ورزشی

علت فوت سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک میلان چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک میلان چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت و مرگ سیلویو برلوسکونی چیست؟

سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا و مالک قدیمی باشگاه میلان به علت سرطان خون و بیماری‌های قلبی درگذشت.

به گزارش رسانه‌های ایتالیایی، «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر پیشین این کشور در ۸۶ سالگی درگذشت.

علت فوت سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک میلان چه بود؟
علت فوت سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک میلان چه بود؟

برلوسکونی تنها سه هفته بعد از مرخص شدن از درمان قبلی، جمعه در بیمارستانی در میلان بستری شد. او سابقه بیماری‌های قلبی داشت و در سال ۲۰۲۰ بعد از ابتلا به کرونا به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود. او همچنین به سرطان خون مبتلا بود.

این سرمایه‌دار بزرگ رسانه‌ای بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ رئیس سه دولت در ایتالیا بود که با رسوایی‌های جنسی و اتهامات فساد همراه بود.

بیوگرافی سیلویوبرلوسکونی

سیلویو برلوسکونی (به ایتالیایی: Silvio Berlusconi؛ زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۳۶ و درگذشته در ۱۲ ژوئن۲۰۲۳) سرمایه‌دار رسانه‌ای و سیاستمدار ایتالیایی بود که به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا در چهار دولت از سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵، ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۱۱ این سمت را به عهده داشته‌است.

 او دومین نخست‌وزیر ایتالیا به جهت مدت باقی ماندن در سمت نخست‌وزیری بود. او از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۳ عضو اتاق نمایندگان ایتالیا بود و از سال ۲۰۲۲ به عنوان عضو مجلس سنای جمهوری ایتالیا مشغول به کار است و سابقاً‌ از ماه مارس تا نوامبر سال ۲۰۱۳ نیز عهده‌دار این سمت بوده است. او از سال ۲۰۱۹ عضو پارلمان اروپا است و سابقاً از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز عهده‌دار این سمت بوده است

برلوسکونی سهامدار عمده شرکت رسانه‌ای مدیاست و مالک سابق باشگاه فوتبال ایتالیایی آ.ث. میلان از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۷ بوده است. وی ریاست حزب «به‌پیش ایتالیا را بر عهده داشت و ثروتمندترین شخصیت سیاسی جهان نیز محسوب می‌شد. طبق فهرست تهیه شده توسط مجله فوربز در مارس ۲۰۱۷ او با سرمایه ۷ میلیارد دلاری، پنجمین فرد ثروتمند در ایتالیا بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا