اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت تعطیلی امروز پنجشنبه 8 تیر به چه مناسبتی تعطیل است؟ آیا امروز عید قربانه؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت تعطیلی پنجشنبه 8 تیر 1402 به چه مناسبتی تعطیل است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

چرا فردا پنجشنبه 8 تیر 1402 در تقویم رسمی تعطیل است؟

در تقویم سال 1402 روز پنجشنبه 8 تیر در ایران به مناسبت عید قربان تعطیل رسمی می باشد.

تاریخ دقیق عید قربان در تقویم سال ۱۴۰۲

پنج شنبه، ۸ تیر ۱۴۰۲

الخمیس‬، ١٠ ذوالحجه ١۴۴۴

Thursday, June 29, 2023

 عید قربان عید بندگی مبارک باد

عید قربان یکی از مهمترین و منحصر به فردترین رویدادهای مذهبی در اسلام است. این عید به آغاز عید سعید قربان یا عید الأضحی تحت عنوان دیگر نیز شناخته می‌شود. هر سال در روزهای آغازین ماه ذی‌الحجه، مسلمانان در سراسر جهان با شادی و شور و نشاط این عید را جشن می‌گیرند.

عید قربان به یاد آوری آزمایش صبر و اطاعت نبی ابراهیم (علیه السلام) و تعبیر جبرئیل از خداوند در خواب استوار است. در این خواب، خداوند به ابراهیم دستور داد که فرزندش اسماعیل را به عنوان قربانی برای خدا تسلیم کند. ابراهیم (علیه السلام) باصبر و ایمان به این فرمان، آماده شد تا قربانی فرزند خود را انجام دهد. در حین قربانی، خداوند فرمانش را لغو کرد و به جای فرزند اسماعیل، یک گوسفند را برای قربانی به ابراهیم عرضه کرد. این پیروزی بزرگ ایمان و تسلیم ابراهیم به خداوند، عید قربان را به طور مثبت و پر از برکتی می‌سازد.

چرا به امام پنجم باقرالعلوم می گویند؟

در روزهای عید قربان، مسلمانان سعی می‌کنند به معنویت و عبادت خدا پرداخته و ارزش‌هایی چون صدقه، سخت کوشی، نیکوکاری و ایثار را تجسم کنند. یکی از عوامل مهم این عید، اقرار به فداکاری و اندیشه جمعی و اشتراک در معنویت است. در این روز، مسلمانان قربانی حیواناتی چون گوسفند، بز، گاو و شتر را به عنوان نمادی از فداکاری و خواندن نیت‌های خیر به عمل می‌آورند. همچنین، قسمتی از گوشت قربانی به نیازمندان و محتاجان تقدیم می‌شود

عید قربان فرصتی است برای تأمل در مفاهیمی همچون فداکاری، تسامح، ایثار و همدلی. این عید نشان دهنده وحدت و همبستگی مسلمانان در برابر خداوند و یکدیگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا