اخبار روزاخبار مهم و فوری

زمان دقیق ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ در سامانه سماح چه روزی است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره زمان دقیق ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ در سامانه سماح چه روزی است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

روز نام نویسی اربعین ۱۴۰۲ چه وقتی می باشد؟

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نام‌نویسی از زائران و متقاضیان سفر به کربلا در روزهای پیاده روی اربعین حسینی از ساعت ۱۰ سه شنبه سوم مردادماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

به گزارش باغستان نیوز، سیدعباس حسینی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان و دست اندرکاران، سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آماده شده است و از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه هفته جاری (۳ مرداد) در دسترس متقاضیان نام نویسی راهپیمایی اربعین، قرار دارد.

وی اضافه کرد: متقاضیان عزیمت به راهپیمایی اربعین حسینی باید با مراجعه به سامانه سماح برای ثبت نام خود اقدام کنند.

او در ادامه گفت: مبلغ تعیین شده برای بیمه زائران را به ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان اعلام کرد اما مبلغ پرداختی بیمه‌گر بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: در توافق با طرف عراقی، مرز تمرچین و مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. با توجه به حجم گرمای امسال، مرز باشماق و خسروی مرزهای مناسبتری برای تردد خواهد بود.

در جلسه ستاد اربعین اعلام شد که شعار “حیاتنا الحسین” به عنوان شعار اربعین انتخاب شده است.

بررسی برنامه های ستاد اربعین حسینی ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به گزارش ستاد اربعین حسینی تاکید کرد: خدمات هوایی برای اعزام زائران اربعین حسینی از ۲۷ مرداد ماه آغاز شده و ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام اربعین در اختیار زوار قرار خواهد گرفت.

ولی الله بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد:  در جلسه امروز کمیسیون برنامه ستاد اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت. مسئولین کمیته ستاد اربعین گزارشی از عملکرد خود به کمیسیون ارائه کردند. بر اساس این گزارش برنامه ریزی برای صدور گذرنامه زیارتی با مبلغ ۵۰ هزار تومان ظرف مدت ۲۴ ساعت صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: از طرف دیگر به منظور سرعت در خدمات رسانی گیت‌های مرزی در خاک عراق افزایش پیدا خواهد کرد و برای تسهیل حمل و نقل زائران نیز برنامه ریزی شده تا ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام اربعین در اختیار زوار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: همچنین ارائه خدمات هوایی برای اعزام زائران حسینی از ۲۷ مرداد آغاز و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته  ۸۵ درصد پرواز ها به نجف و ۱۵ درصد به بغداد انجام خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در داخل کشور عراق ۲۰ دفتر و ۵۰ نمایندگی به مدت دو هفته به صورت شبانه روزی به زوار خدمات ارائه خواهند داد. جمعیت هلال احمر نیز با برپایی ۲۳۴ مرکز درمانی در عراق با  ۴۰۰۰ نفر کادر درمانی، ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳ بیمارستان صحرایی با ۴۵۰۱ خودروی امدادی و ۹ بالگرد به زوار  حسینی خدمات رسانی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا