اقتصادیاخبار مهم و فوری

پیش بینی بورس امروز شنبه 31 تیر 1402 چگونه خواهد بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز شنبه 31 تیر 1402 چگونه خواهد بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز شنبه 31 تیر 1402

روز چهارشنبه با خبر خروج اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از دستور کار دولت، برای شنبه و حتی هفته آینده انتظار خاصی نخواهیم داشت و بعید است بازار طوفانی و قابل توجهی را تجربه کند لذا تداوم روند اصلاحی برای بازار محتمل‌ترین سناریو موجود خواهد بود. با این حال گزارش خوب برخی از تک نماد‌ها عاملی برای نوسان مثبت و موقت آنان خواهد بود.

همچنین تثبیت نرخ دلار بازار آزاد در محدوده پایین تر از ۵۰ هزار تومان به عنوان یکی از بازارهای موازی بازار سرمایه، انتظار می رود هفته آتی هم بازار بی رمق و متعادل منفی باشد.
از آنجایی که همچنان قصد دولت تامین هزینه های خود از جیب مالکان صنایع بزرگ کشور است، لذا به نظر می رسد نگاه به تک سهم ها در بازار سرمایه جذاب تر باشد.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه بعدی بورس بعد از فصبا مشخص شد | اولین عرضه اولیه مرداد ۱۴۰۲ چیست؟

اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها چه تاثیری در روند بورس ایران دارد؟

روز چهارشنبه با خبر خروج اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از دستور کار دولت، شاخص عقب‌نشینی کرد و در نهایت کار خود را در آخرین روز هفته با ۱۶ هزار و ۶۶۱ واحد رشد به پایان رساند.

نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها ۷هزار تومان باقی ماند سخنگوی دولت: پیشنهاد اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در کمیسیون اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت که تصویب نشد.

افزایش یا کاهش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها می تواند تاثیر زیادی در روند بورس ایران داشته باشد. پتروشیمی ها یکی از بزرگترین صنایع بورس ایران هستند و بخش قابل توجهی از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند. بنابراین، هرگونه تغییر در هزینه های تولید پتروشیمی ها می تواند بر عملکرد آنها و به تبع آن بر بازار بورس تأثیر بگذارد.

افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها باعث افزایش هزینه های تولید آنها می شود و این امر می تواند منجر به کاهش سودآوری آنها شود. کاهش سودآوری پتروشیمی ها می تواند باعث کاهش قیمت سهام آنها در بورس شود. از سوی دیگر، کاهش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها باعث کاهش هزینه های تولید آنها می شود و این امر می تواند منجر به افزایش سودآوری آنها شود. افزایش سودآوری پتروشیمی ها می تواند باعث افزایش قیمت سهام آنها در بورس شود.

در نهایت، تأثیر افزایش یا کاهش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها بر روند بورس ایران به عوامل مختلفی مانند وضعیت کلی اقتصاد، وضعیت بازار نفت و گاز و سیاست های دولت بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می توان گفت که افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها می تواند منجر به کاهش قیمت سهام آنها در بورس شود و کاهش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها می تواند منجر به افزایش قیمت سهام آنها در بورس شود.

کاهش نرخ خوراک می‌تواند کمک بسیار زیادی به سودآوری شرکت‌ها کندو به نوعی مسیر آنها را تغییر دهد. یعنی با کاهش قیمت نرخ خوراک در فصل سرد سال قیمت تمام شده محصولات مشخص می‌شود و در نهایت صنایع با زیان مواجه نمی‌شوند. چرا که در حال حاضر چالش‌های صنعت پتروشیمی‌ بالاست و افزایش نرخ خوراک می‌تواند آسیب شدیدی به صنایع بزند. 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=35244

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا