اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 20 تیر 1402 چگونه خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز سه شنبه 20 تیر 1402 صعودی است یا نزولی؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 20 تیر 1402

برای امروز پیش بینی می شود بورس در نیمه اول بازار دوباره منفی باشد و رفته رفته در نیمه دوم بازار اوضاع رو به بهبودی برود ولی کم رمق و متعادل.

چند وقتی است ارزش اسکناس آمریکایی در برابر ریال با ثبات نسبی همراه شده است. دامنه نوسان محدود دلار در رنج بین 49 هزار و 700 تا 50 هزار و 650 باعث شده تا تحلیلگران برای برآورد سود انتظاری خود با احتیاط بیشتری رفتار کنند. این عامل باعث شده تا در بازار سهام، نوسان خاصی را رخ ندهد.

از سوی دیگر همچنان نمی‌توان تاثیر ادامه‌دار مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ گاز صنایع را انکار کرد. طبیعی است که سود برآوردی تحلیلگران نسبت به ماه‌های گذشته کاهش پیدا کند. با درک این تحولات بنیادین که بخشی از آن به عهده سیاست‌گذار و بخشی به دلیل سیاست‌های مرتبط با روابط بین‌الملل است، می‌توان ریشه رکود در معاملات بازار سهام را یافت.

در حال حاضر نه دلیلی مبنی بر شارژ بورس تهران وجود دارد و نه دلیلی برای افت بیشتر قیمت سهام. در صورتی که نرخ ارز یا نرخ‌های جهانی کامودیتی‌ها دچار جهش شود می‌توان انتظار شروع تحرکات بازار را داشت. در غیر این صورت سهامداران و فعالان بازار با بازاری رنج و کم‌رمق مواجه خواهند بود.

کارشناسان انتظار دارند با رشد احتمالی دلار در ماه‌های آتی، شرکت‌ها با رشد سودآوری مواجه شوند و در نتیجه قیمت سهام افزایش یابد و روند کلی بازار صعودی شود.

وضعیت بورس  دوشنبه 19 تیر 1402

افت قیمت‌ها امروز نیز در بورس ادامه داشت. شاخص کل که دیروز ریزش ۱۸ هزار واحدی را تجربه کرده بود با افت ۱۷ هزار و ۸۲۷ واحدی به حدود ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید.

🔻در معاملات امروز نیز شاهد فشار فروش در اکثر صنایع بازار بودیم. صنایعی مانند بانکی‌ها، خودروسازی، شیمیایی، فلزات اساسی و انبوه‌سازی بیشترین ارزش معاملات و البته بیشترین فشار فروش را ثبت کردند.

🔺امروز نیز مانند روز گذشته تک سهم‌هایی در بازار بودند که پر ارزش و مثبت معامله شوند. از بین این تک سهم‌ها، دانا، خزامیا، وآیند، غفارس، غشهداب، البرز و قچار معاملات جالبی را تجربه کردند.

🔺ارزش معاملات سهام و صندوق‌های سهامی نیز نسبت به روز گذشته با کاهش حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی همراه بود و در ادامه خروج پول ۸۵۲ میلیارد تومانی از بازار را شاهد بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا