیش منصور به عنوان یه غریبه که از نعیم کینه داره منصور رو بندازه به جون نعیم و همو نابود کنن…یا اینکه مادر صدرا زن عباس باشه و واسه انتقام از نعیم و منصور بندازتشون به جون هم وا نابودشون کنه و در این بین اتفاقی صدرا هم عاشق ساحل میشه و مادر صدرا واسه اینکه صدرا بیخیال ساحل شه نقشه دزدیدن و تجاوز به ساحل رو پیشنهاد داده به منصور…اینجوری تموم میشد بنظرم هنوز هیجانی تر بود و کلی سورپرایز میشدیم

  8. برادر به این میگن ««پایان باز»»
    یعنی فیلم جوری میشه که بیننده خودش جواب سوالات رو پیدا کنه
    اولا اینکه بهزاد بخاطر دروغ لیلا اونو بیرون کرد،درست.اما باعث شد که بخاطر همین دروغ دیگه دخترشو نبینه
    جواب سوال سه خودت بودی شک نمی‌کردی
    جواب سوال نه توی فیلم توضیح داد که گفت بردنش خفتش کردن و الان زنده و مردش معلوم نیست
    جواب سوال یازده برای رد گم کنی بوده
    جواب سوال دوازده چون مشکات تونسته یه پرونده قتل بزرگ رو که تقریباً شبیه قتل ساحل بود رو حل کنه

    با این حال فیلم خیلی گاف داشت
    مثلاً اون جایی که ماشین صمد رو دنبال میکردن،چطور یه تیر هم به نعیم نخورد؟
    یا اونجایی که ساحل رو کشتن،تیر از بدن ساحل رد نشد که بخوره به لیلا؟ مسلماً باید میخورد دیگه
    و…
    اما خدایی فیلم باحالی بود که مارو پای تلویزیون میخکوب می کرد

    7
    1
  9. در سوالات مطرح می شود که بهزاد چرا لیلا را بخاطر یک دروغ بیرون کرد
    ایا این موضوع عادی است که یک نفر به همسرش در مورد شوهر قبلی دروغی بگوید؟
    اینقدر دروغ در جامعه عادی شده که برای هموطنان عزیزمان ایراد فیلم به حساب میاد از برادران محمودی ممنونم که این بی اخلاقی رو با تاوان سنگین در فیلم نشان دادند

    9
    2
دکمه بازگشت به بالا