اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس امروز دوشنبه 9 مرداد 1402 شاهد سقوط بازار سرمایه خواهیم بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز دوشنبه 9 مرداد 1402 صعودی می شود یا نزولی؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز دوشنبه 9 مرداد 1402

با توجه به اینکه هیات دولت قرار است در بانک‌ها اوراق منتشر کند و به مردم بفروشد، نقدینگی از بازار سرمایه در حال خارج شدن می باشد و این پول‌ها در حال روانه شدن به سمت خرید اوراق بانکی است. به همین علت بورس در حال ریزش و منفی شدن می باشد.

بنابراین پیش بینی می‌شود که بورس امروز دوشنبه نهم مرداد روزی منفی و متعادل را سپری کند که همچنان با ارزش معاملات پایینی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه فن افزار چقدر نقدینگی می خواهد؟ | مقدار نقدینگی لازم عرضه اولیه فن افزار

 چطور بفهمیم که بورس روند صعودی خود را شروع کرده‌است؟

احمد جانجان، کارشناس بورس:
🔹اگر ارزش معاملات خرد و صندوق‌های سهامی به بالای ۶ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برسد می‌توان گفت که بازار سهام روند صعودی خود را شروع کرده‌است.
🔹در مورد شاخص کل هم می‌توان گفت که محدوده قیمتی ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار واحد را به عنوان کف قیمت در دست داریم که اگر این سطح قیمتی حفظ شود می‌توان انتظار داشت در هفته آتی بازار تا سقف قیمتی ۲ میلیون و ۹۰ هزار واحد پیش برود و دوباره روند نزولی خود را آغاز کند.
🔹باتوجه به تمامی شرایط ارزی و تورمی محدوده قیمتی ۱ میلیون ۸۰۰ هزار واحد کف مسلم قیمت بازار سهام است.
🔹در هفته جدید ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرده است این بدان معناست که ارزش معاملات خرد که حدوده ۷ هزار میلیارد تومان بوده است به ۴ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است که نشان دهنده رکود برای بازار سرمایه است./

کانال باغستان نیوز در ایتا | کانال آیگپ |  کانال بله |  کانال گپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا