اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 1 مرداد 1402 چگونه خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز یکشنبه 1 مرداد 1402 چگونه خواهد شد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 1 مرداد 1402

پیش بینی می‌شود که بورس امروز به صورت مقطعی در مسیری منفی حرکت کند  اما در ادامه و با از بین رفتن هیجانات فروش، منطق بیشتری بر تصمیمات اهالی بازار حاکم شود. انتظار می رود بازار سرمایه در هفته اول مردادماه ۱۴۰۲ تعادل بیشتری از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

گزارشی از وضعیت بورس امروز شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ |‌ حمایت شاخص از دست رفت

 دو راهی بورس: وزن‌دهی به سیاست‌های کلان یا گزارشات خوب شرکت‌ها

این هفته بازار در یک دو راهی قرار دارد و باید بین یکی از دو راه پیش روی خودش انتخابی کند. بورسی‌ها می‌توانند به گزارش عملکرد شرکت‌ها توجه کنند و شرکت‌هایی که به هر دلیلی در فصل بهار و فصل‌های اخیر عملکرد خوبی داشتند را نگهداری کند یا بخرد و حتی می‌تواند به اتفاقا و داستان‌های جاری در شرکت‌های مختلف مثل تجدید ارزیابی، فروش دارایی و غیره، متمرکز شود. یک راه دیگر برای بازار اما درگیر شدن با بحث کلان سیاست‌های دولت و به نوعی حکومت در قبال صنایع و شرکت‌هاست. این دوبخشی شدن هم به خوبی در بازار قابل مشاهده است. بخشی از تحلیلگران به شدت پیگیر تحلیل جزئی وضعیت شرکت‌ها هستند در حالی که بخشی دیگر معتقد هستند مادامی که دولت سیاست تنگ کردن شرایط برای بخش خصوصی و صنایع را دارد، نباید سراغ بورس و هیچ نوع سرمایه‌گذاری قابل مداخله توسط دولت رفت. ما نمی‌توانیم در مورد اینکه کدام نوع دیدگاه نسبت به بورس در روزهای آتی موفق خواهد بود، اظهارنظر کنیم اما به تجربه می‌توانیم بگوییم زمانی که یک مساله کلان مساله‌ساز می‌شود، اگر باعث ریزش دسته جمعی نشود، حداقل جلوی رشد کلی یا بخشی بازار را می‌گیرد.

  در مورد نرخ گاز چیزی که از زمان ورود مجدد مجلس مشخص بود، عدم کوتاه آمدن دولت در مقابل نرخ 7000 تومانی و 4000 تومانی بود. چراکه دولت در دو سال گذشته نشان داده چندان علاقه ای به انعطاف ندارد و حتی در برخی مواقع انعطاف را به عنوان یک ضعف می‌بیند. از اوایل خردادماه این دومین بار است که در مورد یک موضوع کلان مجلس با دولت وارد تعامل می‌شود. بار اول رئیس مجلس نسبت به نرخ 28500 تومانی برای پتروپالایشی‌ها توضیح خواست، و در ادامه دولت پاسخ مشخصی نداد. در این البته سران قوا ظاهرا با برداشته شدن 28500 و تبدیل آن به 38000 تومان موافقت نمود. در اوایل تیر با اولین تغییر از این جنس، جریان دلار زدایی وارد عمل شد و جلوی تبدیل 28500 به 38000 تومان را گرفت. ظاهرا در مورد نرخ خوراک هم این مسیر طی خواهد شد و احتمالا در روزهای آینده شاهد مطرح شدن بحث نرخ گاز خوراک و سوخت در سران قوا باشیم. اینکه نتیجه چه می‌شود و بازهم دستی از غیب آن را وتو خواهد کرد یا نه فعلا برای ما مشخص نیست

 فولاد، فلزات، سیمان، دارو، غذایی ها، کانی‌های غیرفلزی، خودرویی‌های سنگین و کار، برخی نرم‌افزاری‌ها، قطعه‌سازی غیر از زیرمجموعه خودرو و خساپا، کاشی، زغال سنگ، برخی پتروشیمی‌های پایین دستی مطابق انتظار تحلیلگران گزارش‌های خوبی دادند که البته بازهم کمی بهتر از انتظار تحلیلگران بود. شوینده و لاستیک بسیار بهتر از انتظار تحلیلگران بودند و توانستند عملکرد بسیار خوبی در بهار به ثبت برسانند. لاستیک به دلیل ثبات نرخ مواد اولیه و افزایش نرخ فروش وارد دوران خوبش شده است. تداوم ثبات در نرخ ارز (خصوصا نرخ ارز رسمی) و کمی افزایش نرخ دیگر می‌تواند صنعت را به خوبی متحول کند. همین شرایط در صنعت شوینده نیز می‌تواند اتفاق بیافتد.

کانال باغستان نیوز در ایتا |  کانال بله |

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا