اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 28 تیر 1402 صعودی خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 28 تیر 1402 صعودی می شود یا نزولی؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 28 تیر 1402

بعد از چندین روز متوالی که بازار سرمایه منفی و قرمز بود، سرانجام امروز سه شنبه 27 تیر با 2.2 درصد صعودی شد و شاخص کل سهام نزدیک ۲ میلیون شد. برای امروز چهارشنبه پیش بینی می شود که بورس مسیر سبز امروز را پیش بگیرد و در اکثر نمادها وضعیت مثبتی را ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه فصبا چقدر نقدینگی می خواهد؟ مقدار نقدینگی لازم برای خرید این سهم

تحلیل شاخص کل سهام توسط جناب روزبه برای روزهای آینده

شایعات، سازمان بورس را بیدار کرد؟

روز گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید که از اعتصاب برخی کارکنان تالار معاملاتی بورس تهران در واکنش به وضعیت بحرانی بورس خبر می‌داد. اگرچه پیگیری‌های تجارت‌نیوز از منابع رسمی به نتیجه روشنی در این باره منتهی نشد اما گردش این دست از شایعات در فضای بازار، نشان از افزایش فشارها بر مدیریت سازمان بورس می‌دهد. پیشتر نیز شایعاتی مبنی بر استعفای مجید عشقی رئیس سازمان بورس در بازار پیچیده بود و پس از آن نیز کارزاری برای کنار گذاشتن عشقی از ریاست سازمان به راه افتاد.

اکنون بازار سبز شده، مدیران سازمان بورس خبر از حمایت می‌دهند و وزارت اقتصاد هم در بیانیه‌ای مدعی شده است دولت نگاهی بلندمدت به بازار دارد! این در حالی است که 50 روز معاملاتی از ریزش سهمگین بورس در اردیبهشت‌ماه می‌گذرد؛ ریزشی که بعدا مشخص شد به دلیل افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها و دسترسی کدهای خاص به این رانت اطلاعاتی رخ داده است. طی این مدت، از سنگ صدا درآمد اما از وزارت اقتصاد و سازمان بورس نه!

حالا اما در حالی که پس از دو ماه، بازار سهام یک روز مثبت را سپری می‌کند، همان کسانی که با تصمیمی خطرناک، بازار را زمین زده بودند، پشت تریبون‌ها قرار گرفته‌اند و حرف از حمایت دولت از بازار می‌زنند. اگر چه در این میان برخی معتقدند رشد امروز هم رشدی دستوری بوده تا اندکی از فشار بر دولت و تیم مدیریتی سازمان بورس بکاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا