اخبار مهم و فوریاقتصادی

وضعیت بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402 + تحلیل شاخص کل سهام

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره وضعیت بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402 + تحلیل شاخص کل سهام مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

وضعیت بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

بورس با افت یک درصدی مجددا به محدوده پایین تر از سطح مقاومتی ۲.۳۰۰ میلیون واحدی .رسید شاخص هموزن نیز با کاهش ۰.۵۴ درصدی با افت کمتری نسبت به شاخص مواجه شد این موضوع میتواند به این معنی باشد که بازار امروز شاهد تحرکات بالای بازارگردانها در نمادهای بزرگ نبود بازار سرمایه معاملات روز جاری را با افزایش تقاضا از سمت حقیقیها آغاز کرد تا شاخص در دقایق ابتدایی با تغییرات مثبت کار خود را آغاز کند این افزایش تقاضا چندان دوام نداشت تا شاخص با افت ۲۳هزار و ۳۲۴ واحدی کار خود را به پایان برساند.

گزارش بازار بورس شنبه 30 اردیبهشت 1402
گزارش بازار بورس شنبه 30 اردیبهشت 1402

افت شاخص کل و قرار گرفتن آن در محدوده مقاومتی کمتر از ۲.۳۰۰ در کنار آغاز فصل برگزاری ،مجامع سرمایه گذاران را به مانند روز پایانی هفته گذشته با سردرگمی تحلیلهای متفاوت تکنیکالی و بنیادی قرار داده است. از سوی دیگر حواشی پیرامون سهمیه بندی برق صنایع فولادی و سیمانی منجر به احتیاط سرمایه گذاران این صنایع شد روز گذشته خبری مبنی بر واکنش سخنگوی وزیر صمت نسبت به سهمیه بندی برق صنایع فولادی و سیمانی منتشر شد که به نظر میرسد تا زمان انتشار جزئیات سهمیه بندی نمیتوان در مورد اثرگذاری خبر اظهار نظر کرد.

ارزش معاملات سهام و صندوقهای سهامی

ارزش معاملات سهام و صندوقهای سهامی در روز جاری با رشد نسبت به میانگین هفته همراه بود و به محدوده ۱۸ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومانی رسید با توجه به همزمانی فصل مجامع با نوسانات شاخص در محدوده ۲.۳۰۰ میلیون ،واحدی، احتیاط سهامداران و افت ارزش معاملات سهامی قابل پیش بینی به نظر میرسید.

ارزش معاملات سهام بورس شنبه 30 اردیبهشت 1402
ارزش معاملات سهام بورس شنبه 30 اردیبهشت 1402

ارزش دلاری بازار امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

ارزش دلاری بازار به عنوان یکی از شاخصهای کلان ،بازار در هفته گذشته افزایش بیش از ۱۰ میلیارد دلاری را به همراه داشت. این شاخص در ادامه روند صعودی خود با وجود افت نرخ دلار برخلاف انتظارات سرمایه گذاران با افت بیش از ۳ میلیارد دلاری نسبت به ارزش هفته گذشته مواجه شد و به سطح ۱۸۸ میلیارد دلار رسید

ارزش دلاری بازار بورس شنبه 30 اردیبهشت 1402
ارزش دلاری بازار بورس شنبه 30 اردیبهشت 1402

اخبار اثرگذار بر بازار امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد از آغاز تخصیص صندوق های سرمایه گذاری به متولدین تابستان سال ۱۴۰۱، از ابتدای خرداد ماه خبر داد این موضوع با توجه به رسیدن طرح به مرحله عملیاتی و استقبال واجدین شرایط میتواند اثر مثبتی بر تقاضای صندوق های سرمایه گذاری در بازار داشته باشد.

در هفته اول خرداد ماه تب برگزاری مجامع در شرکتهای بورسی بالا گرفته است و بسیاری از شرکتها در این هفته به مجمع سالانه خواهند رفت دربین صنایع ،بازار صنعت سیمان این هفته بیشترین سهم را در برگزاری مجامع به خود اختصاص دادهاند؛ این موضوع خود را به خوبی در ورود پول ۶۶ میلیارد تومانی به این صنعت نشان داد.

منبع : کارگزاری فارابی

تحلیل شاخص کل سهام بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت توسط آقای روزبه

بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402 در یک نگاه

وضعیت بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402 در یک نگاه
وضعیت بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402 در یک نگاه

نقشه بازار بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

نقشه بازار بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402
نقشه بازار بورس امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا