استقلالورزشی

کارشناس داوری بازی استقلال مقابل سپاهان دیروز در هفته 3 لیگ برتر

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره کارشناس داوری بازی استقلال مقابل سپاهان امروز در هفته 3 لیگ برتر مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

فیلم کارشناس داوری بازی مسابقه استقلال برابر سپاهان اصفهان

کارشناسی داوری سپاهان – استقلال در هفته سوم لیگ برتر ایران در برنامه شب های فوتبالی

نتیجه بازی سپاهان و استقلال امروز در هفته سوم لیگ برتر فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ – کلیک کنید

صحنه مشکوک پنالتی به سود سپاهان

نوید مظفری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت کوپال ناظمی در نیمه اول مسابقه سپاهان اصفهان و استقلال اظهار داشت: بازی بسیار سختی است و ناظمی در این نیمه قضاوت خوبی داشت و مهم ترین صحنه در نیمه اول پنالتی دقیقه 2+45 بود که داور به خوبی آن هند را تشخیص داد. دیدن آن خطای هند در شلوغی محوطه جریمه کار بسیار سختی است.
وی افزود: داور به درستی پنالتی را اعلام کرد و اعتراض‌های نیمکت نشینان و کادرفنی استقلال به داوری کاملا بی مورد بود. داور در نیمه اول جاگیری‌های بسیار خوبی داشت.
نظر بقیه کارشناسان داوری
محمدرضا ابوالفضلی:   در این صحنه، مدافع استقلال اقدام به دفع توپ بصورت آگاهانه با دست نموده و داور هم با دید کامل به درستی اعلام پنالتی میکند. نیازی به نشان دادن کارت زرد هم نیست.
محمدحسین ترابیان: این صحنه مصداق بارز هند است چون دست بالاتر از شانه قرار داشت و کاملا هند انجام شد.
ابراهیم میرزابیگی : کاملا واضح بود که بازیکن توپ را با دست زد و به درستی پنالتی اعلام شد.
تورج حق‌وردی: بازیکن آبی توپ را با دست و به عمد لمس کرد و پنالتی صحیح بود.

صحنه مشکوک پنالتی به نفع استقلال

  در دقیقه 83 نیمه دوم استقلالی‌ها اعتراض داشتند توپ به دست سیاوش یزدانی برخورد کرده است زاویه تلویزیونی به شکلی است که نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد اما در نگاه اول مشخص است ضربه مهرداد محمدی به بدن مدافع سپاهان برخورد کرد و تصمیم ناظمی برای ادامه بازی درست بود. اعتراض جواد نکونام هم در این صحنه بی‌مورد بود به همین دلیل داور کنار زمین آمد و سرمربی استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

اعتراض استقلالی‌ها به صحنه مشکوک در محوطه سپاهان در دقیقه 84

کارشناس داوری خاطرنشان کرد: تصمیم ناظمی در صحنه اخراج فرشاد احمدزاده درست بود. در دقیقه 70 این بازیکن به دلیل بی‌پروایی کارت زرد گرفت و اخطار دوم نیز به دلیل اعتراض بود که داور تصمیم درستی گرفت اما احمدزاده در دقیقه 10 بازی نیز می‌توانست اخطار بگیرد زیرا در آن صحنه مهاجم استقلال در حمله بود اما فرشاد با کشیدن پیراهن او مانع حمله حریف شد. البته کاظمی در آن صحنه مدیریت کرد تا بازی‌اش خراب نشود. سایر کارت‌هایی هم که داور به دلیل اعتراض و خطا نشان داد درست بود. اخراج مربی استقلال در اواخر نیمه اول هم درست بود زیرا مربیان نباید از محوطه فنی خود خارج شوند.

لحظه اخراج فرشاد احمدزاده از بازی

کارشناس داوری صحنه های دیگر بازی استقلال و سپاهان

میرزابیگی: یزدانی پنالتی نکرد

علی میرزابیگی دیگر کارشناس داوری هم در این خصوص اظهار داشت: در دقیقه 9 باید فرشاد احمدزاده به دلیل سلب حمله مؤثر استقلال با کشیدن پیراهن زبیر نیک‌نفس کارت زرد می‌گرفت که داور این کار را انجام نداد. ناظمی در دقیقه 20 هم باید خطای زکی‌پور روی صالح حردانی را اعلام می‌کرد که این کار را انجام نداد. در دقیقه 43 اخطار به رضا شکاری به دلیل اعتراض درست بود. در دقیقه 45 نیز به ایمان سلیمی به دلیل گرفتن بازیکن حریف و قطع حمله مؤثر به درستی اخطار داده شد.

وی افزود: اعلام پنالتی در دقیقه 45 به سود سپاهان به دلیل تمرکز خیلی خوب داور درست بود. البته این پنالتی یک نقطه داشت اگر ضربه رضا اسدی در ریباند گل نمی‌شد باید ناظمی پنالتی را تکرار می‌کرد زیرا پای حسینی قبل از ضربه جلوتر از خط بود.

کارشناس داوری عنوان کرد: داور باید در دقیقه 50 به دلیل لگد آرش رضاوند به کتف محمد دانشگر به بازیکن استقلال کارت زرد نشان می‌دهد. در دقیقه 83 نیز ادامه بازی درست بود زیرا حتی اگر توپ به دست سیاوش یزدانی برخورد کرده باشد نمی‌توانست خطای هند پنالتی را بگیرد ضمن اینکه دست مدافع سپاهان در حالت طبیعی بود. فرشاد احمدزاده نیز به دلیل اعتراض به درستی کارت زرد دوم را گرفت. کمک داوران و داور چهارم نیز در چند صحنه خیلی خوب عمل کردند.

ویدیوی کارشناسی داوری دیدار سپاهان و استقلال

علیرضا یزدانی معتقد است پنالتی اعلام شده به سود استقلال اشتباه بوده است.
یزدانی درباره پنالتی اعلام شده به سود استقلال گفت: اعلام خطا به سود سپاهان درست بود. قبل از خطای هند بازیکن استقلال، شماره ۱۸ سپاهان، ارسلان مطهری را هول می‌دهد و مرتکب خطا می‌شود و داور باید به سود استقلال خطا اعلام می‌شد. تصمیم‌گیری در خصوص هند درست بود اما به هر حال پنالتی نباید اعلام می‌شد. زمان زدن ضربه پنالتی، بازیکنان دو تیم قبل از زدن ضربه وارد محوطه جریمه شدند و داور باید ضربه را تکرار می‌داد.
….
این مطلب برای اتفاقات نیمه دوم بازی به روز رسانی خواهد شد
باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا