اخبار مهم و فوریاقتصادی

زمان دقیق پذیره نویسی عرضه اولیه صندوق استیل مفید امروز

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پذیره نویسی عرضه اولیه صندوق استیل مفید چگونه است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

نمادزمان عرضهفاصله تا عرضهدامنه قیمت / سهمیهحداکثر نقدینگی لازموضعیت
استیل (صندوق س. بخشی فلزات مفید)
شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ تا چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
09:30 تا 15:00
امروز (4 روز تا اتمام)
۱۰,۰۰۰ الی ۱۰,۰۰۰
بدون محدودیت
بدون محدودیت

صندوق بخشی فلزات پذیره نویسی استیل مفید

فرصت سرمایه‌گذاری اختصاصی در صنعت فلزات

صندوق‌های بخشی یا Sector Funds، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که بر سهام متعلق به یک صنعت خاص تمرکز دارند. این صندوق‌ها معمولا در دسته صندوق‌های قابل معامله در بورس یا ETF قرار می‌گیرند.

صندوق بخشی استیل مفید در صنعت فلزات اساسی فعالیت می‌کند و طبق مقررات، حداقل ۷۰ درصد از دارایی تحت مدیریت آن به سهام و حق تقدم سهام موجود در این صنعت و حداکثر ۳۰ درصد به سایر صنایع و مابقی به بخش‌های دیگری همچون طلا، اوراق بهادار، اوراق قرضه و … اختصاص دارد.

پذیره نویسی صندوق استیل مفید

برای خرید واحدهای صندوق «استیل» مفید می‌توانید در روز پذیره‌نویسی با مراجعه به سامانه معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق بخشی استیل مفید

نقدشوندگی مناسب

با توجه به نقدشوندگی بهتر واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به سهام، سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی دارایی خودشان را به فروش برسانند.

سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بدون نیاز به دانش تحلیل‌گری

مدیریت این صندوق توسط گروهی از تحلیل‌گران و معامله‌گران خبره سبدگردان مفید انجام می‌شود و همواره بهترین نمادهای صنعت فلزات در پرتفوی این صندوق قرار خواهند داشت.

امکان سرمایه‌گذاری آنلاین با مبالغ کم

سرمایه‌گذاری با استفاده از سامانه‌های معاملاتی همه کارگزاری‌ها و با حداقل ۱۰۰ هزار تومان امکان‌پذیر است.

تفاوت‌ عرضه اولیه و پذیره‌نویسی

افرادی که در بازار سرمایه‌ فعالیت می‌کنند، روزانه با اصطلاحات تخصصی فراوانی سر و کار دارند. به همین علت ممکن است مفاهیمی مانند عرضه اولیه و پذیره‌نویسی را که بسیار به یکدیگر شباهت دارند، یکی در نظر بگیرند. با بررسی این دو مفهوم می‌توان تفاوت‌های زیر را میان آن‌ها مشاهده کرد:

  •  اولین و مهمترین تفاوت این است که پذیره‌نویسی در مورد شرکت‌هایی انجام می‌شود که هنوز آغاز به فعالیت نکرده‌اند و برای تامین سرمایه اقدام به پذیره‌نویسی می‌کنند. عرضه اولیه مربوط به شرکت‌هایی است که برای نخستین بار سهام‌شان در بورس ارائه می‌شود. این شرکت‌ها ثبت و تاسیس شده‌اند و مدتی از زمان فعالیت‌شان می‌گذرد اما تا کنون سهام خود را در بورس عرضه نکرده‌اند.
  •  عرضه اولیه یک بازه قیمتی مشخص دارد اما پذیره‌نویسی با قیمت اسمی ۱۰۰۰ ریال انجام می‌شود.
  •  بازه زمانی عرضه اولیه برای ثبت سفارش از ۲ تا ۳ ساعت است و پس از آن نماد مورد نظر مثل سایر نمادهای بورسی معامله می‌شود اما انجام پذیره‌نویسی در اکثر موارد در یک بازه زمانی ۳۰ روزه است. تا مراحل بعدی ثبت و آغاز فعالیت شرکت و عرضه اولیه ممکن است چندین ماه زمان لازم باشد.
  •  پذیره‌نویسی قبل از عرضه اولیه انجام می‌شود و خریداران به نوعی سرمایه اولیه شرکت را برای فعالیت‌های مختلف و سودآوری تامین می‌کنند. پس از تشکیل شرکت بر اساس ورقه تعهد، اشخاص شرکت‌کننده در پذیره‌نویسی حق دریافت سهام دارند.
  • در پذیره نویسی ممکن است پول شما به مدت چند ماه بلوکه بماند. ( از یک هفته تا یک سال بستگی دارد)

آشنایی با صنعت فلزات اساسی

صنعت فلزات اساسی با دارا بودن ۱۶/۲ درصد از ارزش کل بازار، دومین صنعت بزرگ بازار سرمایه است و شرکت‌های حاضر در این صنعت معمولا دارای سهام بنیادی و ارزنده‌ای هستند. این صنعت شامل 26 نماد بورسی و 23 نماد فرابورسی است که در مجموع، ارزشی بالغ بر 1,616,040 میلیارد تومان را داراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر شرکت در پذیره نویسی نوشتین بدون محدودیت یعنی چی؟یعنی تا هر مبلغی که بخوایم میتونیم ثبت سفارش کنیم؟

    9
    2
    1. سلام . در روز شنبه مشخص خواهد شد ولی حداقل خرید یک واحد هزار تومان و حداکثری هر چقدر که تمایل داشته باشید می تواندی بخرید

      4
      1
دکمه بازگشت به بالا