اخبار روز

راز لبخند رضایت شاهزاده عربستانی از توافق با ایران

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره خبر راز لبخند رضایت شاهزاده عربستانی از توافق با ایران مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

شاهزاده عربستان از توافق با ایران رضایت دارد؟

انتشار تصویر لبخند رضایت بن سلمان در جریان ملاقات با امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران، نشانه‌ای از جدیت دو کشور در بهبود روابط و حرکت به سمت صلح است. این توافق، پس از هشت سال استمرار دشمنی و تنش میان دو کشور، اتفاقی مهم و قابل توجه در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

خبرگزاری باغستان نیوز به نقل از رسول سلیمی: هشت سال از حمله تندروهای داخل ایران به سفارت عربستان می گذرد و ولیعهد این کشور بر خلاف سالهای اول ولیعهدی، تمایل کمتری به جنگ افروزی یا کنشگری های خشونت طلبانه نشان می دهد. تغییر سرنوشت جنگ در سوریه، مقاومت شیعیان در یمن، مسائلی است که عربستان را در مسیرهای جنگ نظامی، ناکام گذاشته است. در مقابل سوای از حفظ راهبرد امنیتی-نظامی ایران در خاورمیانه برای حفظ میدان هژمونی بین شیعیان و آنچه کشورهای محور مقاومت نامیده می شوند، به مرور عربستان از راهبرد برتری نظامی به راهبرد برتری اقتصادی تغییر مسیر داده است.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش به کشاورزان لرستانی | زمان پرداخت مطالبات مشخص شد

از نگاه کارشناسان روابط بین الملل، عربستان از سال۱۳۹۴ در محافل بین‌المللی گفته «با ایران در عراق، سوریه، لبنان و دیگر مناطق خاورمیانه به توافق برسد و حتی سهم یکدیگر را تبیین کنند اما در یمن حاضر نیستند عقب نشینی کنند» این در حالی است که در صورت عدم توافق ایران با عربستان، این کشور هشدار داده بود «در صورت بازی صفر-یک ایران و عدم همکاری با قدرت‌های منطقه‌ای، آنها در همکاری با بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قدرت نظامی خودشان را روز به روز افزایش خواهند داد»

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا