اخبار روزاخبار مهم و فوری

کدام مدارس و اداره ها در روز شنبه 7 آبان 1401 تعطیل است؟ تعطیلی ۷ آبان ۱۴۰۱

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره تعطیلی مدارس و اداره ها و دانشگاه ها در روز شنبه 7 هفتم آبان 1401 و همچنین آیا روز ۷ آبان ۱۴۰۱ تطعیل است برای شما مطلبی را آورده ایم . با ما همراه باشید.

مدارس اردبیل شنبه 7 آبان تعطیل شدند

 آموزش و پرورش استان اردبیل جمعه شب اعلام کرد: این تعطیلی بدنبال شیوع آنفلوانزای فصلی مخصوصاً در بین کودکان و نوجوانان و در راستای پیشگیری از گسترش بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس اتخاذ شده است. بر اساس این اطلاعیه روز شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ تمام مهد‌های کودک، پیش‌دبستانی و آمادگی، دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه روز شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و آمادگی، دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل خواهند بود.

بر اساس این گزارش علی محمدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی گفت: برغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم.

وی با اشاره به درگیری بالای کودکان به آنفلوانزا بیان کرد: مراجعه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل طی یک هفته اخیر هشدار جدی و خطرناکی است که در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

محمدیان بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موارد ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی در عین حال از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبرداد و خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند

مدارس و ادارات و دانشگاه ها در روز شنبه 7 آبان در استان فارس تعطیل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:
استان فارس، روز شنبه در سوگ شهدای حادثه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تعطیل عمومی است
محبی پور گفت: در پی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شنبه ۷ آبان در فارس تعطیلی عمومی خواهد بود و از امروز سه روز عزای عمومی در استان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسماعیل محبی ‌پور، امروز پنج شنبه (5 آبان) با تسلیت شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به خبرنگاران گفت: مراسم تشییع این شهدا روز شنبه 7 آبان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در صورت اعلام رضایت خانواده این شهدا، پیکر آنها در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تدفین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پی وقوع این حادثه شنبه 7 آبان در فارس تعطیلی عمومی خواهد بود و از امروز سه روز عزای عمومی در استان اعلام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد: در این حادثه تروریستی، 15 نفر به شهادت رسیدند و 26 نفر هم مجروح شده اند که 2 کودک و یک زن در شمار شهیدان و چهار کودک در میان مجروحان دیده می شود.

مدارس منطقه سیستان فردا شنبه 7 آبان 1401 دایر است

 مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدارس تمام شهرستان‌های پنجگانه سیستان فردا شنبه دایر است و آموزش به صورت حضوری ادامه دارد.

عباس پوردرویش شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مطالب بیان شده در زمینه تعطیلی مدارس حوزه سیستان در روزهای هفتم و هشتم آبانماه صحیح نیست.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط یکسان در سیستان و بلوچستان از نظر بیماری آنفولانزا تمام مدارس استان به صورت حضوری ادامه خواهد داشت.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ضروری است شهروندان اخبار درباره حوزه آموزش و پرورش را از طریق سایت این اداره کل جویا شوند و به شایعات توجه نکند.

به گزارش ایرنا فرمانداری شهرستان ویژه زابل شامگاه پنجشنبه پنجم آبان در اطلاعیه ای خبر از تعطیلی مدارس پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون را بر اثر شیوع آنفولانزا داده بود.

پاسارگاد و تخت جمشید تعطیل شدند

روابط عمومی معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید روزهای ٥ تا ٧ آبان ۱۴۰۱ تعطیل است.

در متن این اطلاعیه آمده است: «در پی مصوبه شورای امنیت کشور (شاک) به منظور حفظ امنیت گردشگران، مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (٥ تا ٧ آبان‌) به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا