اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت قطعی ایتا و بله و سروش دیروز دوشنبه 11 اردیبهشت چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت قطعی ایتا و بله و سروش دیروز دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل قطع شدن برنامه های ایتا و بله و سروش چه بوده است؟

از روز گذشته ارتباط پیامرسان‌های بله، ایتا و سروش به‌علت قطعی برق مرکز داده قطع شده است. این مشکل در حال برطرف شدن می باشد.

به روزرسانی: پیام رسان ایتا از ساعت 7:45 دقیقه روز سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 وصل شد و کاربران می توانند در این پیام‌رسان فعالیت نمایند.

پیام‌رسان‌های داخلی بله و ایتاو سروش از دیروز دوشنبه 11 اردیبهشت قطع شده‌اند و کاربران قادر به ارسال و دریافت پیام نیستند.

بر اساس پیگیری خبرنگار فارس، مشکل قطع‌ارتباط به دلیل اختلال در تامین برق یکی از مراکز داده بوجود آمده و هم اکنون تیم فنی در حال راه اندازی مجدد سرویس‌ها می باشند.

پیامرسان‌ایتا در اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از کاربران، اعلام کرد تا ساعاتی دیگر همه سرویس‌ها راه‌اندازی و به تدریج اتصال کاربران برقرار خواهد شد.

وزارت ارتباطات: تلاش می‌کنیم پیام‌رسان‌های داخلی تا یک ساعت دیگر وصل شوند.

محمد احسان خرامید رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات طی گفت‌وگویی با شبکه خبر عنوان کرد: مشکلات فنی یکدفعه به وجود می‌آید اما وظیفه خود می‌دانیم که در این رابطه اطلاع‌رسانی کامل را صورت دهیم‌.

وی همچنین عنوان کرد که سعی می‌شود مشکل ایجاد شده حداکثر تا یک ساعت دیگر برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫128 دیدگاه ها

  1. مشکل و قطعی برای همه پیام رسانهای دنیا پیش اومده و میاد
    پس صبور باشیم
    امیدوارم زودتر مشکل بر طرف بشه

    6
    5
  2. نمیترسین ملت جری بشن؟ واسه خودتونم شده یه سری کار تابلو رو انجام ندین این مردم مردم ۳۰ سال پیش نیستن میفهمن چه خبره . وصلش کنین خودتونم به دل نکشین

    5
    13
  3. یه پیشنهاد براتون دارم برنامه های خودتون رو هم فیلتر کنید تمومش کنید بره شما که فیلتر کردن دوست دارید
    ما هم برمیگردیم به همون دوران اس ام اس والا بخدا اینجور برنامه ها نداشتنش بهتر از داشتنشه تمومش کنید نه خودتون مسخره کنید نه ما رو

    19
    17
    1. دوست داشتین میتونین یه تحقیق بزنین ببینین مراکز داده پیامرسانای قول دنیا هم ازین مشکلات بدترش رو تجربه کردن. البته امثال شما اهل تحقیق نیستین. اهل تاثّر از تبلیغاتین.
      همین 3سال پیش یکی از مراکز داده بزرگ ( VOH) تو فرانسه آتش گرفت و ساختمانش فرو ریخت!!!! یکم منصف باشین دست از دنباله روی از بدبینی های تبلیغاتی و تزریقی برمیدارین.

      9
      2
  4. واااای خدا ازتون نگذره کسب و کارمونو تو اینیستا آجر کردین به حرفاتون اعتماد کردیم اوردیمش تو ایتا یک روزه قطعه!! ما درامدمون از فضای مجازیه میفهمین اینووو؟؟؟!!! مثل شما مفت پشت میز از بیت المال نمیخوریم که سیر باشیم درد مردمو نفهمیم… خدا خیرتون نده

    33
    21
      1. الان ساعت 8صبح روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت ماه 1402 هست و هنوز یک ساعت اینا نگذشته، چون کامل قطع هستند و نمیرن. خارجی ها را به بهانه توسعه داخلی ها فیلتر کردید اینم از وضع داخلی های شما!!!

        4
        3
    1. سلام
      مطمئنا مشکل حل می شود .
      اما به نظر شما پلتفرم های خارجی اصلا قطعی نداشته ؟ کمی انصاف به خرج بدیم

      5
      3
  5. ما که داریم از پیام رسانای خودتون استفاده میکنیم به قول خودتون وفاداریم ،این چه وضعشه… الان اگه کره جنوبی بود مردم تجمع می‌کردند و خواستار استعفای وزیر بودند اینجا باید بپذیریم . ملت و سرکار نزارید جریان برق مضحک ترین بهانه شماست،یعنی چی برق نیست!!!راستش و بگید ملت که احمق نیست، هم شدیم رفت انگار وزیر دولت ، از روی یک ساعت شما ده ساعت گذشته ،ساعت تو متناسب باکدوم کره کهکشانی است ؟الان سه شنبه هست باز قطعه 😓😓😓وای به روزی که بگندد نمک

    29
    13
    1. دوست عزیز ترقه بازی بده درست، ولی فکر نمیکنی فرافکنی و بی لیاقتی و نپذیرفتن اشتباه و خبر کذب به مردم دادن یکم بدتره؟؟
      خب استاد احسان رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات کشور چرا تو برنامه زنده میای میگی حداکثر تا یک ساعت دگه وصل میشه! حداکثر یعنی قطعا دوست گرامی درسته؟!؟
      خب من جوان ولایی وقتی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات کشورم اینجوری وعده سر خرمن میده و روراست نیست باهام (چون قطعا میدونه که چه خبره) مغزم و روحم رو ترقه و جرقه میگیره! دو روز دگه هم میگن که هک شدیم. به ولله اگه از اول بگن چی شده همه همدردی میکنن، چون غول پیامرسان جهانی هم چندبار هک شده ولی بلافاصله اعلام کردن. تو کشور ما الان ناشایسته سالاری تا عرش کبریا رفته

      21
      5
  6. برنامه خارجیو که فیلتر میکنین برنامه داخلی ام که اینطور قطع میکنین معلوم هس چه مرگیتونه زندگی ۸۰میلیون ایرانیو بهم ریختین به فکر نیستین شاید یکی کار داره عجب ادمایی هستین شما دیگه

    10
    11
    1. یعنی نوزادان و کهنسالان و معلولان ذهنی و… هم از ایتا و… استفاده میکنند که می‌کنی ۸۰ میلیون نفر؟!؟!؟!

      2
      1
  7. واضح و مشخص است که علت مشکل در برق یک بخش و مشکل در پیام رسان های داخلی با احتمال بالا یک خرابکاری هست از سوی سازمان های جاسوسی.هدفش هم واضح است…….

    17
    6
  8. دست همه نخبه های وطنی درد نکنه
    لازمه به همه ی خودتحقیرها و کاسه لیسهای غرب اینو یاد آور بشم که همون تلگرام و واتساپ هم سابقه قطعی و اینجور اختلالها رو داشتند ولی صدای هیچ کدومشون در نمی اومد حالا با این همه پیشرفت خوب طبیعیه بعضی موقع ها اشکال هم پیش میاد . که این موضوع رو آنقدر بزرگ و دستاویز عقده گشایی هاشون قرار دادند.
    والله متم نوره ولو کره المشرکون

    27
    13
    1. دوست عزیز آیه درستش الکافرون هست(صرفا چون آیه صریح قرآن هست ذکر کردم)
      ضمنا خداوند تقسیم بندی برای هر چیزی و هر موضوعی نمیکنه، که برای یه مشکل که باعثش بی کفایتی مسولینه از آیات قرآن استفاده کنید. آیات قرآن صرفا برای یادگیری راه و رسم زندگی دینی مسلم هست، و بهتره هر جا استفاده نشه و از احادیث در این موارد استفاده کنیم، و کتاب مقدس رو از گزند حفظ کنیم. حرف آخرم اینه که اگر مردم از دین فاصله گرفتن حتما و حتما و حتما مسولش قانون گذاران هستند که با تصمیمات اشتباه و وعده های دروغین مردم رو به ستوه آوردن. ما خودمون رو نماینده شریعت میدونیم و تو ستوه بالا سیستم تمام گناهان کبیره و صغیره به وفور پیداست. پس لطفا بی کفایتی افراد نالایق رو به پای غرب شرق ننویسیم. من الله توفیق

      12
      8
      1. از تذکر بجاتون ممنونم
        ولی از لحن مان بنده هم معلومه که من طرف داری مسئول بی لیاقت رو نکردم و به نخبه های وطنی احسنت گفتم در ضمن ملت هم عده ی معدود که شما تو جامعه با انگشت نشون میدی نیستند . و همون طور که حضرت آقا هم بارها گفتند این جور موضع گیری ها سیاه نمایی هست .

        2
        2
    2. دم شما گرم
      واقعا عالی گفتید
      ولی بعضیا عقده حقارت دارند و منتظر کوچکترین مسئله ای هستند تا عقده گشایی نمایند

      2
      1
  9. ما از پیام رسان های داخلی حمایت میکنیم این ترقه بازی ها ما رو از هدف مون دور نمیکنه
    پیام رسان هایداخلی خیلی هم عالی هستن دم جوانان نخبه وطنی گرم

    63
    18
    1. دم شما گرم
      واقعا عالی گفتید
      ولی بعضیا عقده حقارت دارند و منتظر کوچکترین مسئله ای هستند تا عقده گشایی نمایند

      2
      1
  10. دمه شما گرم تا چند ساعت پیش خوب و عال بود
    حاله که به مشکلخورده باید صبر کنیم
    اگر هک شده بودند
    حتما برای تمام مشترکهای پیامرسانها باید از طرف هکرها پیام مبنی بر حک شدن با اسم گروه هکر دریافت میشد
    وقتی اطلاعاتمون کم باشه به هر دروغ پردازی بار میکنم
    خواهشا باهوش باشیم

    33
    5
    1. هوی باهوش الان تو رئیس جمهوری چیزی هستی تگران اطلاعاتتی مقامی پستی چیزی داری؟
      هواست باشه انانیموس ترورت نکنه

      2
      10
  11. ایشالا به فردا نرسی مرتیکه عوضی
    ریدی تو ارتباطات جهانی رفت
    حالا هیچ ارتباط داحل رو هم قطع میکنم
    من ریدم تو اون فیست و اون پیامرسانات مرتیکه کثافت

    13
    41
    1. خدارا شکر دشمنان ما را از انسانهایی قرار دادی که بی شعور و بی ادب و بی اخلاق و بی شخصیت قرار دادی. توی مخالف ها یک آدم حسابی پیدا نمیشه.

      18
      2
    1. میشه ملت مسخره نکنید.خوش بحالتون که همه چی براتون گل وگلستانه.از سختی و درد ملت چیزی نمیفهمید..واقعا این همه قطعی برای یک پیام رسان داخلی خیلی طولانیه‌. بله درسته واتساپ وایستا هم قطع میشد خیلی کوتاه در حد چندساعت بود.

  12. چرا وصل نمیکنین دقیقن؟چرا انقد با اطمینان کامل حرف میزنین میگین ی ساعت دیگ وصل میشه؟مگ مسخره شماعیم؟هی چک کنیم و ببینیم وصل نشده😒😒

    10
    5
  13. خداوکیلی وصلش کنید.
    اینستا و واتساپ قطع کردید که کاسبی نکنند الآنم که همه رو به ایتا آوردن و در اینجا خرید و فروش اینترنتی انجام میدن.
    وصلش کنیددددددد دیگه ما از واتساپ نون درمیاوردیم که نابودش کردین .حالا ازایتا 😡😡😡😡

    9
    15
    1. یا ابالفضل 😂
      فرار کنید الان همه رو میزنه🏃‍♂️🏃‍♀️🏃‍♂️🏃‍♀️🏃‍♂️🏃‍♀️🏃‍♂️🏃‍♀️

  14. هزاران میلیارد برای راه اندازی پیام رسان داخلی از منابع ملی سرمایه گذاری کردین‌و وام بلاعوض به سروش و بله و … دادین. از دم همه پیام رسان های خارجی رو تحریم کردین و در آخر هم این شد نتیجه اش که الان ساعت ۱ نیمه شب ۱۲ اردیبهشت هست و ایتا زده در حال اتصال… این یک ساعتِ شما به وقت دنیا هست یا آخرت؟

    18
    14
  15. اختلال برق، جک میگید خداوکیلی یه شرکت کوچیک از پشتیبانی یو پی اس و سرور پشتیبان برخورداره ولی دیتا سنتر چندتا پیام رسان با این همه کاربر چنین پشتیبانی رو ندارن یا ضعیفه که مشکلی اینطوری پیش بیاد توی عقل نمیگنجه ولی دور از انتظار هم نیست 😑

    9
    7
    1. میگین چند تا پیام رسان که همه داخلی هستند . آتش سوزی دیتاسنتر فرانسه ، مرکز داده چندین وبگاه بود که چندین کشور به مشکل خوردن. چندین کشور!! این بده که اطلاعات نداشته باشیم تحقیق هم نکنیم و فکر کنیم همه چی باید با عقل ما جور در بیاد. گاهی دلیل تعجب ما فقط بی اطلاعی هست.

      1
      1
  16. درسته که قطع شدنش قابل توجیه نیست . ولی بذارید پیش تلگرام که همش باید فیلترشکن خرید و کلی هزینه کرد . والا

    13
    7
  17. به مولا الان پنج ساعته گذشته هیچ اثری نیست
    آقا شاید یکی داشت یه کار مهم انجام میداد نمیشه که وسط پیام دادن قطع بشه

    خدایی الان ما چکار کنیم؟؟؟

    10
    2
    1. ایتا دوستت داریم😍😍
      خداقوت به جوانان نخبه وطنی
      احتمالا کار دشمن پلیده
      مرگ برآمریکا✊ مرگ بر اسرائیل ✊

      5
      1
  18. آقا وجدانا سریع وصل کنید ملت کار و زندگی دارن .تازه به یه نسخه داخلی داشتیم عادت میکردیم.اعتماد مردم رو ازبین نبرید

    8
    2
  19. اینکه مردم با تمام شرایط سختی که ایتا دارد کنار آمده و با پیام‌رسان ایرانی کار میکنند شما هم سعی کنید روز به روز آن را بهتر و در جهت پیشرفت قرار دهید، نه اینمه هرروز یک مشکل جدید!!
    آنهایی که از قطع و وصل این پیام‌رسان ها ضربه میبینند از مردم هستند.

    12
    5
  20. واقعا ما رو چیزی فرض کردید شما مسولین یا خودتونو؟
    الان ساعت ۱۱ شبه.اگه با سوزاندن ذغال سنگ هم می خواستید برق تولید کنید دیگه تا حالا برق وارد مدار شده بود!
    به قول کذا این دروغو که میگی راسته؟…
    برق قطع شده….. 😂😂😂😂
    آره ما هم دراز گوش….

    7
    4
  21. باید تیم پشتیبان اپلیکیشن های داخلی رو قوی تر کنند و پیش بینی ها رو از قبل انجام بدهند هم در صورت ایراد فنی هم احتمال حمله سایبری .
    بالاخره پیشرفت کم کمه و باید نواقص مرتفع بشه
    اپلیکیشن های مطرح خارجی هم یک شبه به اینجا نرسیدند از صفر شروع کردند . نواقص و معایب رو رفع کردند از استعدادهای نو بهره بردند تا به این سطح رسیدند ، ان شاء الله در ایران عزیز هم روز به روز شاهد بهتر شدن. وضعیت اپلیکشین بومی باشیم
    فقط عزیزان و متخصصین باید شرایط مردم رو هم درک کنند و واقعا تلاش روزافزون کنند .
    به امید خدا

    19
    4
    1. ببخشید خارجیا به کجا رسیدن؟ امکانات ایتا از خیلیهاشون بهتره واتساپ که در برابرش باید بره بمیره اپ خارجی هیچ روزی مشکل نداشته؟ نه در واقع ما دچار خودکمبینی هستیم تاسف

      1
      1
  22. آقای وزیر باور کنید من اصلا از پیام رسان خارجی استفاده نمیکنم ولی وجدانن الان که دارم تایپ میکنم پنج ساعتی هست از مصاحبه ما میگذره
    این زشته
    دروغ

    76
    4
    1. همیشه به مردم دروغ میگن احتمالا سروراشون مورد حمله سایبری قرار گرفته . قطعی برق اونم برای چند ساعت یه موضوع مسخرست

      3
      3
    2. الان بیشتر از ۵ ساعت شده ها !!!
      چه مشکل فنی هست که چند ساعت بعد از وصل برق هنوز stable نشده ؟
      فردا دیتابیس چت مردم با کد ملی و شماره تماس رو اینترنت نباشه صلوات…

      1
      2
      1. واقعا پیامهارواین دوره زمونه ک مرورمیکنی درفضای مجازی
        ب این نتیجه میرسی این آدم نماهااکجابزرگ شدن
        یکم صبرنداریم همش توهین همش بدبینی

  23. سلام
    اقا جان یه زاپاسی چیزی
    حالا سرعتش هم کم باشه عب نداره،همچین مواقعی که ساعت که قطع است!
    اقا خیلیا چار تا پیام مهم تبادل میکنند
    یعنی چه؟

    47
    3
  24. حالا ی عده وطن فروش ک یادشون رفته تلگرام و اینستا چقد قطع میشدن
    میان سر و صدا می کنن
    ی مدته سایت ها و نرم افزار های مهم امنیتی اسراییل سگیونیست تحت حمله سایبری بوده
    ممکنه خواستن ی ترقه در کنن که تلافی کرده باشن😁

    87
    68
    1. وطن بخر جان ! تلگرام وقتی قطع می شد کاری به بقیه پیام رسانها نداشت اونا کار می کردن فیلترشونم نکرده بود . در مورد حمله سایبری که می فرمایید حرفتون احتمالا درسته اما اینا اینقدر مردم رو غریبه می دونن که هیچ وقت راستشو نمی گن همیشه چند روز بعد میان عین بچه هایی که خرابکاری هاشون رو دیر به خانوادشون اطلاع میدن ، میان می گن چه خبر شده نمونه های این گونه اطلاع رسانی بی شماره لازم به یاد آوری نیست . برای همین کسی دیگه برای حرفهای اینها تره خورد نمی کنه . گور پدر اسرائیل هم کرده . کاش عمین فردا نباشه که شماها هر مشکلی پیدا می کنین حواله اونها نکنین یه مسیولیت پذیر باشد . حرفهای شما من رو یاد اون خلافکارهایی می اندازه که وقتی پلیس می گیردشون با نیم متر سبیل می گن : شیطون گولمون زد .تقصیر اونه

      8
      7
      1. قرار نیست هر مساله ای که حتی امنیتی هم باشه سریع بصورت عمومی گزارش بشه . این حرف که مردم رو محرم نمیدونن یک حرف پوپولیستی هست. همه جای دنیا اطلاعت و اطلاع رسانی طبقه بندی براش وجود داره . حتی یک پلیس عادی هم که برای یک پرونده جرم معمولی مثل دزدی یا قتل تحقیق میکنه دم به ساعت نمیاد به خانواده شاکی گزارش بده .برخی اطلاعات محرمانه است

    2. ما تمام مدتی که از پیام رسان های خارجی استفاده کردی یک بار قطع شد و بقیه آن فیلتر بود اشتباه نگیرید اسم من هم آدم فروش نزارید ممنون بعد خود وزیر میاد میگه قطع شد سیستم

      1
      6
    3. عذرمیخوام اون موقع هم خودشون قطع میکردن مگرنه تو هیچ جای دنیا قطع نمیشد فقط داخل ایران سرور هاشو قطع میکردن
      و ربطی به وطن فروشی نداره

      1
      3
    4. خوسبحالت ک اینقدر قانعی و با یک ساندیس اینجوری با جان و دل دستمالکشی میکنی فقط زیاد نمال دستات پوست پوست شد طفلی

      2
      7
    1. متأسفانه تا الان که ساعت دوازدهه وصل نشد، حذف نصبش کردم بعد که خواستم دوباره نصب کنم نشد!!!!!!!! کلی درس و مشق!!!! که عقب افتادم و باید صبح دست خالی سر کلاس برم….

      3
      2
    2. تلگرام و اینستا را هم خود وزرا قطع می کردند. صد تا پیام رسان داخلی درست می کنند یکیش درست کار نمیده. همشون روی یه برنامه سرمایه گذاری می کردند آدم افتخار می کرد به وجودشون و مغزهای متفکرشون.

      2
      6
    1. چشم پیگیری میکنیم.
      متاسفانه یکی از فیوزهای برق سوخته یکی از دوستان رفته سر کوچه بگیره ولی ظاهرا فامیل مغازه داره فوت شده منتظره چهلمش تموم بشه، بعد بیاد مغازه باز کنه و بخره به محض اینکه خرید کرد ما هم عوضش میکنیم و شبکه های داخلی وصل میشن
      شما هم دعا کنید زودتر چهلمش بره😅

      9
      9
دکمه بازگشت به بالا