اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 تیر 1402 چگونه خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 تیر 1402 صعودی می شود یا نزولی؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 تیر 1402

با توجه به شدت ریزش قیمت‌ها در بازار امروز و از دست رفتن حمایت شاخص و سقوط به زیر 2 میلیون، انتظار می‌رود فردا بازارگردانان و صندوق ها جهت حمایت به کمک بورس بیایند و بتوانند این وضعیت اسفناک را نجات بدهند. البته در انتهای بازار اکثر صف های فروش جمع شد و شاهد تحرکات مثبتی در برخی از سهام شاخص ساز بودیم.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه فصبا چقدر نقدینگی می خواهد؟ مقدار نقدینگی لازم برای خرید این سهم

بازدهی بورس ۱۴۰۲ منفی شد

با افت بیش از ۳ درصدی شاخص کل بورس تهران در روز جاری و از دست رفتن ابرکانال ۲ میلیون واحدی نیز عملا با سوخت شدن تمام رشد این نماگر در سال جاری، بازدهی شاخص کل بورس ۱۴۰۲ منفی شد.

پس از شروع داغ بازار سهام در سال ۱۴۰۲ و عبور شاخص کل بورس تهران از میانه ابرکانال ۲.۵ میلیون واحدی در روزهای میانی بهار، روندی کاهشی بر بازار حاکم شد که ماحصل آن عقبگرد بیش از ۲۰ درصدی این نماگر از سقف اخیر خود و حاکمیت روندی خرسی بر این بازار است.

با افت بیش از ۳ درصدی شاخص کل بورس تهران در روز جاری و از دست رفتن ابرکانال ۲ میلیون واحدی نیز عملا با سوخت شدن تمام رشد این نماگر در سال جاری، بازدهی شاخص کل بورس ۱۴۰۲ منفی شد.

هم‌مسیری بورس با رکود بازارها

اگرچه روند بورس تهران و اکثر سهم‌ها طی هفته گذشته به دلایل ذکر شده در بالا با فشار عرضه زیادی از سمت فروشندگان همراه بود اما نگاهی به دیگر بازارها نیز نشان می‌دهد که تقریبا به دلیل شرایط موجود در وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، رکودی همه‌گیر ایجاد شده و اغلب شاهد نوسانات اندک و یا کاهش قیمت در کلاس‌های دارایی مختلف هستیم. نرخ دلار نیز که در روزهای گذشته توانسته بود به میانه کانال ۵۰ هزار تومانی نیز برسد، اکنون در میانه کانال ۴۸ هزار تومانی نوسان می‌کند و فعلا خبری از روند صعودی ندارد.

نبود چشم‌انداز مشخص از وضعیت سیاسی کشور، آمارهای اقتصادی که نشان از یک کاهش نسبی در انتظارات تورمی دارد و همچنین احتمال بهبود دولت در دسترسی به منابع ارزی خود یکی از دلایلی است که نرخ دلار با وجود کم‌رنگ شدن خوش‌بینی به توافق هسته‌ای و احیای برجام، با افزایش قیمت در بازار آزاد همراه نمی‌شود و نقش خود به عنوان یک محرک برای بازارها را از دست داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 دیدگاه ها

  1. بابا اینها با زمان روحانی هر روز در از بورس ایراد می گرفتن فرضیه می دادن راهکار می دادند خورده آقای رضایی چقدر گفتن مشگل بورس را سه روزه حل می کنم زمان تبلیغات انتخاباتی خوده جناب دکتر ریسی چقدر وعده و وعید دادن الان که 180درجه بدتر شد همه وعده‌ای داده شده یکیش بورس عمل نشد که هیچ بدتر هم شد

  2. هر کس کاندید ریاست جمهور شد و درباره بورس صحبت کرد فقط بخندید چون داره جوک تعریف میکنه

دکمه بازگشت به بالا