علت توقف ارسال پیامک های خدماتی از طریق پنل چه بود ؟
در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت توقف فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی از طریق پنل با سرشمارههایی مانند ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ برای شما مطلبی را آورده ایم . با ما همراه باشید
به صورت غیر رسمی به اپراتوها ارسال پیامک خدماتی با سرشمارههایی مانند ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و … دستور داده شده تا ارسال پیامکهای خود و ارائه سرویس به شرکتهای مختلف را متوقف کنند.
براساس شنیدههای «راهپرداخت» از برخی سرویسدهندگان ارسال پیامک خدماتی، دلیل این تصمیم هک چندین سازمان بوده که از سرویسهای پیامک خدماتی اپراتورهای فعال در زمینه ارسال پیامک انبوه استفاده میکردهاند.
با این اتفاق هکرها از مسیر و سرشماره ارسال پیامک انبوه این سازمانها استفاده و پیامهایی برای کاربران ارسال و آنها را به اعتراض سراسری دعوت کردهاند. طبق شنیدههای راهپرداخت این اتفاق در هفته گذشته نیز چندین بار رخ داده است.
برخی شرکتها اعلام میکنند که از ظهر امروز (۲۲ مهر) و به دنبال این اتفاق پیامکهای مربوط به کد تایید و سیستمی هم ارسال نمیشود و کاربران با مراجعه به اپلیکیشنها و وبسایتهای مختلف نمیتوانند از خدمات آنها که نیاز به ارسال پیامک دارد استفاده کنند.
در واقع توقف فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی باعث شده بسیاری از کسبوکارهایی که از این اپراتورها برای ارسال پیامک حاوی هویتسنجی، ارسالرمزهای یکبار مصرف، اطلاعرسانی، ارسال پیامک پیگیری سفارش، تخفیف، کد و … استفاده میکردند با مشکلات جدی روبهرو شوند و به صورت کلی ثبتنام یا ورود در سرویسهای داخلی از طریق پیامک مختل شده است.
برخی مدیران شرکتهای استارتاپی با انتقاد به شعارهای سال دانش بنیان و تلاش دولت برای تحقق اقتصاد دیجیتال اعلام میکند که بعد از اختلال و قطعی بیش از دو هفتهای اینترنت، حالا قطع پیامکهای خدماتی این شرکتها را وارد چالش دیگری کرده است.
درحالحاضر برخی کاربران در شبکههای مجازی اعلام میکنند امکان دریافت پیامک از سوی شرکتهایی مانند اسنپ، تپسی، الوپیک، دیجیکالا، فیلیمو، نماوا، علیبابا، ایرانتلنت و… برای آنها یا غیرممکن یا با اختلال همراه شده است.