اخبار روزاخبار مهم و فوری

خبر جدید امروز پنجشنبه 12 مرداد از پرداخت مطالبات گندمکاران

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره خبر جدید امروز پنجشنبه 12 مرداد 1402 از پرداخت مطالبات گندمکاران استان همدان مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آخرین اخبار از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز 12 مرداد 1402

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: هشت درصد از ارزش کل گندم خریداری‌ شده تحویلی کشاورزان استان پرداخت شده است که تا چند روز آینده براساس صف کشوری از طریق بانک عامل (بانک کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی / مطالبات گندمکاران آذری پرداخت شد

نظرات گندمکاران درباره عدم پرداخت مطالبات خرید گندم

گندمکاران شاکی از قیمت تعیین شده گندم

حسین خوانساری” روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۵۶ مرکز فعال برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان همدان پیش بینی شده اظهار داشت: همدان دهمین استان در میزان خرید تضمینی گندم است.

وی افزود: بیش از ۲۸۳ هزار تُن گندم تا تاریخ هفتم مرداد سال‌جاری، از کندم کاران استان همدان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به سال گذشته افزایش سه درصدی و نسبت به ۱۰سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی داشته است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۴۴ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال معادل هشت درصد از این مطالبات به استان پرداخت شده است.

خوانساری ادامه داد: در سطح کشور تاکنون حدود هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده که در حال حاضر همدان در رده دهم کشوری قرار دارد و بیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تُن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شود.

به گفته وی؛ قیمت مصوب دولت برای هر کیلو گندم با اُفت میانگین چهار درصد مفید و ۲ درصد غیرمفید، ۱۱هزارو ۵۰۰ تومان، یارانه کشت یک‌هزارو ۵۰۰ تومان و جایزه تحویل ۲ هزار تومان است که در مجموع ۱۵هزار تومان بابت هر کیلو گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان بیان کرد: کشاورزان نهاوندی با بیش از ۶۵ هزار تُن، بیشترین گندم را در بین شهرستان‌های استان، به دولت فروخته‌اند.

خوانساری افزود: اسدآباد با فروش بیش از ۵۲ هزار تُن و رزن با بیش از ۴۰ هزار تُن گندم به دولت، به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: کبودرآهنگ نیز با بیش از ۳۷ هزار تُن، همدان بیش از ۱۹ هزار تُن، درگزین با بیش از ۱۹ هزار تُن، ملایر بیش از ۱۷ هزار تُن، تویسرکان بیش از ۱۴ هزار تُن، بهار حدود ۱۲ هزار تُن و فامنین با حدود ۶ هزار تُن به‌ ترتیب رتبه چهارم تا دهم را در خرید تضمینی گندم دارند.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: افزون بر این بیش از هشت هزار تُن گندم توسط کارخانجات آرد، ۱۴۰ هزار و ۴۰۷ تُن نیز توسط سیلوهای بخش خصوصی و بیش از ۱۲۲ هزار تُن توسط تعاونی‌های روستایی خریداری شده است.

خوانساری تاکید کرد: از این میزان گندم خریداری شده تاکنون بیش از ۱۳ هزار تُن به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان و مازندران ارسال شده و به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه، تلاش شده انتقال آنها از طریق خطوط ریلی انجام شود.

  بر اساس آمار، خوزستان با بیش از یک میلیون و ۷۱۵ تُن نخستین استان و گیلان سی و یکمین استان در خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫15 دیدگاه ها

  1. من همین زمین رو میدم به شما بکارید ببینم چقدر براتون پول میمونه چرا اینقدر مردم رو شرمنده زن وبچشون می کنید تا کجا می خواید ظلم کنید من پول تراکتور وماشین کمباین واب وکود وسم وسم پاش وکشت زمین شده نصف مبلغی که برام فرستادن پس بقیه ی ماه‌ها رو چطور سرکنمظالم‌های دزدبچه های ما دل ندارن فقط شما بچه دارید شماکباب بخورید ما دود کباب این چه انصافی هست که دارید شما دین وایمان مردم رو ازشون گرفتید دیگه می خواید چکار کنید ظلم پایدار نیست

  2. اقا چرا همش از اخبار رشد تحویل گندم به مراکز خرید میدید مگه افتخارش مال خودتونه ضمنا کمباین دار پولش رو میخاد ندارم بدم. بابا کم شعر بگید. غلط کردیم بتون کندم دادیم رییسی نمیتونی شعار نده. بخدا خسته شدیم نه قیمت رو اعلام میکنید نه پول میدید دزدی روز روشن . مردم بخدا شرمنده همدیگه شدن یکی کود اورده یکی سم خریده یکی کمباین تراکتور قول بهم دیگه میدن برای پول گندم اونوقت پول کندم دست دولت بی عرضه

    11
  3. با محاسبه دقیق مخارج تولید گندم یعنی اجاره زمین خرید آب خرید بذر ،کود، سم باقیمت های آزاد و سرسام آور و هزینه کارگر،تراکتور،کمباین ،آبیاری درشب و نصف شب و مبارزه با هزاران آفت و…هزینه تولید هرکیلو گندم واقعا ۳۰هزار تومان میشود ، حالا دولت محترم آنرا مفت از کشاورز میخرد و برای متعادل نکردن قیمت گندم صدتا بهانه را می آورد ،گندم که قوت غالب مردم هم هست ولی وقتی مثلا موز را میخواهد قیمت گذاری کند یکساعته سه برابر میکند و ابلاغ میکند.!!

  4. با سلام خدمت تمام کشاورزان زحمت کش،قشری که اگه زحمت نکشن چرخه اقتصاد این مملکت به کلی نابود میشه ،ولی وزرای آقای رییسی که با وعده های دروغ میخواست تورم را تک رقمی کنه الان باید قیمت گندم را اینطوری تعیین کنن آیا ما قبول کنیم خدا که هست دیگه اونجا وزیر ورییس که معنا نداره،بدانید این حق الناسه .آیا خجالت نمی کشید که روی مال این مردم جولان میدید آیا شما جز شیعه علی هستید ؟بنظر من که شما با نام شیعه ومذهب اسلام دارید مردم فقیر را فقیرتر و مستکبران را قوی تر میکنید ،اگر از خودکفایی کشورتان ناراحت هستید با این قیمت گذاری مردم را نقره داغ نکنید ،چون خود کفاشدن به معنی قطع وارادته و شما از این موضوع خیلی متضرر خواهید شد ،ننگ بر ورزایی که اینجوری حق مردم را پایمال می‌کنن وزیر باید سواد اقتصادی داشته باشه ،آخه بی غیرت هر لیتر سم را حساب کردی چقدره ۹ماه زحمت و انتظار را حساب کردی ؟ما که مث شماها هر ماه حقوق نجومی نمی‌گیریم خدا اون حقوقهایی که از حق ماها برا خانوادهاتون به ناحق میبرید مث کوه رو سرتون آوار بشه.شما زیر کولر گازی گرما حس نکردید بیایید یه روز مث کشاورز گرما بکشید تا اون موقعه بفهمید که نرخ گذاری چطوره .چرا برق ملی اینقدر گرونه ولی گندم اینطوریه مارا بااین کارهاتون تضعیف میکنید نه تشویق .خداوند باعث و بانی را نابود بگرداند

    16
  5. سلام خدمت عزیزان فراموشکار خندید دلبران هر سال همینه تحویل ندین تحویل ندین بازار آزاد که قیمتش بالاتره

    10
    1. سلام…گندم منو 15هزارتومان سرزمین می خریدن..به دولت اعتماد کردیم الان 3ماهه هنوز قیمت مشخص نشده..ما چه گناهی کردیم

      7
      1
  6. برج ۱تحویل دادیم تاالان مابه تفاوت پرداخت نشد دولت ی کاری کردنه در انتخابات ونه در کاشت گندم دیگه هیچ کاری نمیکنیم ودم اقای ریسی گرم کاری کرد که ارزوی برگشت روحانی دادیم

    11
  7. سلام دوستان اینا خدا لعنتشون کنه من برج ۲ از استان ایلام گندم تحویل دادم بخدا هنوز پولش ندادن این ۴ ماهه قسم میخورم که گندم به سیلو ندم بخدا اگه تاحالا توخونه خودم میزاشتم الان منی ۶۰ هم میفروختم

    13
    2
  8. سلام به همه کشاورزان عزیز
    لطفاً در سال جدید کشاورزی گندم دیگه کشت نکنیم چون رییس جمهور دروغ گو وزیر کلاهبردار نمایید مجلس دزد و اختلاس گر
    منه کشاورز باید به کی اعتقاد کنم رهبر هم گندم و فطریه امسال را اعلام کرد هر کیلو سی هزار تومان و متاسفانه این حکایت ادامه دارد لطفاً لطفاً گندم کشت نکنیم
    با تشکر کشاورز بیچاره

    33
    3
  9. قیمت تمام شده گندم و اعلام کن نمیخواد توضیحات برداشت محصول گندم و یادآوری کنی مردم دیگه خسته شدن يه کلام بگو قیمت تمام‌شده گندم چند

    23
    1
  10. هیچ پولی برای کشاورزان شهرستان فامنین که گندم تحویل تعاونی فامنین داده اند تا امروز۱۲تیرپرداخت نشده که نیاز به پیگیری می باشد

    13
    1
دکمه بازگشت به بالا