اخبار مهم و فوریاقتصادی

پذیره نویسی عرضه اولیه جهش در بورس چیست؟ ارزش خرید دارد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پذیره نویسی عرضه اولیه جهش امروز در بورس چیست؟ ارزش خرید دارد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پذیره نویسی عرضه اولیه جهش چیست؟

امروز سه شنبه 23 خرداد 1402 ثبت سفارش پذیره‌نویسی جهش در بورس ایران آغاز می شود. پیش از این صندوق های اهرمی مانند شتاب و اهرم وجود داشتند.

یک نکته حائز اهمیت این است که برای خرید و ثبت سفارش این پذیره نویسی ؛ پول شما برای مدتی بلوکه خواهد شد و نمی توانید فعلا برداشت کنید.

صندوق اهرمی جهش فارابی یکی از جذاب ترین گزینه های سرمایه گذاری در بورس محسوب میشود این صندوق به دلیل ماهیتی که دارد، میتواند در زمان رشد بورس بازدهی فوق العاده ای برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد صندوق اهرمی جهش فارابی شامل دو نوع واحد عادی و ممتاز  است ویژگی واحدهای عادی شبیه صندوق درآمد ثابت است؛ بنابراین بدون ریسک بوده و سود ثابت و مشخصی به سرمایه گذاران پرداخت می.کند از طرفی واحدهای ممتاز این صندوق میتوانند بازدهی بسیار بالا و بیشتر از صندوقهای سهامی عادی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است در مرحله نخست پذیره نویسی واحدهای ممتاز جهش انجام شود و پس از آن پذیره نویسی واحدهای عادی آن اجرایی می شود.

لازم است بدانید در این پذیره نویسی امکان سرمایه گذاری با حداقل سرمایه نیز برای سرمایه گذاران وجود دارد حداقل میزان سرمایه گذاری در واحدهای عادی صندوق جهش فارابی یک واحد، معادل ۱۰۰۰ تومان تعیین شده است و محدودیتی هم برای خرید هر کد حقیقی یا حقوقی وجود ندارد

همچنین حداقل مبلغ سرمایه گذاری در واحدهای قابل معامله (ETF) ممتاز صندوق جهش ۱۰۰ واحد معادل ۱۰۰هزار تومان است و برای میزان خرید واحدهای ممتاز نیز محدودیتی اعلام نشده است.

چگونه میتوان در پذیره نویسی صندوق جهش فارابی شرکت کرد؟

پذیره نویسی صندوق جهش در دو مرحله انجام می.شود مرحله نخست مربوط به واحدهای ممتاز با امکان کسب سود تا چند برابر شاخص کل بورس و مرحله دوم نیز مربوط به واحدهای عادی با سود ثابت ۲۴ تا ۳۰ درصدی است که در ادامه مراحل شرکت در پذیره نویسی و خرید واحدهای ممتاز و عادی را شرح میدهیم.

شرکت در پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز

جهت خرید واحدهای ممتاز صندوق اهرمی جهش فارابی با( امکان کسب بازدهی چند برابر شاخص کل بورس) کافیست ۲۳ خردادماه همزمان با آغاز پذیره نویسی با جستجوی نماد «جهش» در سامانه معاملات آنلاین تمام کارگزاریها نسبت به خرید واحدهای این صندوق از ۱۰۰ هزار تومان تا بینهایت اقدام کنید پس از انجام پذیره نویسی و آغاز معاملات نماد جهش در بورس نیز به سادگی امکان سرمایه گذاری در این صندوق وجود دارد؛ اما توصیه میشود اگر قصد سرمایه گذاری در این صندوق را دارید، فرصت شرکت در پذیره نویسی را از دست ندهید!

شرکت در پذیره نویسی واحدهای عادی

واحدهای عادی صندوق جهش فارابی بدون ریسک و با سود ثابت بین ۲۴ تا ۳۰ درصد سالانه .است برای سرمایه گذاری در این صندوق کافیست در زمان پذیره نویسی واحدهای عادی که) پس از واحدهای ممتاز انجام میشود وارد فارابی زون شده و از یک هزار تومان تا بینهایت از واحدهای عادی صندوق جهش خریداری کنید.

پیش بینی بازدهی صندوق اهرمی جهش فارابی

براساس اساسنامه این صندوق سود واحدهای عادی صندوق اهرمی جهش فارابی بین ۲۴ تا ۳۰ درصد تعیین شده است. به عبارتی سرمایه گذاران واحدهای عادی این صندوق میتوانند از بازدهی ماهانه حداقل دو درصدی و حداکثر ۲.۵ درصدی بهره مند شوند. واحدهای عادی صندوق جهش از نوع صدور و ابطالی هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫14 دیدگاه ها

  1. باسلام
    منم برای اولین بار ازش ۲۰ هزارتا خریدم تا بازگشایی بشه ببینیم چجور تحفه ای از توش در میاد ایشالا که برامون نفع داشته باشه

  2. دوستان این پذیره نویسی مانند دیگر پذیره نویسی هاست.برای افرادی که به پولشون کوتاه مدت( زمان تا ۱ سال)نیاز ندارند ایجاد شده.امکان ابطال وجود ندارد تا بازگشایی نماد باید صبر کنید ممکن هست از یک ماه تا ۶ ماه و یا یک‌سال زمان ببرد طبق گفته کارگزاری قیمت بازگشایی بسته به شرایط بازار و روز بازگشایی هست.

  3. با درود بر دوستان که اظهار نظر فرمودند.

    . یک تامل و تفکر برای ما بیچارگان داشته باشید
    سهام شستا را با 6500تومان به ما فروختند . ارزش را به افزایش سرمایه گول زننده. مجمع تشکیل دادن که افزایش سرمایه درست کنند
    50میلیون تومان سهام سینایی که 6500تومانی بود را 98تومان گوه
    تبدیل کردند . گوه بو دارد اما 98تومانی سهم شستا پشکل سگ هم نمیشود .خلاصه به سقوط دادند و اکنون
    سهم پس از تلاش های مدیران به 98تومانی تبدیل کردند
    آیا واقعا به سوی بدبختی حمایت نکردند ؟؟؟؟!!! .

    1. با سلام سهمی که تامین سهامدار عمده اون هست نباید رفت سراغش.شاید در مدت مدید و تا سفید شدن موها و یا گذاشتن ارثیه برای فرزندان این سهموخوب باشه.تازه اگر به قیمت خریدتان برسد که بعید می‌دانم.فدوش سهم و جایگزین کردن با سهام دیگر فکر بهتراست.

    1. شما زمانی که نماد باز شد می توانید همان لحظه بفروشید. ولی اینکه الان بخواهید ابطال نمایید امکانش نیست.

    2. امکان ابطال وجود ندارد تا بازگشایی نماد باید صبر کنید ممکن هست از یک ماه تا ۶ ماه طبق گفته کارگزاری زمان ببرد.

    1. برای پذیره نویسی نماد جهش روز سه شنبه به اتمام رسید. منتظر پذیره نویسی های دیگر از سوی شرکت های دیگر باشید

        1. پذیره‌نویسی صندوق اهرمی جهش فارابی در همان روز نخست با مشارکت بیش از ۲۵ هزار نفر به‌اتمام رسید.

          2
          1
دکمه بازگشت به بالا