اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس امروز شنبه 28 مرداد 1402 صف فروش است یا صف خرید؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز شنبه 28 مرداد 1402 صف فروش است یا صف خرید؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز شنبه 28 مرداد 1402

برای روز شنبه پیش بینی میشود بورس دوباره نیمه اول بازار منفی باشد و به تدریج از عرضه ها کاسته شده و تقاضا زیاد شود.

با توجه به توافق موقت بین ایران و آمریکا  و آزادسازی پول های ایران در کره جنوبی؛ بازار ارز ریزشی شده و به تبع یا توجه به همبستگی بورس و بازار ارز احتمالا شاهد متعادل شدن سهم ها خواهیم بود.

بی‌توجهی بورس به ثبات قیمت دلار

روز پنجشنبه خبری منتشر شد که برای تمامی بازارها می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

خبرگزاری تسنیم خبر داد که فرآیند اجرای توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان و همچنین آزادسازی تمام پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، قرار است ابتدا پولهای ایران در کره از واحد وون (واحد پول کره جنوبی) به یورو تبدیل شود که این مهم انجام شده و در ادامه بناست به حسابی در قطر واریز شود تا در اختیار ایران قرار گیرد.

بنا بر گزارش تسنیم، مبلغ پولهای ایران در کره جنوبی که بناست آزاد شود ۶ میلیارد دلار است. پس از واریز این پول به حسابی در قطر، تبادل زندانیان نیز به انجام می‌رسد.

در این تبادل، چهار تبعه آمریکایی (سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و یک زندانی دیگر) در قبال آزادسازی همان تعداد یا بیشتر از ایرانیان در بند آمریکا آزاد می‌شوند.

بازار ارز در اولین واکنش خود به این موضوع با کاهش نزدیک به ۸۰۰ تومانی قیمت خود در بازار آزاد روبرو شد و در برهه‌ای به حوالی ۴۸۳۰۰ تومان نیز رسید.

با این حال اما و اگرهای زیادی پیرامون این موضوع وجود داشت که در نهایت با اعلام ریاست بانک مرکزی از جزئیات آن، شرایط مشخصی پیدا کرد.

همانطور که قبل‌تر نیز گفته شده بود، این دارایی ۶ میلیارد دلاری قرار است که تنها برای واردات کالاهای غیرتحریمی و بشردوستانه همچون غذا، دارو و محصولات پزشکی استفاده شود و از طرفی نیز گفته شده که انتقال این مبلغ بین ۳۰ تا ۴۵ روز به طول خواهد انجامید.

همین خبرها کافی بود تا دلار بازار آزاد بار دیگر روند صعودی به خود بگیرد به طوری که در زمان نگارش این گزارش نیز حوالی ۴۹۳۰۰ تومان معامله می‌شود. با این حال اما بورس تهران گویی توجه خاصی به این موضوع ندارد.

کانال باغستان نیوز در ایتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫9 دیدگاه ها

  1. هرچقدر به حاکمان این مملکت و دزدان بی سرو پا فحش بدیم کم گفتیم. لعنت به من اگر دیگه پای صندوق رای برم.

    18
    2
    1. سلام حدود سه ساله این بنده خدایی که شما می‌فرمایید انگار نیست شما از کدوم کلید ساز حرف میزنید؟خانه از پایبست وویران است برادر من

      12
      1
    2. پاشو یک آبی بسر صورتت بزن.تف به مسببین وضعیت فعلی که گناه خودشان را گردن دیگران میندازند.

  2. عشقی پدرسگ و خاندوزی الاغ همچون سگ شاشیدن به بورس . بورس سقوط کرده و بالای ۵ میلیون نفر سهامدار حقیقی متضرر شده اگر فقط روزی ۲ نفر را آگاه کنند که دیگه نزدیک بورس نشوند و مسئولان مملکتی در مورد درست کردن بورس در عرض یک ماه بعد از گدشت ۲ سال هنوز هیچ اقدامی نکرده و نه تنها بورس را درست نکردند بلکه نابودش کردند و نه مجلس ، نه دولت ، نه دستگاه قضا و نه هیچ کس دیگری پاسخگو نبوده و در انتخابات شرکت نکنند . روزی ۱۰ میلیون نفر آگاه شده و از شرکت در انتخابات منصرف خواهند شد و درپایان یک ماه بالای ۳۰۰ میلیون نفر آگاه شده و از شرکت در انتخابات منصرف خواهند شد. حالا مسئولان مملکتی انتظار داشته باشند تا مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند. زهی خیال باطل.

    20
    1. لعنت خدا بر تمامی مسببین این اوضاع..
      ریز و درشت شون باید جوابگو باشن..
      به امید روزی زنده ام که پاسخ نابود کردن چند صدهزار سهامدار از جمله خودم که تمام انگیزه های زندگیمو با ورود به کوره پول سوزی از دست دادم…

دکمه بازگشت به بالا