اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 7 خرداد 1402 نزولی خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز یکشنبه 7 خرداد 1402 مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 7 خرداد 1402

با توجه به درگیری در مرز ایران و افغانستان بین طالبان و نیروهای مسلح ایرانی و همچنین تقاضا برای عرضه اولیه عالیس از سوی کاربران تازه وارد به بورس که می خواهند در آغاز دقایق بازار امروز سرخطی وارد نمایند؛ برای امروز یکشنبه 7 خرداد 1402 پیش بینی می شود بازار سرمایه (بورس) همچنان در اکثر سهم‌ها صف فروش باشد و بازار قرمزپوشی همچون روز شنبه خواهیم داشت.

بورس امروز نیز شروعی منفی دارد و همچنان فروشندگان دست برتر را در معاملات داشته باشند و به مرور در قیمت‌های پایین خریداران بتوانند نقش بیشتری بازی کنند. با این حال هرگونه خبری در رابطه با موارد ذکر شده می‌تواند باعث تغییراتی جدی در روند معاملات شود.

بیشتر بخوانید: لحظه به لحظه با آخرین تحولات درگیری بین ایران و طالبان

تحلیل شاخص کل سهام برای فردا توسط جناب روزبه

بورس ایران متاثر از اخبار هیجانی و تحولات است و در این بین خبر درگیری مسلحانه بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز می تواند بر بورس ایران اثر بگذارد و ریسک سیاسی در اینجا معنی پیدا می کند.

 ریسک سیاسی عبارت است، از کاهش ارزش سرمایه، که به دلیل تغییرات در سیاست‌ها و نظام‌های سیاست‌گذاری یک کشور رخ می‌دهد. این ریسک به انتظارات سرمایه‌گذار، نسبت به آینده سیاسی کشور بستگی دارد.

همچنین فردا یکشنبه هفتم خرداد 1402 شاهد سفر سلطان «هیثم بن طارق» پادشاه عمان   به ایران هستیم که حامل خبرهای مهمی می باشد ومی تواند افق‌های جدید همکاری اقتصادی را گشایش دهد.

عمان دوست همیشگی

ایران و عمان به سبب قرابت جغرافیایی در طول تاریخ با یکدیگر در تعامل بودند و می‌توام گفت ژئوپلتیک این دو سرزمین بیش از آنکه بین دو کشور چالش برانگیز باشد موجب دوستی و اتحاد و همکاری شده است.

ژئوپلتیک بیش از هر مساله‌ی دیگری در سیاست بین الملل تاثیر‌گذار بوده و خواهد بود و رابطه ایران و عمان از این قاعده مستثنی نیستند. تا زمانی که ژئوپلتیک این دو سرزمین وجود دارد رابطه ایران و عمان بیش از اینکه چالش داشته باشد، با دوستی و همکاری و تعامل مثبت همراه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا