گوناگون

علت فوت دکتر رضا روستاآزاد رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف چه بود؟ + عکس

در این بخش از پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت دکتر رضا روستاآزاد رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف و استاد دانشکده مهندسی شیمی به همراه عکس و بیوگرافی وی مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید

علت فوت دکتر رضا روستا آزاد

دکتر رضا روستا آزاد رییس اسبق دانشگاه شریف ظهر امروز چشم از جهان فروبست.

 مرحوم دکتر روستا آزاد سال ۹۶ نیز دچار سکته مغزی شده بود.

بیوگرافی دکتر رضا روستاآزاد

رضا روستاآزاد متولد ۱۳۴۰ استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و رییس سابق این دانشگاه بود.

وی فارغ‌التحصیل رتبه اول دبیرستان خوارزمی، حائز رتبه ۲۷ کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال ۱۳۵۸ و فارغ‌التحصیل رتبه اول در هر سه مقطع کارشناسی (صنعتی اصفهان)، کارشناسی ارشد UETU ترکیه و دکتری Waterloo کانادا بود.

از فعالیت‌های علمی وی می‌توان به انجام ۳۹ پروژه پژوهشی، انتشار ۴۳ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ۶۸ مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، و بیش از ۸۰ راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اشاره کرد.

دکتر روستاآزاد همچنین هدایت پروژه دوران کارشناسی مصطفی احمدی روشن را در سوابق خود دارد.

وی طی حکمی در ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ از سوی کامران دانشجو وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رییس دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد و تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در این سمت بود.

دکتر روستاآزاد در زمستان ۱۳۹۶ دچار سکته مغزی شد پس از چندین هفته بستری شدن در بیمارستان حال وی خوب شد و در بهار ۱۳۹۷ به دانشگاه بازگشت.

وی عضو هیات مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود.

پایگاه خبری باغستان نیوز درگذشت تاسف‌بار دکتر رضا روستاآزاد رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف را تسلیت گفت و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای سایر بازماندگان صبر و شکیبایی خواستار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. چطور ایشون در سال ۵۸ در دانشگاه قبول شده مگر دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی تعطیل نبوده احتمالا در حوزه درس خوانده نه دانشگاه
    من بعید میدونم ایشون از علم و دانش بهره ای دارا بودند چون یکی از آرزوهایشان خواندن نماز جماعت در کرات آسمانی بوده

دکمه بازگشت به بالا