اقتصادیاخبار مهم و فوری

قیمت هر سهم عرضه اولیه بمولد مشخص شد / ارزشگذاری شرکت مولد تجارت فارس

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره قیمت هر سهم عرضه اولیه بمولد مشخص شد / ارزشگذاری شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

ارزش هر ورقه سهم بمولد چقدر برآورد شد؟

نماینده ارزش‌گذار «بمولد» از تأمین سرمایه امید با اشاره به مدل‌های ارزش‌گذاری برای شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس گفت: مدل‌های ارزش‌گذاری مبتنی بر 4 روش بوده به نحوی که «بمولد» بر اساس مدل‌های مبتنی بر جریانات نقدی، مدل‌های مبتنی بر دارایی‌ها و مدل‌های ترکیبی ارزش‌گذاری شده است.

وی در پایان افزود: جمع‌بندی ارزش‌گذاری «بمولد» به عدد 5 هزار و 460 میلیارد تومان و به ازای هر سهم 6 هزار 454 ریال رسیده است که مبنای عرضه اولیه قرار گرفته است.

قیمت هر سهم عرضه اولیه بمولد مشخص شد
قیمت هر سهم عرضه اولیه بمولد مشخص شد

با یک حساب سرانگشتی اگر بر فرض حدود 10درصد کل سهام شرکت عرضه شود. و از این 10 درصد، 4 درصد به صندوق های سرمایه گذاری و 6 درصد به عموم مردم باشد. خواهیم داشت:

حدود ۵۰۸,۲۶۰,۰۰۰ سهم به مردم قابل عرضه خواهد بود و با قیمت حدودی 650 تومان ( ارزش سهم 6454 ریال ) و با فرض مشارکت یک میلیون و چهارصد هزار نفر، تقریبا مقدار نقدینگی 250 هزار تومان برای خرید سهم عرضه اولیه بمولد نیاز است.

توجه داشته باشید این یک فرضیه می باشد و هنوز اطلاعیه رسمی و دقیق از سوی فرابورس منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

زمان جدید ثبت سفارش سهم عرضه اولیه فن افزار

ظرفیت تولیدی «بمولد»

داوود  محمودی مدیرعامل شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به ظرفیت تولیدی مولد نیروگاهی تجارت فارس اشاره کرد و افزود: مجموع ظرفیت تولید انرژی الکتریکی «بمولد» به میزان 1035 مگاوات ساعت است که توسط 6 مولد گازی و سه مولد بخار از نوع سیکل ترکیبی به دست می‌آید و انرژی تولیدشده به ایستگاه‌های فوق توزیع برق به مجاورت مصرف‌کنندگان و مشترکان برق انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل «بمولد» در ادامه معرفی این مجموعه نیروگاهی گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری، 2.4 درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته در «بمولد» محقق شده و طی 4 سال اخیر روند صعودی در تولید انرژی را رقم‌زده‌ است.

به گفته محمودی بر اساس برنامه‌های تعمیرات سالانه واحدها در سال 1402، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که برای پیک مصرف تابستان سال 1403، این مجموعه افزایش تولید در واحد بخاری داشته باشد.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف این نیروگاه را فروش برق دانست و گفت: طی سال 1401 مجموع فروش برق «بمولد» رشد 40 درصدی داشته و به 505 میلیارد تومان رسیده است. ضمن آنکه این مجموعه در دو سال گذشته در درآمدزایی و بهینه‌سازی فروش، بسیار خوب عمل کرده است.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=36945

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا