اخبار روزاخبار مهم و فوری

واکنش های مسئولان به حادثه تروریستی و حمله به حرم شاهچراغ (ع)

غروب امروز چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی حادثه شاهچراغ 20 نفر به شهادت رسیدند.

پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی حادثه‌ی تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز

🔻 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دلها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سررشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا میدارد. ملت عزیز و دستگاههای مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، انشاءالله.
🔺 اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه‌ی ملت ایران تسلیت میگویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سید علی خامنه‌ای
۵ آبان ۱۴۰۱

رئیس‌جمهور: آمران و طراحان جنایت در شاهچراغ با پاسخ عبرت‌آموزی مواجه خواهند شد

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) نوشت: این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

به گزارش باغستان نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام نوشت: ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.

رئیس‌جمهور در ادامه، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض کرد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: این شرارت، قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

منبع: ایرنا

قالیباف: نهادهای امنیتی و انتظامی عاملان و آمران حادثه خونین شاهچراغ را شناسایی کنند

 نهادهای امنیتی و انتظامی عاملان و آمران حادثه خونین شاهچراغ را شناسایی کنند

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران حادثه خونین در حرم شاهچراغ اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

به گزارش ایسنا، متن پیام محمدباقر قالیباف در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمدبن‌موسی علیه السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید.

در روزهای اخیر که یادآور جنگ احزاب و صف آرایی همه‌جانبه دشمنان است، آنان با تمام توان و ظرفیت‌ خویش نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ اما این‌بار با اقدامی به شیوه تروریست‌های تکفیری و با شلیک گلوله به روی مردم مظلوم‌، بی‌دفاع و متدین، آنان را به خاک و خون کشاندند و نشان دادند اصل و اساس کینه و عداوت آنان با دیانت مردم است‌.

این فاجعه دلخراش اتمام حجتی است با همه کسانی که در هفته‌های گذشته با ایجاد ناآرامی، زمینه را برای توطئه‌های دشمن فراهم کردند.

ملت شریف ایران ثابت کرده‌اند با این‌گونه اقدامات ذلیلانه و ناجوانمردانه، از پای ننشسته و ذره‌ای از مواضع انقلابی خویش عقب‌نشینی نخواهند کرد.

لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

دستور اژه‌ای برای شناسایی عاملان حمله تروریستی شاهچراغ

دستور اژه‌ای برای شناسایی عاملان حمله تروریستی شاهچراغ

به گزارش باغستان نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، به محض اطلاع حجت الاسلام محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ، طی تماس با رییس کل دادگستری استان فارس ضمن عرض تسلیت دستور اکید داد با بهره گیری از کلیه امکانات امنیتی انتظامی نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه تلخ و تاسف بار اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و خاطیان به اشد مجازات محکوم شوند.

رییس قوه قضاییه همچنین طی پیام تسلیتی حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) شیراز به دست تروریست‌های مزدور را تسلیت گفت

در بخشی از این پیام آمده است کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، این‌بار زائران حرم احمد بن موسی (ع) را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند.

در پیام تسلیت رییس قوه قضاییه اضافه شده است دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای آمده است: اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

عاملان جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ امنیت جامعه ما را هدف گرفته‌اند

عاملان جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ امنیت جامعه ما را هدف گرفته‌اند

تولیت حرم مطهر امام راحل در پیامی نوشت: عاملان این جنایت تروریستی امنیت جامعه ما را هدف گرفته اند که به دنبال ایجاد بستر مناسبی برای اهداف پلید خود بوده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام راحل در پی حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نوشت:

بسمه تعالی

جنایت دردناک حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) در شهر شیراز که منجر به شهادت جمعی از نمازگزاران و جراحت تعدادی دیگر شد، مایه تأسف و تأثر شدید است.

عاملان این جنایت تروریستی امنیت جامعه ما را هدف گرفته اند که به دنبال ایجاد بستر مناسبی برای اهداف پلید خود بوده اند.

طبیعی است که انتظار همگان از مسئولان مربوطه، علاوه بر برخورد با عاملان پیدا و پنهان این اتفاق و پیشگیری از موارد مشابه، آن است که با قصورها و تقصیرهای احتمالی که باعث پیدایش چنین اتفاقاتی می شود برخورد شود.

ضمن آنکه وقوع چنین اتفاقات دردناکی همگان را به درک شرایط حساس کشور و توجه به دشمنان قدیم و جدید آن فرا می خواند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغ دیده و مردم شریف شیراز، از خدای متعال برای شهیدان عزیز غفران واسع و برای مجروحان سلامت کامل و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید حسن خمینی

نماینده مردم شیراز: ناکامی دشمنان در تروریسم اقتصادی و رسانه‌ای علت اقدام تروریستی شاهچراغ بود

ناکامی دشمنان در تروریسم اقتصادی و رسانه‌ای علت اقدام تروریستی شاهچراغ بود

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حادثه تروریستی امروز در حرم شاهچراغ علیه السلام گفت: دشمنان ما همواره در حال اقدامات تروریستی علیه ملت ما هستند و کشور و ملت ایران همواره آماج اقدامات تروریستی قرار دارد.

وی افزود: دشمنان ما گاهی دست به اقدامات تروریستی در حوزه اقتصادی می‌زنند و با تحریم‌ها سعی دارند ملت ایران را به تسلیم وادارند اما با مقاومت سرسختانه ملت ایران مواجه شده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان ما همچنین در حوزه رسانه‌ای نیز دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و ما شاهد تروریسم رسانه‌ای از سوی آنان هستیم و تمام توان خود را برای فضاسازی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به کار می‌گیرند.

نجابت خاطرنشان کرد: در نهایت پس از بی نتیجه بودن تروریسم اقتصادی و تروریسم رسانه‌ای دشمنان ما وقیحانه دست به اینگونه جنایات می‌زنند و با حمله‌های مسلحانه و اقدامات تروریستی در این حوزه سعی در ایجاد ناامنی در کشور ما دارند که قطعا همانطور که در موارد قبلی به اهدافشان نرسیدند در این حوزه نیز کار آنها بی‌نتیجه خواهد بود.

وی افزود: عاملان حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز قطعاً پاسخ محکم این اقدام خود را دریافت خواهند کرد و بدانند که این قبیل رفتارها هیچ وقت بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش فارس ساعتی پیش سه نفر مسلح وابسته به گروه های تکفیری اقدام به تیراندازی در حرم احمدبن موسی علیه السلام در شیراز کردند که بر اثر این تیراندازی تاکنون ۱۳ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیده اند و ۲۱ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

جوکار: عاملان اقدام تروریستی شیراز با پاسخ محکمی مواجه خواهند شد

عاملان اقدام تروریستی شیراز با پاسخ محکمی مواجه خواهند شد

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حادثه تروریستی امروز در شیراز گفت: آمریکایی که داعش را برای نابودی اسلام پدید آورد، این حادثه تروریستی و این حوادث را هدایت می‌کند.

وی افزود: آمریکا باید بداند که همانطور که اقدامات ضد ایرانی‌اش از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون برایش نتیجه‌ای در بر نداشته، حمایت از تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در ایران نیز برایش نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و البته باید هزینه آن را نیز بپردازد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا باید بداند که اینگونه اقدامات نتیجه عکس آنچه را که مدنظرش است خواهد داشت و باید بداند که اینگونه اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخ محکمی را از جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد کرد.

جوکار خاطرنشان کرد: نه تحریم‌های اقتصادی و نه فضاسازی‌های رسانه‌ای، هیچ یک نتوانسته آمریکا را در مورد جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود برساند و همواره شاهد ناکامی آمریکا از این قبیل اقداماتش بوده‌ایم.

وی افزود: آمریکا نمی تواند استقلال خواهی جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را تحمل کند و البته این گونه اقداماتش علیه ملت ایران نیز برایش نتیجه‌ای در بر ندارد اما باید بداند که به طور خاص پاسخ محکمی را در قبال حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز دریافت خواهد کرد.

سازمان ملل حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

سازمان ملل حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز را محکوم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا