اخبار مهم و فوریاقتصادی

عرضه اولیه فن افزار به هر نفر چقدر سهم رسید؟ تعداد مشارکت کنندگان

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره عرضه اولیه فن افزار به هر نفر چقدر سهم رسید؟ تعداد مشارکت کنندگان مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

عرضه اولیه فن افزار به هر کد بورسی چه مقدار سهم رسید؟

یک میلیون و 487 هزار و 556 کد حقیقی و 2 هزار و 172 کد حقوقی اقدام به خرید سهام فن افزار با قیمت کشف ‎شده 13870 ریال کردند. ( به هر کد بورسی عموم مردم 81 سهم به میزان 1,111,622  ریال رسید )

تعداد سهام رسیدهمشارکت کنندگانقیمت کشف‌شدهمقدار نقدینگی خرید
81 سهم1,487,556 نفر مشارکت‌کننده13,780 ریال1,111,622 ریال

فرابورس ایران در میانه تابستان امسال میزبان عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن در بازار دوم بود و بدین ترتیب امروز شانزدهم مردادماه، هر سهم این شرکت در نماد «فن افزار» با قیمت 13 هزار و 780 ریال روی تابلو معاملات آمد.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، 180 میلیون سهم معادل 12 درصد از کل سهام شرکت فن افزار برای عرضه اولیه به روش ترکیبی در نظر گرفته شده بود که از این میزان تعداد 60 میلیون معادل 4 درصد در مرحله اول به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج عرضه شد و فرایند کشف قیمت در این مرحله صورت گرفت.

بدین ترتیب در مرحله اول پس از رقابت 52 صندوق سرمایه‌گذاری، هر سهم شرکت توسعه فن افزار 13 هزار و 780 ریال قیمت خورد.

در مرحله دوم نیز 120 میلیون سهم معادل 8 درصد به قیمت ثابت 13 هزار و 780 ریالی به سایر سرمایه‌گذاران عرضه شد.

پیش از عرضه اولیه، قیمت هر سهم فن افزار 11 هزار و 633 ریال ارزش‌گذاری شد.

سایر جزئیات عرضه اولیه فن افزار

در عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی 2 میلیون سهم تعیین شده بود.

همچنین صرفا صندوق‌هایی مجاز به ورود سفارش در این عرضه اولیه بودند که پیش از عرضه، گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را به فرابورس ارسال کرده‌اند.

در مرحله دوم نیز که از ساعت 11:55 آغاز و تا 13:55 به طول انجامید، هر شخص حقیقی و حقوقی امکان ورود سفارش تا سقف 300 سهم داشتند.

در نهایت یک میلیون و 487 هزار و 556 کد حقیقی و 2 هزار و 172 کد حقوقی اقدام به خرید سهام فن افزار با قیمت کشف ‎شده در مرحله اول کردند.

مشاور عرضه سهام فن افزار شرکت کارگزاری خبرگان سهام و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه دماوند بود.

از دیگر ارکان این عرضه اولیه می‌توان به صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توازن کوروش به عنوان بازارگردان نام برد.

13 عرضه اولیه و گشایش نماد از ابتدای امسال

امروز 16 مردادماه 1402 شاهد ورود نهمین شرکت جدید به بازار فرابورس بودیم که تولیدکننده نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای حوزه پرداخت و خدمات بانکی است و بدین ترتیب جمع شرکت‌های فرابورسی فعال در حوزه «رایانه و خدمات وابسته به آن» به 10 شرکت رسید.

از ابتدای سال تا کنون 8 شرکت‌ کشاورزی و دام‌پروری فجر اصفهان «زفجر»، بهار رز عالیس چناران «عالیس»، سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان «والماس»، توسعه صنایع و معادن کوثر «کتوسعه»، نیان الکترونیک «نیان»، تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما «ناما»، خمیر مایه رضوی «غمایه» و صبا فولاد خلیج‌فارس «فصبا» عرضه اولیه شدند.

همچنین فرابورس در 5 ماهه آغازین سال جاری، میزبان 4 گشایش نماد «خکرمان» متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز، شرکت ایران خودرو دیزل در نماد «خاور»، مجتمع سیمان غرب آسیا با نماد «سجام» و داروسازی شهید قاضی با نماد «دقاضی» بوده است.

در مجموع 13 عرضه اولیه و گشایش نماد از ابتدای 1402 تا میانه تابستان در فرابورس انجام شده است.

منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫13 دیدگاه ها

  1. متخصص ؛دکتر:مهندس؛اصلآ شما پشت میز مدرسه ابتدای
    نشستی یا رئیس بورس شدن برایتان وی شده
    شما به این فکری عشقی هستی مثل فرهاد کوه کتدی
    به شیرین رسیدی(بورس رسیدی) خواهشن برو واصل
    شغلی داشتی چو……. مشغل شو به این دلخوش خودت
    می کنی که پنج میلیون سهامدار برایت دعا گو….

  2. حرف من با ناظر بر بورس‌ها است.وقتی ما سال ۹۹ آمدیم
    وعرضه اولیه شرکت بپیوند گستر( برقی). راخریدیم
    والان بعد حدود ۳ونیم سال این شرکت.سهامش ۴۰ درصد زیر
    قیمت عرضه اولیه است.
    پس بیخود میکنید دوباره عرضه اولیه .میارید سر کار
    فقط وفقط شده دزدی وفساد ورانت

  3. وقتی که بورس ریزش داره ارز اولیه برای چی بخرید نخرید ای ملت 4سال همین بازی جفت جوراب شده ده برابر همه تو زررن دارن از پول ما استفاده می کن خدا وکیلی نخرید تا شب عید همین بازی مثبت نداریم شاخص تا 500میاد

  4. چرا رفتی عرصه اولیه خریدی ؟
    چهار تا مثل شما هستند که باعث سقوط بورس میشن. اگه همه خرید عرضه اولیه ها را تحریم کنند و اصلا” نخرند ، مسئولان مملکتی و مدیران بورسی یه فکری به حال بورس می کردند.

    8
    2
    1. سلام واقعا درسته حق با شماست دست اندر کاران کسانی که فقط به فکر جیب خود هستید از خداوند بترسید..امیدواریم باخداوند عدالت برقرار بشه یک فکری به حال بورس و سهام دارخردبشود..یاحق

      3
      1
    2. همه جا اعلام کردند ۳۰۰ سهم که مردم ریختند هم قیمت را بردند بالا هم سهمیه دزدیدند.من.در هیجان نیا ندیدم نه شنیدم که در تمام ارکان یک کشور.از کاسب جز تا عمده مسئولین جیب بر باشند۰

    3. اقارضا خیلی هایی وکه عرضه اولیه میخرن سواد بورسی ندارن وباذهنیت سابق دارن پولشونا تو اب میریزن.

  5. الان با ۱۱۰ هزار تومان یک ساندویچ میدن مسخره بازی که به هر نفر یک ساندویچ میدین نهایت ۳۰ تومان هم سود کنه میشه پول سس و نوشابه خجالت بکشین سودش برای خودتون هست که کارمزد مالیات میگیرین و بعد از رشد ۳۰ درصدی خالی میکنین رو سر سهامدارای خورد

    11
    1
    1. چرا رفتی عرصه اولیه خریدی ؟
      چهار تا مثل شما هستند که باعث سقوط بورس میشن. اگه همه خرید عرضه اولیه ها را تحریم کنند و اصلا” نخرند ، مسئولان مملکتی و مدیران بورسی یه فکری به حال بورس می کردند.

  6. این یه ذره عرضه اولیه برای حقیقی هیچ فایده ای نداره بعد از عرضه اولیه هم بقیش مال حقوقیهاست ضرری که این عرضه اولیه ها در روزهای منفی به حقیقیها زد هزاران برابر سودش بود چون شاخص و سهامها را منفی تر می کرد

    11
    1. چرا رفتی خریدی ؟؟
      اگه جنابعالی و بقیه نمی رفتید عرضه اولیه بخرید ، مسئولان بورسی یه فکری به حال بورس می کردند. حالا هم حقتون هست که بورس سقوط کنه و مسئولان هم به مشکل بورس رسیدگی نکنند‌ .

      1
      2
دکمه بازگشت به بالا