اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت فوت و درگذشت حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره علت فوت و درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات چه بود؟ به همراه بیوگرافی او مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

رحلت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی

با خبرشدیم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر روزنامه اطلاعات به دیار باقی شتافت.

جلال خوش‌چهره روزنامه‌نگار پیشکسوت کشورمان و از نزدیکان سیدمحمود دعایی مدیرمسول روزنامه اطلاعات با تایید خبر درگذشت او از دلیل قطعی درگذشت وی ابراز بی‌اطلاعی کرد؛ در عین حال گفت حجت‌الاسلام دعایی به دیابت، فشار خون و نارسایی قلبی مبتلا بود.
روحش شاد و نامش گرامی باد.

دلیل درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی

دلیل درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر موسسه اطلاعات و فعال سیاسی و فرهنگی کشورمان، اعلام شد.

 ر این اساس، زنده‌یاد دعایی، در روزهای اخیر حالت‌های سرماخوردگی داشته است که شب گذشته با تشخیص آبسه گلو و انسداد مجرای تنفسی، در بیمارستان آتیه بستری می‌شود و بعداز ظهر امروز چشم از جهان فرومی‌بندد.

جزئیات مراسم تشییع مرحوم مغفور سید محمود دعایی

مراسم وداع: دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ پس از نماز مغرب و عشاء مراسم وداع در حسینیه شماره ۱ ‌جماران

▪️ سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح
آیین اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم توسط حاج سیدحسن خمینی در موسسه اطلاعات و انتقال پیکر برای خاکسپاری به مرقد امام خمینی

.

کلیپ مرور کوتاه بر زندگی و کار سید محمود دعایی

پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت سید محمود دعایی

سادگی، بی‌آلایشی و مردمی بودن از ‌ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد

 سادگی، بی‌آلایشی و مردمی بودن از ‌ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد
سادگی، بی‌آلایشی و مردمی بودن از ‌ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد

دلنوشته‌ی ایمان شمسایی در پی درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مرد اخلاق و رسانه دار دنیا را وداع گفت…همین قدر ناگهانی و تلخ…حجت الاسلام سید محمود دعایی، یار امام و رهبری در سالروز آغاز نهضت خمینی کبیر از دنیا رفت تا نامش با خرداد پر از حادثه باقی بماند..

دلنوشته‌ی ایمان شمسایی در پی درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی
دلنوشته‌ی ایمان شمسایی در پی درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی

شنیدن خبر درگذشت سیدمحمود دعایی تلخ بود

شنیدن خبر درگذشت سیدمحمود دعایی تلخ بود، آن هم در نیمه خرداد! فارغ از مسائل سیاسی (که امیدوارم کسی در این مورد چیزی ننویسد) در مقام یک روزنامه‌نگار همواره آن مرحوم را می‌دیدم و حرمتی که برای کارش در رسانه قائل بودم، هیچ وقت کم نشد. روزنامه اطلاعات باوجود فراز و نشیب‌های بسیار، هیچ وقت بر خلاف مصالح و منافع ملی عمل نکرد و به عنوان یک میراث او توانست این مجموعه را بدون گرایشات سیاسی مدیریت کند. در این روزهایی که عرصه بر ما جماعت روزنامه‌نگار تنگ شده، از دست دادن یکی از قدیمی‌های این حوزه واقعا تلخ بود. ما فرزند او می‌شدیم اما همیشه به ما به چشم همکار نگاه می‌کرد.

شنیدن خبر درگذشت سیدمحمود دعایی تلخ بود

یادم نمی‌آید آخرین بار کی بود، شاید حرم شاه عبدالعظیم (ع) در شهر ری بود یا جای دیگر؛ هر جا بود آن بار آخر را فراموش نمی‌کنم. در روزگاری که در یک مرکز تحقیقاتی کار می‌کردم و خاطرات انقلابیون را ویرایش و تصیحیح می‌کردم، خواندن حضور او در کنار امام خمینی (ره) و دوران فعالیتش به عنوان سفیر ایران در بغداد در نوع خودش جالب می‌نمود. باز هم عرض می‌کنم، در صنف و حرفه خودم به عنوان یک روزنامه‌نگار، رفتن سیدمحمود دعایی خبر تلخی بود….

جعفری

متن تسلیت پدرام پاک آیین 

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت عالم گرانقدر ، مرحوم حجّت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمو‌دعایی (رحمت‌الله‌علیه) موجب تالم و تاثر گردید. تلاش کم‌نظیر ایشان در مدیریت مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات که با ارتباط مستمر با مجامع فرهنگی و هنری توام بود، در کنار مجاهدت های دوران مبارزات اسلامی، ستودنی و به یادماندنی است.
درگذشت این شخصیّت خدوم و مردمی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه رسانه ای و به خانواده‌ مکرّم و دیگر بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال، علوّ درجات و رحمت واسعه را برای ایشان طلب می کنم.
پدرام پاک آیین
نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیأت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها

بیوگرافی مرحوم سید محمود دعایی

سید محمود دعایی (۳۰ فروردین ۱۳۲۰ یزد – ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ تهران )، روحانی و سیاستمدار ایرانی بود. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون، سرپرست مؤسسه اطلاعات از سال ۱۳۵۹ تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌است.

دعایی یکی از همراهان روح‌الله خمینی در دوران اقامت وی در شهر نجف بود. وی سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود.[۲] به وی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر اهدا شد.

وی عصر روز ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در بیمارستان درگذشت

مؤسسه اطلاعات 

پس از انقلاب، و پس از قرار گرفتن مؤسسه اطلاعات زیر نظر ولی فقیه وی به عنوان مدیر این مؤسسه منصوب شد. ستون «دو کلمه حرف حساب» که از دههٔ ۱۳۶۰ در روزنامه اطلاعات به قلم کیومرث صابری فومنی (گل آقا) منتشر شد به پیشی گرفتن این روزنامه از رقیب دیرین خود کیهان انجامید و زمینه انتشار هفته‌نامهٔ طنز «گل آقا» در سال‌های بعد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا