اخبار روزاخبار مهم و فوری

خبر خوش مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران برای پرداخت مطالبات کشاورزان

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره خبر خوش مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران برای پرداخت مطالبات کشاورزان مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

زمان برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ قرار است جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی برگزار شود. تعیین قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی شامل ۱۷ محصول زراعی و ۱۵ قلم باغی در سال زراعی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بوده که هر سال در نیمه نخست سال مشخص می‌شود. یکی از این اقلام گندم بوده که امسال پیش از موعد مقرر برگزار شد. در آخرین جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی در دوره سرپرست وزارت جهاد کشاورزی (۱۶ اردیبهشت) قیمت جدید خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان در هر کیلو اعلام شد؛ ۱۱.۵۰۰ قیمت پایه، ۱۵۰۰ یارانه برای کمک به خرید کود و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش رئیس مجلس به گندمکاران | زمان پرداخت پول و مطالبات از زبان قالیباف

پرداخت پول به گندمکاران کرمانشاه انجام شد | مطالبات گندمکاران استان های دیگر چه شد؟

وعده جدید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور درباره پرداخت مطالبات گندمکاران

اخبار پرداخت مطالبات گندمکاران

میزان خرید گندم تا ابتدای هفته جاری

علی‌قلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران درباره میزان خرید گندم تا ابتدای هفته جاری به مهر گفت: تاکنون ۱۰ میلیون تن گندم از سوی دولت خریداری شده است. نخستین خرید تضمینی گندم برای فروردین ماه بوده که گندم‌های استان سیستان خریداری شد و آخرین خرید مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

پرداخت مطالبات گندمکاران از زبان مدیرعامل بنیاد ملی

وی درباره پرداخت هزینه گندم‌های خریداری شده به کشاورزان افزود: اگر مبنای خرید تضمینی عدد ۱۵ هزار تومان برای هر کیلو گرم باشد مجموع پول گندم‌های تحویلی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) می‌شود که ۶۲ هزار میلیارد تومان آن معادل حدود ۴۲ درصد پرداخت شد. اما اگر مبنا را قیمت پایه (۱۱.۵۰۰ تومان) و مورد نظر دولت در نظر بگیریم می‌توان گفت ۴۸ درصد مطالبات تسویه شده است.

پیش‌تر وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش مهر که مطالبات معوق گندمکاران چه زمانی تسویه می‌شود عنوان کرد، تا پایان مرداد مبلغ قابل توجهی از هزینه‌ها از سوی دولت پرداخت خواهد شد. ایمانی درباره این عدد به عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: قرار است از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک سایر نهادهای متولی این مبلغ پرداخت شود.

وی درباره زمان تسویه کامل هم یادآور شد: یکی از بحث‌های بین مجلس شورای اسلامی و دولت این است که نمایندگان خانه ملت عنوان می‌کنند ۱۰۴ همت در ردیف بودجه ۱۴۰۲ به تصویب رسیده علاوه بر اینکه مبلغ ۳۰ همت نیز قرار است در قالب تسهیلات بانکی پرداخت شود. بنابراین ۱۳۴ همت اعتبار برای خرید تضمینی گندم تعیین شده اما تنها ۶۲ همت بین گندمکاران توزیع شده است. به گفته نمایندگان مجلس اگر دولت تأمین منابع کرده و ۱۳۴ همت را پرداخت کند مجلس برای باقی اعتبار مورد نیاز با جا به جایی برخی متمم‌ها موضوع را تصویب می‌کند.

وی اظهار کرد: از مبلغ ۶۲ همت توزیع شده در بین گندمکاران ۳۰ همت آن مربوط به تسهیلات بانکی بوده که بر اساس مصوبه مجلس به بانک مرکزی اجازه پرداخت داده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: در حال حاضر گندمکاران ۱۰ میلیون تن گندم از فروردین تحویل دولت داده‌اند اما کمتر از ۵۰ درصد مبلغ آن را دریافت کرده‌اند. گندمکاران سیستانی که محصول خود را ۵ ماه قبل تحویل داده هنوز مابه‌التفاوت مبلغ ۱۱.۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان را دریافت نکرده و گندمکارانی که تیر محصول را تحویل داده‌اند نیز هیچ مبلغی به حساب آنها واریز نشده است.

وی ادامه داد: در این راستا گندمکاران آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و بخشی از کردستان هنوز پولی دریافت نکرده‌اند؛ استان گلستان نیز بخشی از مبلغ ۱۱.۵۰۰ تومان را دریافت نکرده است. از این رو هنگامی که اصل مبلغ پایه هنوز پرداخت نشده زمان واریز مابه‌التفاوت پول گندم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کشت جدید و مطالبات معوق

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران در پاسخ به این پرسش که معمولاً زمان تسویه هزینه گندم با گندمکاران چند روز به طول می‌انجامد، گفت: به طور میانگین در سنوات گذشته ۲۸ روز بود اما امسال این تأخیر به چند ماه کشیده است. در برخی استان‌ها گندمکاران باید این روزها کود و بذر را برای کشت جدید خریداری کنند تا در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده کشت گندم را آغاز کند این در حالی است که دولت پول کشاورزان را با وجود تحویل محصول در فروردین هنوز تسویه نکرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در کشور سنتی است، گفت: کشاورزی در ایران روز گذرانی و معیشتی بوده و کشاورز اگر پول محصولاتش را دریافت نکند برای ادامه کشت سرمایه‌ای در اختیار نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫69 دیدگاه ها

  1. بیچاره کردین ما رو خدابیچارتون کنه
    دروغگوها چقدردروغ این میاد اون میاد همه دروغ
    وعده سرخرمن خجالت بکشید شرم کنید باباجان اصلا این مطالب رو میبینند یانه؟
    خداشاهده هرکس بودهرچی بود یه حرکتی تکونی
    یه غلطی میکرد
    پول کشاورز بدبخت رو بدین وگرنه به روز سیاه میافتین به حق علی(ع) میادوشماروباذولفقارش
    به حق حسین وحسنش گردن میزنه
    دروغگوها مال مردم خوارها لعن و نفرین پاتونومیگیره

  2. فقط میخوام بگم که تو همچین مملکتی دارم به وجود خدا هم شک میکنم مث… میان دروغ میگن خجالتم نمیکشن اگه خدایی هست که باید خودشو نشون بده اگه نیستم من که دیگه اعتقادی ندارم

  3. اول اینکه خود مطلبی که این پایگاه مبنی بر خبر خوش به گندمکاران سر تیتر مجلش زده ، من هیچ خبر خوشی از این موضوع دریافت نکردم (نه قیمت گندم اضافه شده و نه تاریخ پرداخت پول گندم دقیق اعلام شده) دوم اینکه این حساب کتاب مسئولین به درد عمه شون میخوره ما کاری به چقدر همت داشتیم چقدرش پرداخت شده دولت از خزانه کمک گرفته،تقدیر و تشکر از کشاورزان زحمت کش و وووو نداریم. این حرفا هیچ دردی از کشاورز دوا نمیکنه این چرندیات رو بزارید در کوزه آبشون بخورید اینقدر وعده دروغ به ما دادین که اگه پولم برامون واریز بشه باور نداریم. این گندمی که من تحویل سیلو دادم سودش کیا میخورن؟ ۵۰۰ملیون وام کشاورزی گرفتم دم به دقیقه پیام میدن بیا تسویه کن الانم سود نجومی میکشن روش کلی جریمه بخاطر همین سه ماه ازم میخوان اونوقت ۴ میلیارد گندم ۴ماه پیش تحویل دادم خبری از پولش نیست این کجاش عدالته کجاش اسلامه ان شالله همین دنیا از چشمتون بزنه بیرون کثافتای بدرد نخور

  4. اینقدر به مسولین توهین نکنید رییس مجلس گفته شبانه روز کمتراز ۱۷ساعت کار نمیکند.بنده خدا دریخچالش رو هم که باز میکنه خجالت زده بچه هاش میشه چون هیچی توش نیست.بقیه اش رو هم که بلدید.ترکیه .سیسمونی وغیره.دیگه وقت نداره فکرکنه نون از چی درست میشه.

    6
    1
  5. رهبر بزرگوار تورا بخدا حضرتعالی یک فرمان دررابطه بامطالباط گندم کاران بدولت صادر فرماایدما کشاورزان بهمه کس ناکس بدهکارهستیم وازخانواده شرمنده ایم نه بانگها وام مدن وچای دیگر ترا خدا باوجود حضرتعالی سزاوار نیس ما طلب کاران گندم بااین شرایط باشیم

    2
    6
  6. رهبر بزرگوار تورا بخدا حضرتعالی یک فرمان دررابطه بامطالباط گندم کاران بدولت صادر فرماایدما کشاورزان بهمه کس ناکس بدهکارهستیم وازخانواده شرمنده ایم نه بانگها وام مدن وچای دیگر ترا خدا باوجود حضرتعالی سزاوار نیس ما طلب کاران گندم بااین شرایط باشیم

    3
    3
  7. بی کفایتی از این بالاتر که پول محصول که نقد فروخته شده رو نمی دن . اهمیتی براشون نداره چون خودشون کارمند هستن و از بیت المال مفت ارتزاق می کنن و هر سال چند ماه وقت مجلس و دولت صرف تعیین حقوق خودشون میشه. ولی در مورد پرداخت پول کشاورز پاس کاری می کنن .یک دعا می کنم خدایا چنان قحطی تو ایران بیاد که همه بمیریم و از دست بی کفایتی و بی اهمیتی این مسولان خلاص بشیم

    16
  8. واقعا کشاورز بیسواد هستید که از کاه کوه ساختید ، اون بیچاره هیچ توهینی نه به اعراب ایرانی که حتی به اعراب عراقی هم نکرد فقط گفته به جای اینکه این همه برای تبلیغات پرطمطراق انقلابی اربعین که هیچ ربطی به حسین نداره و فقط تبلیغات حکومتی است برای بقای جمهوری اسلامی خرج می‌کنید بیاید پول کشاورز بیچاره رو بدید که خرج زندگیش از همین پول گندمه نه اینکه همه ی هم و غم خودتون رو بزارید برای رقابت با حج عربستان که بگید اربعین ما شلوغ تر و داغ تره

    12
  9. توهین مردم نکنید . همه چک برگشتی دارن همه
    التماس کود فروش میکنم .خدا کنه این خفت خاری یه
    روز نصیبتون بشه .خدا وکیلی دیروز سم فروش زنگ گفتم اگه صبر نمیکنه قید همه چیز میزنم خودت مغازتو آتیش میزنم میرم

  10. .آخه لامصبا شما مگه ایرانی نیست این همه نظر میاد نمیخونید با مردم چکار کردید .عرضه چکاری داری .این از گندم .اون از بنزین .اونم ازخیابان .کشاورز بد بخت فعلا با بدهکاری چک برگشت خورده التماس با کل حساب بسته هاج واج گندم تحویل دولت داده.

  11. دروغگوها کذاب مطالبات گندمکاران لرستان در شهرستان سلسله و دلفان رو مگه پرداخت کردید شما چقدر دروغگو هستید این استان تا کی مشکلاتش توسط مسئولین بی لیاقت مخفی میشه
    ولی برای تامین آب اصفهان و قم و همدان و خوزستان ما باید پیشقدم باشیم

  12. آخه نفله. چه ربطی به عرب داره . عرب میاد زیارت امام رضا منتظرن تیغش بزنن یه پولی بگیرن. اربعین که میشه میای اینجا شکمتو سیر می‌کنی.همین عرب اگه نبود هشت سال جنگ شاید یک هشتم ایران میموند. تنها جنگی که یک وجب از خاک ایران عزیز رو نگرفتن همین جایی بود که عرب مقاومت کرد. قبلش هم انگلیس اومد عرب مقاومت کرد انگلیس رو نفله کرد.
    آخه پول گندم نمیدن چه ربطی به عرب و اسلام و امام حسین داره نامسلون.
    هی جلسه میذارن به کشاورز فقط داره ظلم میشه همه کشاورزای ایران دارن زحمت میکشن.چهار ماهه انتظار میکشن.
    خوزستان لرستان شمال جنوب شرق غرب

    8
    4
  13. این خبر خوشش کجای این مطلب بود. بخدا فقط سر کارمون گزاشتن. گندم تحویلی خودمونو بدین. خودمون میدونیم خودمون.

    12
    1
  14. بیایید اتحاد داشته باشیم و برای قیمت گندم سال آینده از همین الان نرخ گذاری کنیم. به نظرتون چه قیمت پیشنهادی مناسب است؟

    11
    2
    1. باسلام فقط وفقط باید مردم بیدار شوند به این نماینده های بی لیاقت وبی اورضه نباید رای بدیم فقط به امثال نماینده سیستان باید رای داد که فقط به فکر مردم استانش هست هر کدام از نمایندها بودجه استانها را گرفتن دستشان وبا دوستانشان هرجا خواستن خرج میکنندبودجه باید دست کارشناسان برنامه بودجه باشد نه دست نمایندهاواقای رئیسی هم به این معاونهای که توسط وزیران انتخاب شده اند یه دستی بکشند که عده زیادی از انها بیسوادو تخصص در کارشان ندارند ومثا وزیر کار زمان رفسنجانی چوبش را ملت و کشور خواهد خورد

      3
      1
    2. بیایی سال آینده بجای تحویل گندم به دولت لاقل ۳ ماه اونو انبار و به ۳ برابر قیمت به کارخانجات ماکارونی….شیرینی‌جات…نانوایی خودمون بفروشیم…. بخدا دلال حاضره ۲ برابر بیان و با کامیون خریده و به کردستان ببرن برای انتقال به عراق

  15. چندسال پیش بنابه دعوت گندمکاران نمونه مهمان همین آقای ایمانی بودم،حرف زدنش عالی بود،حتی فراتر از عالی،همان جلسه به ایشان و گروه اش گفتم،ما قبلا تجربه خانه کشاورز را دلشتیم که هرموقع نردیک انتخابات میشد بعنوان یک لیدر از نام کشاورز به کام نماینده یا کاندید خودشان میشد و گفتم نکنه این بنیاد گندمکاران هم موازی خانه ی کشاورز باشه و یکی ان وری و یکی این وری،اتفاقا پبشی ببنی ام کاملا درست بود جناب ایمانی اولا چه کسی تو را انتخاب کرده که نماینده ما باشید در کدام رای گیری شما شدید فرمانده،شما از هرجهت تامین میشود ولی دریغ از یکبار پشتیبانی از ما،الان هم با اب و تاب میگویید خبر خوش برای گندمکاران،این چه خبر خوشی هست که تاحالا قیمت گندم تش معلوم نشده،شما با اعتراضات ساختگی ولی همگام با دولت بازی مسخره ی افزایش قیمت را دراورید،اقا ما بخواهیم شما از قیمت حرف نزنید،شما نماینده ما نباشید کی را باید ببینیم،شما و گروه تان گساورزان بدبخت را بازی دادید بد هم بازی دادید،بنده تا لحال به احدی لعن و نفرین نفریتادم ولی اینجا اعلام میکنم لعنت به شما و گروه مسخره تا بنام بنیاد گندمکاران،و ان وزیر بی خرد و ان مدیر برنامه و بودجه که کنار هم نشستید و از خودتان پذیرایی میکنید با بهترین غذاها و … که ان شاالله کفتتان بشود و به ریش کشاورزان ساده دل و به سادگی شان میخندید،مطمئن باشید عذاب قبرتان نزدیک خواهد بود

    13
  16. با سلام ما باید یه چیزی،بگیم که یه، مسئول کاری بکنه برامون کشاورز یک سال زحمت،کشیده هیچ ربطی به داشتن یا نداشتن نداره حقش را میخاد هر خانواده ی خرج داره خواهشن فکر خودتون را درگیر آدمهای بیخود نکنین ما همه انسان و برادر هستیم

    8
    2
  17. آخه برا اربعین و عرب بازیاتون میلیاردها دلار خرج می‌کنید.ولی پول گندم ما کشاورزان بدبخت ندارین بدین.شما که گندم از کشورهای دیگه با کیلویی خدا تومان وارد میکنید کیلویی پانزده تومان گندم دیگه چیه تو این گرونی بدبختی…ی عده مردم بدبخت گیرتون افتاد سوارشون شدین دارین حال میکنید…

    24
    5
  18. دولت امسال حال کشاورزا رو گرفته قیمت جهانی گندم 32000تومان هستش دولت میتونه نصف گندم ها رو صادر کنه پول کشاورز هارو نقد بده ولی نمیده هیچ کاری هم نمیتونین بکنین

    13
  19. پس ما پول کلزا نگرفتیم چی ، کجا باید پیگیری کنیم ،ابرومان که رفت بخاطر بدهی

    12
  20. لعنت بهتون ک یکساله عرزه ندارین یه قیمتی تعین کنید برا گندم اگ بازپرداخت وام ما چند روز دیر بشه خداتومن جریمه میکنید الان ک پول کشاورز چند ماهه دستتونه چرا حرفی از سود پول کشاورز نمیزنید خدا بزنه بکمرتون ک انقد دزد و مال مردم خورین خدا ازتون نگذره

    24
    1. الان نماینده تمام وقت وانرژی خودشون را صرف لایحه حجاب وعفاف میکنند اصلا وقت ندارن برای گندم قیمت گذاری کنند.

    2. یارانه نان باید هرچه زودتر حذف بشه
      چون حدود ۱۰ میلیون افغانی تو ایران دارند نان دولتی مردم ایران را می خورند
      بجز این مردم تو روستاهای مازندران دارن نون دولتی را خشک می کنند و خوراک دام طیور میکنند چون ارزون تر همه خوراکی ها نان دولتی هست که به اردک مرغ خروس بوقلمون میدن

      3
      1
  21. مسولین پیگیری میکنن بنده خدا ها شب وروز ندارن.نمیخوابند.هفته به هفته جلسه میزارن..این همه خمایت میکنن کود سم سوخت ادوات رایگان یا دولتی میدن.قیمت گندم بالا میخرن.نقد.مشکل اینه که هفته ها تمام نمیشه..دو دستی خودمان تحویل دادم.خواهش که نکردن.دلال 16نقد پول سر باسکول میخرید. خالا15قطره چکانی اکر بدهند.اشگال نداره.دفه دیگه..

    16
    1
  22. خواهشا بحث قومیت نکنید چراباید پول کشاورز چه سیر چه گرسنه رو ندن.اونوقت دم از اسلام وحق وحقوق وحق الناس و….واقعا خاک بر سر بی لیاقت هر مسوولیددرهرجای دنیا آخرین وعده وزیر ۳۱ مرداد بوده الان ۲۹ مرداد هست .

    15
  23. خواهشا بحث قومیت نکنید چراباید پول کشاورز چه سیر چه گرسنه رو ندن.اونوقت دم از اسلام وحق وحقوق وحق الناس و….واقعا خاک بر سر بی لیاقت هر مسوولیددرهرجای دنیا

    12
  24. دیگه گندم نمیکاریم، چرا ما باید به بانک سود بدیم بابت تسهیلاتمون ،اونوقت سود پول گندم کشاورزان را چه کسی می‌دهد بعد از سه ماه

    15
  25. دو ماه شده هنوز کشاورز شهرستان ازنا پول گندماشو نگرفته ،پول بذر و کود و سم نداریم ،خرجی خونه نداریم ،تو خونه مریض بد حال داریم خدایا خودت کمک کن

    15
    0
  26. دو ماه شده هنوز کشاورز شهرستان ازنا پول گندماشو نگرفته ،پول بذر و کود و سم نداریم ،خرجی خونه نداریم ،تو خونه مریض بد حال داریم خدایا خودت کمک کن

    10
  27. من که همین روزا بخاطر بدهکاری میوفتم زندان ،امیدوارم خدا ازتون نگذره که اگه خدا هم بگذره ،زن و بچه ی من نمی‌گذرن

    18
  28. لطفا برای تعیین قیمت گندم سال ۱۴۰۳
    از همین الان شروع کنید به برگزاری جلسه تعیین قیمت چون با ۶کلاس سواد یکسال نیازه تا جمع و تفریق کنید و قیمت بدست بیارید

    24
  29. عرب هموطن من است عرب با ما در جنگ ۸ساله علیه رژیم بعث عراق جنگید و باهم مجروح، شهید شدیم حق ندارید به برادر هموطنم توهین کنید

    8
    3
  30. بنام خدا
    خواستم در مورد دردمون در رابطه با پرداخت نشدن پول گندم بنویسم نظرات و خوندم نظرم عوض شد ،،برادری که میگی کشاورز گشنه چرا به دولت گندم داده اول که اگه انبارش کنیم یا بازار آزاد هم محتکر محسوب میشیم هم در حق سفره هموطنمون نامردی کردیم دوم عرب و عجم قصد توهین ندارم شما سیر ما گرسنه بالاخره هر قومی و یطوری باید دهنش و بست قوم پارس و گرسنه و عربها رو سیر تا خفه خون بگیرن البته یچیزی هست این خصلت خوبی نیست که کسی و بخوای صداش درنیاد سیرش کنی ،،بلانصیت تمام اعراب ما توخانمان خری داریم گرسنش بشه صداش تا هفت تا کوچه اونور تر میره همین که کاه و یونجش فراهم میشه تا ساعتها دیگه عر عر نمیکنه ودر مورد کربلا ما از اعراب عراقی درخواست نکردیم که غذا و آب زائرین و فراهم کنن خودشان بنا به رسم مهمان نوازی و به حرمت امام حسین زحمت میکشن درست میکنن خب اگه مهمان خانه کسی بره با خودش غذا ببره نمیگید چقد بی ادبه بعدم پارسی جماعت نهایت به اندازه شکمش میخوره نیازی که عرب و عجم نمیشناسه پس بجای تفرقه پراکنی نفرت درست کردن فکر کنید

    10
    2
    1. حیدر بابا. این بوجه ی ملی که اونور صرف میشه. نه عربا خودشونم ب ریشمون میخندن… عربم که جیگما😐

  31. امیدوارم خودتان بچهاتون عمرتون قد نده نان گندم ما را بخورید کیلویی پانزده هزار چکار کنم بهاش خدا ریشتونه بکنه

    15
    1. قانونی که خودت قبولش نداری انتظار داری مردم قبولش کنند
      طبق قانونی که خودتان تصویب کردید پول کشاورزرا باید تا ۲۴ساعت واریز کنید
      کشاورز مثل شما حقوق نمیگیرد
      پس کشاورز را زجر ندهید

      11
  32. واقعا درد کشاورز رو حل کردین فصل کشت رسید وهنوز هزینه های نهاده وادوات ولوله وغیره پرداخت نشده گندمی که بالای ۱۵ هزار هزینه داشته واسه کشاورز این درحالی که انتظار خودکفایی در سال آینده را هم از کشاورز دارن

    17
  33. آقای ایمانی شما که عرضه نداری حق کشاورز رااز دولت بی کفایت بگیری چرا نمایندش شدی بهتر استعفا بدی والا گندم 15تومان چه سودی داره برای کشاورز

    14
    1. ایت اقای ایمانی هم استانی ماست،انقدر سیر هست که به فکر گرسنه نباشد،از همه جهت سیرش میکنند،شب ها با دگران و روزها که از شب نشینی ها خسته و کوفته!!!!هست میخواهید کنارمان باشد،هم بودجه بنیاد در دستشون و هم هر بودجه ی دیکری هم بیاد اول واسه ایشون و گروه اش

  34. خبر خوشش چی بود . این وسط خبرگزاری ها هم دارن از احساسات کشاورز سداستفاده می کنند .هر روز یک تیتر در مورد گندم می زنند ولی وقتی میریم داخل متن فقط ن شته این مقدار امسال خریداری شده و

    21
    0
    1. تا می تونید جلسه بزارید و بابتش کلی حقوق بگیرید،جلساتی که خروجی همه آنها چرت و پرتی بیش نیست،خداوند بین ما وشما به عدالت حکم کند که حق ما را تباه می کنید.

      27
      2
  35. انا لله و انا الیه راجعون
    مرگ کشاورزان گندمکار ایران
    پول گندم کشاورز بدبخت فلک زده خرج موکب های اربعین شده از جیب ما بدبختا زده میشه برای سیر کردن شکم عربا و عرب پرستا …

    46
    13
    1. والله تا جایی که میدونم عرب شکمش سیره ولی بیشتر شما برای سیر کردن شکمتون میای موکبهای عرب اگه هم گرسنه ایی بیا مسیر جذابه ببین عربا چه سنگ تمام گذاشتند با عربهای عراقی .دولت ایران بزار شکم خودش را سیر کنه نه عربها عربها سیرن و پولدار نیاز به شما ندارن.، بعد مرد حسابی ۵ ماه دولت هنوز پول گندم را نداده چه ربطی به محرم داره بی شعور

      34
      16
      1. آقا به خدا اشتباه کردیم همون گندم خودمون رو برگردونن.ما برج سه گندم تحویل دادیم الان دقیق برج شیشه ..
        بعد میگید حمایت از تولید داخلی نمی‌دونم حمایت از کشاورز آقا شما پولش رو نخور نمی‌خوام حمایت کنی …

        21
      2. الان عرب واسه شما بد شد والله شما عجما با شکم های گرسنه حمله ور میشی کربلا خواستی گندمت رو به دولت نفروشی وقتی عرضه نداری تحمل نکن بی جا کردی کشاورز شدی هدر کاری سختی خودشو داره هر بحثی شد پای امام حسین رو می‌کشید وسط امام حسین نابودت کنه

        8
        24
        1. سلام اقا به خاطر یه آدم نهفم نادان نبایدبه زائر امام حسین بد بیرا گفت ماعرب عجم نداریم اگر به خاطر امام حسین کاری میکنیم

          11
          4
        2. سلام من لرم و عربها برادرمنند و عربها هموطنم هستند غلط میکند کسی به برادران عزیزم توهین کند ایران مجموعه ای از قومیتهای مختلف است و همه هموطنیم

          5
          1
        3. سلام برکشاورزان عزیز برای سال آینده اگه خواستید گندم بکارید برافروشش فکری کنید وندید دست دولت این تنها کاری هست که کشاورز میتونه بکنه
          درضمن من خودم عرب خوزستان هستم ماهمه همدردیم بهم دیگه توهین نکنید

          3
          1
          1. خداخیرخواهان ایران راعزتمندوسرافرازکند.. احسن… خلافکار دولت هستش که پول نداده چرا به عرب وعجم توهین میکنید

            2
            2
        4. دولت الان بدهکاره.بدهکار کشاورزی که قشر ضعیف مملکته .درامد کشاورز همین پول گندمشه وقتی خودت به کسی بدهکار باشی اول بدهکاریتو میدی یا میری مسافرت؟الکی به کسی که طلبی داره و به خاطر نداری حالش بده گیر ندین که چی میگه.مطمئن باش کشاورز از شما ببشتر امام حسین دوسته.

    2. عربها هفت جد و آبادت رو سیر میکنن
      شمایید که از دزدی سیر نمیشید
      عربها نیاز به شما ندارن که منتظر مسئولین بی لیاقت باشن پول کشاورز بدبخت رو بشون بدن
      احمق بدون چی داری گوز گوز میکنی

      12
      6
      1. عدم پرداختی دولت ربطی به عرب وعجم نداره خدا به راه راست هدایت کنه مسئولی که حق مردم رعایت نمیکنه حساب کن ده میلیون تن اگه هر ماه دیر پولو بدن سودش میشه ماهی 150میلیارد ببین چه پولی از مردم میدزدن بعد الکی جلسه ها رو میندازن عقب. چ

        9
        0
    3. احمق حمال چه ربطی به عربا داره وقتی دولت حق ما را نمی دهد ربطش به عربا چیه آشغال زباله . ضمنن عربا شکمشون سیره داره شکم شماها رو هم سیر میکنه وقتی که دارید برای خوردن و نوشیدن به سمت چزابه و شلمچه می‌میاید نه بخاطر امام حسین بلکه بخاطر شکمتون ده ها کیلومتر طی میکنیدتا کباب و گوشت و مرغ و ماهی ومایعات شکمتونو پر کنید

      5
      8
    4. آخه بی شعور تو میدونی عرب یعنی چی ،یعنی عشق ، ثروت ، ابرو، مث شمای شمای بی‌شعور ک نیس لنگ چند قرون دولتی

      2
      4
      1. من موندم این همه دانشمند و جامعه شناس و مولتی ملیاردرهای بزرگ ماداریم که توهمه زمینه ها اظهار نظر میکنن ولی در کلیت مملکت بدبختی داریم

          1. سوال من اینه که دولت گندمی که پنج ماه پیش رو از مردم خریده تا حالا نفروخته که پول مردم رو بده؟

            1. بنده ب عنوان فرد ایرانی جدا از هر گویش و قومیتی می‌خوام بگم اون بالا اون دوست عزیز احتمالا اشتباه ب عرض رسونده یا شما عربهای عزیز اشتباه متوجه شدین من کلی رفیق عرب با معرفت دارم ولی از هرچی عربه عربستان و عراق حالم بهم میخوره بحث نژاد پرستی نیستا ن وقتی عربهای کشورهای دیگه مارو کمتر از خودشون میدونن با این مسیولین بی عرضه ای ک داریم(اتفاقا خیلی با عرضه هستن ک انقدع پول برا خودشون و خانواده ،اطرافیان جمع کردن) قرار نیس ما بهشون شکلات بدیم و ازشون خوشمون بیاد جالبه حتی از عربهای کشور ایرانم خوششون نمیاد پس بیایید بخاطر چیزای چرت ب قومیت های کشور عزیزمون توهین نکنیم بحث اصلی مطالبات گندم های ماست پس در کنار هم ببینیم کی پول بلوکه شده رو پرداخت میکنن یا ی راهکار پیدا کنیم برای گرفتن حقمون.

دکمه بازگشت به بالا